Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mayıs '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Romantizm 1700 den 2000'e ....

Romantizm 1700 den 2000'e ....
 

Enteresan bir dönem yaşıyorum;

İş güç ve bir çok şeyin kaygısını geriye atıp hayatımdan tad almayı istediğim anlarda bu ara eski kitaplarımı tekrar okur oldum . Öyle hani eski kitaplarım dediysem ciddi ağır azem şeyler beklemeyin! ne mi okuyorum?

JANE AUSTEN

Satırlarımdan Jane Austen ile ilgili ansiklopedik bilgi vermek istemiyorum, bu yazımın amacı onun kitapları ya da edebiyatı ile ilgili bilimsel bir makale yazmak değil olsa olsa bende bıraktığı tad .

Kadınca duyguları bir kadının satırlarından okumak çağı, kültürü tam olarak bilemesek de ne kadar yoğun ve özel bir tad bırakıyor insanın dimağında!

Akıl ve Tutku ile başlayan roman serüveni maalesef İkna ile sona ermiş Jane Austen'in kitapları bir çok kez filme konu olmuş, dizileri çevrilmiş ve yazıldığı yıllardan bu yana ( 1700 'lü yıllar) defaten ve her dilde çevirisi yapılmış . Evrenselleşmiş, çağları aşmış bu güne gelmiş...

Sebebi nedir diye sorguluyorum; sanırım sebep ilk satırlarımda gizli; kadınca duyguları kadınca anlatan kadın bir yazar olması...

Keşke diyorum ömrü vefa etseydi de bu kadar az sayıda değil daha çok kitabı ulaşsaydı bize...

Düşünüyorum; hani "Akıl ve Tutku" ile başlayan bu yazın serüveninde sevgili Jane neler neler yaşamış olabilir kendi hayatında. Hani o "Gurur ve Önyargı"sı ile tavan yaptığı; ödün vermez kişiliği ve prensipleri neler oldu da hayatında son kitabı "İkna" 'ya ulaştığında kolay etki altında kalan ve neden sonra aklını başına devşiripte sevdiği erkeğin ardından yaklaşık üç yüz yıl önce koşabilecek bir kadını yarattı?

Hayatıyla ilgili bilgilerimiz sınırlı ama hangi koşullar bir kadını bu derece değiştirip edebiyatını etkiledi??

2000'li yıllarda yaşayan bir kadın olarak ben... çok ama çok uzakta görüyorum kendimi Jane'den...

2000'li yıllarda yaşayan bir kadın olarak ben "yazık" diyorum onca yıl önce Jane'e bu ilhamı veren olayları bu gün yaşayamadığım için....

Kadın çok değişti o yıllardan bu yana , toplumdaki yerimiz, haklarımız vs. her şey çok değişti belki ama!!!

Belkide bu değerleri kazanabilmek adına bir çok değeride geri de bıraktık!!!

Neleri mi???

Kadın olduğumuzu hissedebilmeyi; kırılganlığımızı, naifliğimizi, masumiyetimizi...

Ve sanırım en kötüsü de bize bu duyguları yaşatabilcek erkekleri kaybettik!!!!

biyografi.info

wikipedia.org

Becoming Jane; Aşkın Kitabı adlı filmden az çok bilgi sahibi olabilirsiniz Jane Austen ile ilgili olarak.

 
Toplam blog
: 200
: 959
Kayıt tarihi
: 21.04.08
 
 

Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Arkeoloji Bölümü mezunuyum . Maalesef bir tak..