Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Şubat '21

 
Kategori
Teknoloji
 

Robotlar Geliyor

"Hiroşima" hatırlarsınız ki 1945 yılıda 2. Dünya Savaşı'nda atom bombasının düşdüğü, yerle bir olan Japonya'nın bir kenti. Aynı şekilde Japonya'nın başka bir kenti olan Nagasaki de atom bombasından nasibini aldı. 143000'e kişiye yakın insan atom bombasının düştüğü an ve sonrasında hayatını kaybetti. Adeta bir cehenem sıcaklığı ve yanıklığı havasında....
Japonya atom bombasının düştüğü alanları müze yaptı. Japonya; çocuklarına ne zorluklar çektiklerini, şimdi ne durumda olduklarını, gelişimin/dönüşümün önemini ve dünyada güçlü bir devlet olabilmelerinin koşullarını bu müzelerde büyük bir OLGUNLUKLA anlatmakta.. Olgunlukla sözcüğünü neden büyük harfle yazdım? Büyük bir ciddiyetle demek istedim. Sütten azı yanan, yoğurdu üfleyerek yer misali...
Nereden nereye? Youtube'de gezinirken, bir video karşıma çıktı. izlemem heralde, bir bakayım düşüncesi ile tıkladım. Videoyu sonuna kadar da izledim. Sanırım yakın geleceğin teknolojisini japonya kurkuluyor. Sağ olsunlar bugünkü teknolojinin oluşmasında da katkıları çok. Durmuyor Japonlar. Belki de ABD geçmişte şu anı öngördü ve attı bombayı Japonya'ya, araştırmak gerek...?
Bundan beş sene önce, “uzaktan eğitim olacak, canlı ders olacak” deseydiler. "Yok canım" derdik. Peki, 20 sene önce, "elinde bir alet olacak, buna da akıllı telefon diyecekler, bu akıllı telefonla neler neler yapacaksın?" "bankalar arası eft, görüntülü görüşme, oyun oynama, gerisini siz devam ettirin..."
Şu an çocukların ve gençlerin en yakın arkadaşı, tabletler ve telefonlar oldu. 20 sene içerisinde tabletler ve telefonlar unutulacak diye düşünüyorum. Şu anki bilişim teknolojisi araçlarının yerini çeşitli boyutlardaki robotlar alacağa benziyor. Öngörülüyor ki 20 seneye varmaz, her çocuğun okuldaki öğretmenlerinin yanında bir de yapay zekaya sahip robot Öğretmeni olacak. Belki de anne ve baba...
Eğitim alanı dışındaki sektörlerdeki yapay zeka teknolojisinin nasıl kullanılacağını tahmin bile edemiyorum.
 
Videoyu mutlaka izleyin. Yakın tarihte atom bombası atılan bir ülkenin son hali.
https://www.youtube.com/watch?v=kHMoEA0LcmI
 
Toplam blog
: 14
: 98
Kayıt tarihi
: 06.02.21
 
 

Eğitim üzerine araştırmaları devam etmekte olup yazı yazarak kendini ifade etmeye çalışmaktadır. Ok..