Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Aralık '18

 
Kategori
Söyleşi
 

Reyhan Karaca: "Pişmanlıklarım Yok, Keşkelerim Var.."

Reyhan Karaca: "Pişmanlıklarım Yok, Keşkelerim Var.."
 

Reyhan Karaca'yı ilk kez "Sevdik Sevdalandık" şarkısıyla tanıyarak 90'lı yılların unutulmazları arasında yer aldı. O şarkıdan son şarkısına kadar (tabi arada bir albüm olmak üzere) 25 yılı geride bıraktı. Ünlü sanatçı; "Pişmanlıklarım yok ama keşkelerinin" olduğunu söylüyor. Peki keşkeleri neler?
 
Şimdilerde yepyeni bir heyecanını paylaşıyor bizlere.. İlk defa sözü, müziği kendisine ait "Umarsız" ile hayranlarını yeniden selamlıyor. Bakalım Karaca, Milliyet'e özel açıklamalarda bulundu.
 
 
İlk defa sözü ve müziği size ait “Umarsız” nasıl doğdu da bizlerle buluştu?  İlginç bir hikayesi varmış..
-  Daha önceleri de yazdığım şarkılar vardı ama dinleyicilere sunmaya cesaret edememiştim.. "Umarsız" Nisan ayında üzgün ve kalbi kırılmış bir gecenin sabahında uyandığımda, kulaklarımda çalıyordu..  
 
15 dakikada sözleriyle birlikte çıkan bir şarkı oldu.. Yılların birikimi de diyebiliriz aslında buna. Klip versiyonunun aranjmanını da Emre Gören, Club aranjmanını ekibiyle İsaac Amerika’da yaptı..
 
Klip nasıl gelişti?
- 2014 yılından beri Roma klibim hariç tüm kliplerimi Amerika’da ve Türkiye’de çektim. Bunun sebebi sanat yönetmenim ve dostum Isaac Angel ve çalışma ekibinin orada olmasıydı.. Umarsız stüdyo çalışmaları İstanbul ayağı bittikten sonra yine Isaac ile klibimizi "Fairfield Connecticut"da sahil kenarıda planladık. Geri kalan sahneleri İstanbul 'da bir otelde çektik.
 
Kariyerinizde 25 yılı geride bıraktınız. Pişmanlıklarınız var mı ya da keşke şunu da yapsaydım dediğiniz oldu mu?
-   Pişmanlıklarım asla yok ama keşkelerim tabii ki var. Keşke daha önce kendim şarkılar yazıp cesur davransaydım, keşke daha fazla şarkı yapsaydım dediğim zamanlar oluyor...
 
Son birkaç yıldır çalışmalarınızı Amerika’da yapıyorsunuz, bir ekibiniz var. Neden Amerika?
-  En yakın arkadaşım ve bu konuda gerçekten vizyon sahibi olan Sanat yönetmenimiz Isaac Angel Amerika’da yaşadığı için daha önceki kliplerimi çeken yönetmenimiz Gökhan Özdemir'le birlikte dört klibimizi Amerika’da çektik ve sonuçlarından çok memnun kaldık.
 
Aslında diskografinizde ilk albümünüz 1993 çıkışlı “Başlangıç” yer alıyor. Ama internet portallarında o dönemin modasına uygun olmadığı için geri planda kaldığı yazılıyor. Ne oldu o dönem?
-  O zamanki furyada yapılan işlerden bir tanesiydi benimki çok kıymetli şarkılar vardı içinde ama; tanıtımı yapılmadığı için görünmez olarak kaldı..
 

"Piyasadaki şarkıların kalıcılığı yok.."

Ama 1997’de “Sevdik Sevdalandık” ile bir dönemi başlatmıştınız adeta. Bu şarkı size nasıl geldi hep merak edilmiştir..
-   "Sevdik Sevdalandık" albümü tamamı bittikten sonra son iki şarkı kalmıştı.. Biri Sevdik Sevdalandık"tı diğeri "Gücüm Ona Yetmiyor"du. 
Mustafa Sandal, Feyyaz Kuruş ve ben stüdyoda şarkıları çalışırken, her ikisi de çıkış şarkısını Sevdik Sevdalandık olduğunu söylediler.. Ben de Gücüm Ona Yetmiyor diye ısrar ediyordum, son sözü tabii ki patronumuz Mustafa Kekeva ve Feyyaz Kuruş söylediler iyi ki de söylemişler..
 
Madem şarkılar dedik, şuan ki müzik sektörünü biraz değerlendirin desem?
-  Uzun bir zamandır müzik sektörü ile ilgili tam fikrimi oluşturamıyorum, çünkü şarkıların kalıcılığı yok, ancak şunu diyebilirim; 25 yıl sonra neyin hatırlayıp neyin hatırlamayacağımızı gördüğümüzde buna karar verebileceğiz.. Çok kıymetli genç arkadaşlar var ama çok çabuk tüketiliyor, bu da çok tehlikeli..
 
Kimleri dinlersiniz, seversiniz?
-   Ben ezeli ebedi herkes de bilir George Michael hayranlarından biriyim..
     Ama şimdilerde Sia, Rihanna, Lady Gaga seviyorum..  Ama hala 80'li yıllardan vazgeçmedim..
 
Şuan da piyasada olan şarkılardan hangisini "Keşke ben okusaydım" dediniz?
-  Şu an değil tabi ama 90’lardan en fazla söylemek istediğim şarkı Mustafa Sandal'dan “Gidenlerden”dir..
 
Bu aralar 90'lar Türkçe Pop adı altında konserleriniz başladı. Bu proje nasıl hayata geçti?
-  DJ Hakan Küfündür bu projeyi zaten hayata geçirmişti ve çeşitli şarkıcı arkadaşlarla yapıyordu daha sonra beni arayıp birlikte proje yapmayı teklif ettiğinde önce "Ben 90’larda kalmadım hala yeni işler yapıyorum" diyerek bir endişe duydum, fakat Hakan beni bu projenin kadar kıymetli olduğuna ikna etti ve birlikte yola çıktık iyikide çıkmışız..
 Hem çok güzel bir arkadaş kazandım hemde muhteşem konserlere imza attık atmaya devam edeceğiz.. Doksanlar projesinin şu anda gündemde olmasının tek mimari tabii ki Hakan Küfündür'dür..
 
Milliyet okurlarına neler söylemek istersiniz?
-  Beni seven beni dinleyen beni takip eden kıymet veren tüm okurlarımıza müzik dinleyicilerini sevgi ve saygılarımı gönderiyorum, yeni şarkılarımızla daima birlikte yol almaya devam edeceğiz..
 
 
 
 
 
Toplam blog
: 140
: 151
Kayıt tarihi
: 20.08.16
 
 

Popular Culture ..