Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ağustos '10

 
Kategori
Siyaset
 

Ramazan geldi ya Recep gidecek mi?

Ramazan geldi ya Recep gidecek mi?
 

Sahnenin kenarından gayet canlı, zinde, hareketli, güleç yüzlü Hacivat sahneye adetâ koşarcasına girer.

Hacivat:-"Yâr bana bir eğlence! Yâr bana bir eğlence medettt!"

Öteden oflaya puflaya bizim Karagöz gelmektedir. Yaklaşır sahneye ve Hacivat'a:

Karagöz:-"Sana gece mi? Dinlence mi? Ne gecesi, ne dinlencesi be hınzır?

Hacivat:-"Aman Karagöz'üm eğlence diyorum, eğlenceee!"

Karagöz:-"Milletin eğlenecek halimi kaldı be sosyal güvenlik zulümü suratlı Hacivat'ım. Senin haline bakıp eğlenecek millet."

Hacivat:-"Aman Karagöz'üm ona Sosyal Güvenlik Kurumu derler, zulümü değil!"

Karagöz:"-Be miting meydanında, sahnede, parmağıyla gözümü oyacak gibi kol sallayıp duran Hacivat; sen hiç emeklilerin banka kuyruğuna kanka oldun mu emekli şoför Tampon Hüsnü'le? Sen anlamazsın ki, zulümü"

Hacivat:-"Niye anlamıyayım a cancağızım Karagöz'üm. Emeklilerin problemlerini?"

Karagöz:-"İşte şimdi yandın Hacicavcav, şimdi yandın! Emekli problem çözmesi için bebesi kalem bulamıyor. Perişan, hali harap. Bi şey diyeceğim ya, sen benim dediğimi yapmazsın?"

Hacivat:-"Aman efendim, aman Karagözüm, aman Mirim; hele söyleyiver, ne diyeceksin. Bel ki yaparız?!"

Karagöz:-"Bak bugün ramazan geldi. Sahi Ramazan gelince Recep çoktan gider, gitmiş olur değil mi?"

Hacivat:"-Evet Karagözüm recep ayı-recep Şaban ramazan işte üç aylar ya."

Karagöz:-"Yaf bırak hacicavcav Şaban'ı sen bi kenara bırak. O Şaban'ı ayrı konuşcaz senle. Recep giderse, hergün bizim Recep niye ekranlarda?Ne zaman gidecek?"

Hacivat:-"Valla onu bilemem karagöz'üm amma, yönetim anlayışın senin bir başka onu biliyorum işte."

Karagöz:-"Yav haci cavcav! Delirtme adamı işte! Söyletme beni, "ananı da alıp sandığa gitcen mi?", emekli Tamğon Hüsnü senin bankalara batmış gredi kartından yamulmuş, nolacak, etim, yönetim, denetimsiz gayretim, fasa-fiso deyip durma işte, hayret bi şeysin yaf? Ramazan paketin var mı senin? Fitreni bana ver be Cavcavım olmaz mı?"

Hacivat:-"Aman Karagözüm sahi senin sosyal güvenlik numaran var mı? Emekli misin? Sigortalı mı?"

Karagöz:-"Ula Hacicavcav, sürünüyorum işte, senin gibi tuzum kuru mu? Sigortamı attırma işte. Sen anlamazsın bizim gibilerin halinden. Sen git yatlara, katlara tamam mı?"

Hacivat:-"Aman Karagöz'üm referandum geliyor, sandık geliyor sandıııkkkk!"

Karagöz:-"O gelene kadar biz zaten yok olmuş olacağız, ne ve nasıl gelirse gelsin Hacivatım, memur gömleklim, kravatlım."

Hacivat:-"Aman Karagöz'üm balyoz balyoooozzzz!!"

Karagöz:-"Şimdi ben sana gösteririm balyozu da kolyozu da. yettin canıma beee!! Al sana, al sana, Al!!!"

Bir iki tokat-yumruk karışımı atar Karagöz Hacivat'a. Ve söylenmeye devam eder:

-"Gelsin bakalım sandık, geleceği varsa göreceği de var. Elimi bile dokundurmadan atacam oyumu... oy oy oy!!!!Oyyy!!!" der ve sahneden söylene söylene ayrılır.

Yerden doğrulmaya çalışan Hacivat:

-"Yıktın perdeyi eyledin viran, varayım "özel yetkili" can kardeşime haber vereyim hemannnn!"

Der

ve perde iner.

*

Yarın buluşmak üzere...

Ramazanınız kutlu olsun.

 
Toplam blog
: 14
: 1455
Kayıt tarihi
: 05.07.08
 
 

15 Ocak 1952 Ankara/Elmadağ doğumlu. Emekli Makina Mühendisi, şair, yazar. Halen Antalya' da ikame..