Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Eylül '06

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Raylı sistem karmaşası

İBB, herkesin bildiği gibi son dönemde oldukça yoğun alt yapı çalışmalarına girmiş bulunmaktadır. Bu çalışmaların en önemlisi ulaşım sorununun çözülmesi açısından raylı sistem çalışmalarıdır. Büyükşehir olarak İstanbul'un diğer yabancı şehirlerle ( NewYork, Paris gibi ) mukayese edildiği zaman bu konuda çok zayıf olduğunu herkes vurgulamıştır. Ben bu konuda son yapılan hatlardan biri olan Zeytinburnu - Bağcılar hattı ile ilgili birkaç önemli hususa değinmek istiyorum.

Bahsetmiş olduğum hat yaklaşık 4 ay önce tamamlanarak bizzat Büyükşehir Belediyesi Başkanı Sayın Kadir Topbaş'ın katılımıyla test sürüşleri yapıldı. Sonra , duraklar birdenbire yıkılmaya başlandı. Bu arada resmi olmayan kaynaklardan öğrendiğimize göre belediyeler arasındaki anlaşmazlıktan dolayı hangi tip tramvayın bu hatta kullanılcağı netleştirilmeden duraklar yapılmış. İBB eski tip tramvay vereceği için de duraklar doğal olarak bu tramvaylara uygun olarak yükseltilmesi gerekiyordu. Bu karmaşayı ben de bölgede yaşayan diğer vatandaşlar gibi merakla izlerken herkesin sorduğu şu soruyu sordum kendime: Bu yap-boz-yap işlerini önlemek için ne yapılmalıdır? Aslında vatandaş olarak sesimizi çıkarmaktan başka çok da fazla yapılacak birşey yok sanırım.

Beklentiler 9 Eylül'de son buldu ve Zeytinburnu-Bağcılar tramvay hattı eski tip tramvayları ve yeni duraklarıyla hizmete girdi. Yabancıların "rush hour" dedikleri zaman dilimlerinde ( en yoğun sabah ve akşam trafiği ) özellikle Zeytinburnu istasyonuna bir uğrayıp gözlemleyin sevgili okurlar. Bakın bu istasyonda kimler buluşuyor: Yeni açılan Bağcılar hattı ile gelen yolcular, ulaşımını Merter'e kadar minibüsle gerçekleştiren yolcular, havalanı-otogar-aksaray hattının Zeytinburnu'nda hat değişimi yapan yolcular. Bunun sonucunda İBB modern ve ucuz taşımacılık adı altında insanları bu araçlara doldurarak ( ya da istifleyerek demek daha doğru olacak ) sözde ulaşımı ve trafiği rahatlatıyorlar.

Dün akşam ilk kez Bağcılar hattını kullandım. Fakat üstüste gitmek bana ve birçok insana cazip gelmedi. Ayrıca Cevizlibağ-Zeytinburnu arası tramvay hattı mı yoksa normal yol mu ben bir türlü anlayamadım. Bu iki istasyon arasını sabah ve akşam saatlerinde zaman kaybıyla geçebiliyorsunuz. Durum böyle olunca bir karşılaştırma yapıyorum ve E-5 trafiğine rağmen karayolu ile daha hızlı ulaşabiliyorum evime. O zaman raylı sistem ne işe yarayacak diye sormaktan da kendimi alamıyorum.

Burdan seslenmek istiyorum. Ulaşım ve trafik sorununu çözme adına yapılan bütün çalışmalara herkesin destek vermesi gerektiğine inanıyorum. Fakat böyle yap-boz tekrar yap şeklinde hizmete artık herkes karşı çıkmaktadır. İnsanlar için yapılan herşeyin temelinde "insana hizmet etmek" yatmalıdır. Farklı amaçlara hizmet etmek için yapılan hizmetlerin hepsinde mutlaka birtakım yanlışlıklar olabilmektedir. Trafiksiz rahat ulaşımlar herkese.

 
Toplam blog
: 15
: 2441
Kayıt tarihi
: 12.09.06
 
 

1968 doğumluyum. İTÜ'den Metalurji Müh. olarak mezun oldum. Yine aynı üniversitede yüksek lisans ..