Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Aralık '11

 
Kategori
Haber
 

Rötarlı uçuşlarda yolcuya 100 euro tazminat geliyor...

Rötarlı uçuşlarda yolcuya 100 euro tazminat geliyor...
 

Rötarlı uçuşlarda yolcuya 100 euro tazminat, bir sonraki uçak seferlerinde yer ayırma ve bekleme süresine göre içecek ve yemek ikramı yapmanın zorunlu olmasına dair yönetmelik bence uygulandığında güzel bir uygulama olacak.

Bu konu zaten geliştirilmesi gereken bir alandı ve uygulama tutarsa müşteri memnuniyeti açısından güzel bir şey yapılmış olacak.

Çünkü havayolunu kullanmak için yolcular o kadar zahmetlere katlanıyorlarken, bu zahmete rağmen uçamamak kabus gibi geliyor insana. Uçağa yetişmek için en az 1 saat önce havaalanında olmalısınız, havaalanına yetişmek için en az 1 saat önce de evden çıkmalısınız. Yaptığınız bütün programa rağmen uçak zamanında kalkmazsa çıldırmamanız, küplere binmememiz işten bile değil. O stres yükü altında bir de saatlerce havalanında belirsiz bir süre rötarın kalkmasını beklemek hiç de kolay değil. Bu stresi azaltacak tedbirleri havayolu şirketleri almak zorundaydı zaten. Bence uygulanırsa biraz olsun bu stres de azaltılmış olacak.

 

***

Rötarlı uçuşlarda yolcuya 100 euro tazminat


Uçak yolcularının hakları belirlendi. Rötarlarda 100 euroya kadar tazminat ödenecek. Bekleyen yolculara havayolu şirketleri yemek verecek.

Ocak 2012'de havacılıkta yeni bir dönem başlıyor. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün yayımladığı yönetmelikte, havayolu ile seyahat eden yolcuların hakları belirlendi.

Havayolu işletmeleri, izin almadan yolcuları kabul etmeyebilecek. Bunun için yolcuya iç hatlarda 100 euro tazminat, bir sonraki uçak seferlerinde yer ayırma ve bekleme süresine göre içecek ve yemek ikramı yapmak zorunda olacak. Dış hatlarda para kilometreye göre
belirlenecek.

Yolcular uçuştan 7 gün öncesinde iptalden haberdar edilmedikleri, kendilerine gidecekleri yere en fazla 4 saat sonra ulaşmalarına olanak veren güzergah değişikliği teklif edilmediği sürece 100 euro tazminat alacak.

Havayolu işletmesi uzaklığa göre 2 ile 4 saat arasında uçağın ertelenmesini beklediğinde yolculara çay-kahve ikramından para iadesine kadar gerekli hizmetleri sunacak.

Uçağın kalkışı 24 saat ve sonrasına ertelendiğinde, havayolu şirketi yolcuları otelde veya uygun bir konaklama tesisinde ağırlayacak.

Gecikme en az 5 saat olduğunda, yolcunun sayahati tamamlamasının anlamı kalmadığında, bilet ücretinin 7 gün içinde iade edilmesi gerekecek. Havayolu şirketi yolcunun seyahatinin ilk başlangıç noktasına dönüşünü ücretsiz sağlayacak.

YOLCU HER ZAMAN HAKLI OLACAK

Yeni yılda yürürlüğe girecek yönetmeliğe göre; yolcunun, biletin satın alındığı hizmet sınıfından daha alt bir hizmet sınıfına yerleştirmesi durumunda, bilet ücretleri arasındaki fark iade edilecek.

PARA İADESİ

Buna ilava olarak; bin 500 kilometre veya daha kısa uçuşlar için bilet ücretinin yüzde 30'u, bin 500 ile 3 bin 500 kilometre arası uçuşlar için bilet ücretinin yüzde 50'si, 3 bin 500 kilometreden daha uzun uçuşlar için bilet ücretinin yüzde 75'i, 7 gün içerisinde nakit olarak
veya banka aracılığı ile ödenmesi zorunlu olacak.

http://haber.gazetevatan.com/rotarli-ucuslarda-yolcuya-100-euro-tazminat/415381/2/Ekonomi

 
Toplam blog
: 648
: 2341
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

1995 ODTU Fizik Lisans, 1998 ODTU Fizik Yüksek Lisans (Biyofizik)  mezunuyum. Özel sektörde kalit..