Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '09

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Reklam panoları için uyarmıştım

Reklam panoları için uyarmıştım
 

4 ay önce yazdığım bir yazının başlığı “Reklam panoları denetlensin” idi (1). Yazının sonu şöyleydi:

“Reklam panolarının amacı dışı kullanılması hem ticari hem de siyasi rekabete zarar verir. Bu konuda TBMM’ni, Rekabet Kurulu’nu, reklam ve reklam etiği kuruluşlarını, Ankara Büyükşehir Belediyesi’ni göreve davet ediyorum.”

Benim gözlemlerim Ankara’da olduğu için buradaki belediyeyi diğer kuruluşlarla birlikte göreve davet etmiştim.

Bugün, reklam panosu rezaleti İstanbul’da yaşandı. Seçimler için İstanbul’daki reklam panolarına asılmış Kılıçdaroğlu’nun dürüstlüğünü vurgulayan afişlerin hemen yanındaki panolara Kılıçdaroğlu’nu karalamak için yazdırılmış bir kitabın reklamı asılmış.

Kitabın içinde Kılıçdaroğlu için yazdıkları 3 yalanı bu afişe aktarılmışlar. Aslında kitap bahane, amaç bu afişler için bir neden yaratmak.

Bu durumu bir örnekle anlattım ve “Dünya yuvarlaktır” afişlerinin yanına “Dünya düzdür” afişleri asmanın ne kadar etik olduğunu sorguladım (2).

“Reklam panoları denetlensin” derken çeşitli olasılıkları düşünmüş ve bunları önlemek için denetim istemiştim.

- Bir kişi birkaç panonun parasını ödemiş gibi görünürken yüzlerce, hatta birlerce panoda reklamı sergileniyor olabilir. Böyle bir kayırma olasılığına karşı önlem alınmalıdır.

- Kısa süre için para ödenir, ancak üzerine yeni reklam yapıştırılmadığı için çok uzun süre gösterimde kalabilir. Yani kayırmanın başka türlüsü olabilir.

Tüm şehri dolaşıp tüm panolarda ne var veya ne kadar süre kalıyor, bunu kimse denetlemeyeceği için kötüye kullanım olasılığını önlemek için önerilerde bulunmuştum.

Herşeyi düşünmüştüm ama seçim afişlerinin yanına ticari görünümlü karalama kampanyası afişlerinin asılacağı aklıma gelmemişti. Bu konuda da önlemler alınması gerekiyor.

Reklam panolarının kuralsız bir şekilde kullanılması kaos yaratır. Bu konuda ciddi bir düzenleme, hem de çok acil bir düzenleme gerekiyor.

(1) Reklam panoları denetlensin (12-11-2008): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=144156
(2) Reklam panoları etiği (9-3-2009): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=167065

Ankara, 9 Mart 2009

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..