Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

kevser şekercioğlu akın

http://blog.milliyet.com.tr/kevser

06 Nisan '10

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

PRATİK BİLGİLER

PRATİK BİLGİLER
 

internetten alıntıdır.


Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Bütün kışı burnum akarak ve nefes almada zorluk yaşayarak geçirdim neredeyse, sonradan oluşan alerjim yüzünden. Gittiğim doktorun verdiği reçete ve reçetede yazan ilaçlar kısa süreli fayda sağladı. Sağlıkla nefes almanın ne demek olduğunu öyle güzel öğretti ki bu melun illet anlatamam. Emekli arkadaşlarımızla yemek için toplaştığımızda, Leyla (Blog yazarlarımızdandır) elinde bir şişe çörekotu yağıyla geldi. Bunu sana aldım, günde bir kez burnuna birer damla damlat bana ve ablama çok dua edeceksin dedi. Rahmetli ananem, birilerinin ilaçları kaldığında boşa gitmesin diye içmeyi çok severdi, bu ona benzemesin, size yaradı diye bana yarar mı acaba diye sordum. Sen bir kullan da sonra konuşuruz dedi ananeme gülerek.

Akşam birer damla eşime, sonra kendime damlattım. Meğer ben kalitesiz yaşıyormuşum, yorgunluğumun gerçek sebebi nefes problemimmiş, kalbim büyüyecek diye korkuyordum. Sabah uyandığımda ne kadar rahat uyuduğumu anlayınca çok mutlu oldum. Şu kara-kuru, bir şeye benzetemediğim çörekotuna bakar mısınız? O gün bugündür Leyla’yla ablasına dua ederken, bir yandan da herkese söylüyorum ne kadar faydalı olduğunu. Kesmedi sizi de bilgilendireyim dedim. Çocuklar dahil burnu tıkanan kim varsa uygulasın inanın çok faydalı bir yağ, sinüsleri anında açıyor.

Şimdi, kel alaka bir başka faydalı bilgi; kireç tutan ve/veya kararan demlik ve su ısıtıcılarınızın içine bir miktar limon tuzu atarak kaynatın anında tertemiz olduğunu göreceksiniz. Bunu da Gümüş Örücülüğü kursunda bir arkadaşım söyledi. Uyguladım ve keyifle öneriyorum. Kimyasal bir madde kullanmadan böylesine bir temizlik hoşunuza gidecek.

Yazıyı yazarken, mutfakta yemek pişme süresini ayarladığım alarm çalmaya başladı, gidip ocağı kapattım. Islattığım cevizleri görünce hemen yazmak geldi aklıma, aklımı severek. Kıştan kalma ceviz ve fındıklarınızı bir gece suda bekletin ertesi gün kırın, daldan yeni koparılmış gibi taze oluyorlar, bunu da ablamdan öğrenmiştim.

Bunlar son öğrendiğim bilgiler, yeni bir şeyler duyarsam eğer, tatbik edip hemen paylaşacağım merak etmeyin.

 
Toplam blog
: 374
: 869
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1965 Akçakoca doğumluyum. Evli ve dört kız annesiyim, küçük bir kızın  anneannesiyim. A.Ü. Halkla..