Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Kasım '18

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
309
 

S-400’lerin Teslim Tarihi ve Artan Trafik Cezaları

S-400’lerin Teslim Tarihi ve Artan Trafik Cezaları
 

Cezanın resmi


Başlıktaki iki konu arasında bir münasebet yok.

Peki, öyleyse neden ikisini bir arada yazıyorum?

Yazılarım okunmuyor… Bu da bende büyük bir hayal kırıklığı yaratıyor. İki konuyu ayrı ayrı yazıp iki kere hayal kırıklığına uğramak yerine, hayal kırıklığını bir kere yaşayarak, hayal kırıklığından tasarruf etmek istiyorum.   

Yazılarım okunmayınca tabiatıyla yazmak da hiç içimden gelmiyor. Şu satırları kazara okuyan birkaç arkadaşım sorabilir: Okunmuyorsan, içinden gelmiyorsa niye yazıyorsun?

Yazıyorum, çünkü yazma ihtiyacı duyuyorum, kendimi ifade etmek, fikrimi söylemek istiyorum. Yazıyorum, çünkü arşive koymak istiyorum. Lâzım olduğu zaman kolayca ulaşabileyim diye.

Evet, şimdi arşive koyuyorum: Dünkü TV kanallarının ve bugünkü gazetelerin hepsinde olan haber; “S-400’ler 2019 yılı sonuna kadar teslim edilecek”.

Ümitle bekliyoruz.

x   x   x

YILSONUNA DOĞRU TRAFİK CEZALARI ARTIYOR MU?

Kasım ayı başından beri, siyasette ve sosyal medyada artan bir tartışma var: Hükûmet, bütçeye katkı olsun diye araçlara ve sürücülere trafik cezası kesiyor. Bu cezalar, yılsonuna doğru artıyor.

Bu iddia doğru mu, gerçekçi mi?

Kendime ceza yazılmasa, doğrusu, pek anlayamazdım!

Bu yaz ülkenin kuzeyinden güneyine, ortasından batısına epey yol yaptık. O kadar gittiğimiz-geçtiğimiz yerler içinde bir tek Ezine’den trafik cezası geldi. Fotoğrafıyla, tarih ve saatiyle… 29.07.2018, saat 19:07! Sebep; aşırı hız; hız sınırı 70 olan noktadan 94 Km. hızla geçmişim.

Şimdi, dikkat: Cezalı durumaTemmuz’da düşüyorum, cezanın tebliğ tarihi ise, 26 Kasım 2018. Demek ki cezalar yılsonuna doğru artmıyor. Yazın yaptığımız ihlallerin bize ulaşması gecikiyor.

YOLLARDA EN YAVAŞ BEN SÜRÜYORUM

Otoban olsun, bölünmüş veya bölünmemiş yollar olsun, trafikte en yavaş ben gidiyorum. Bunu nereden biliyorum? Çünkü bütün araçlar beni solluyor. Ben, denk gelirsem, sadece traktörleri, tarım araçlarını falan solluyorum.

Bunu bana yazılan cezayı haksız bulduğum için söylemiyorum. Tam tersine, en yavaş giden sürücü bile hız sınırı 70 olan yerde 94’le gidiyorsa, diğerlerini hesap edin!

Uzun lafın kısası, hiç nağme yapmayın, trafik kurallarını ihlal ediyoruz ve cezaların hemen tamamı yerindedir. Zaten trafik kullarını ihlal ettiğimiz “kaza sayıları”yla da kanıtlanmaktadır. Avrupa’da açık ara birinciyiz.

Son olarak ilave edeyim: Şehir içindeki hız sınırlarını ve trafik ışıklarını ihlalde hemen hiç ceza gelmiyor. Şehir içinde de elektronik kontroller artırılsa ve gerçekten bütün ihlallerde ceza yazılsa, bütçeye hakikaten büyük, çok büyük katkı olur.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Trafik cezalarında usulsüzlük olmadığını ben kabul ediyorum çünkü belge koyuyorlar... Okunma konusuna gelince takma kafanı sevgili arkadaşım... Bloom der ki bir kişiyle bir cümle konuşsan o kişi üzerinde mutlaka etkin olur... Ben derim ki doğru görüşlerini bir kişi bile okusa o yeter... Önemli olan birken iki olabilmek... Herkes birken iki olabilse herkes bir olur işler düzelir gider... Sağlık ve mutluluklar dilerim:)

Halil Güven (Sökeli) 
 02.12.2018 10:28
Cevap :
Takıyorum, Hocam. Bazen "bir" kişinin bile okuduğundan emin olamıyorum... Yukarıdaki sayının çoğul rakamları göstermesine rağmen! İlgi ve moral desteğiniz için çok teşekkür ederim. Saygımla, selâmlar...  03.12.2018 8:05
 

Vallahi ben bu okunma işine akıl erdiremiyorum.Bakıyorum bazı yazılar, şiirlerin okunma sayıları hayli hayli ileri. Neyse, cezalara gelirsek; cezaların ne zaman kesileceği belli değil, ayrıca çok saçma uygulamalar var hız sınırı 500 metre içinde 70 iken 30 lara düşüyor, ne var orda bakıyorsun bir tâli yol, iyi de kardeşim arabalar zaten otomatik olunca pedala ayağını biraz baskılasan mümkün değil tutturamazsın o sınırı. Selamlar ile

SAHAFÇA 
 30.11.2018 17:10
 

Trafik cezalarının bedelinin ağır olması az da olsa bir caydırıcılık yöntemi olsa da, çözüm kesinlikle değildir. Avrupa'da da cezalar hatırı sayılır derecede yüksek fakat, insanların kurallara uyma nedeni bu cezalar değil. Bu bir kültür. Umarım biz de o duyarlılık ve eğitim seviyesine gelebiliriz daha fazla canı kaybetmeden. Arada kaçırdıklarımız hariç her yazınızı okumaya çalışıyoruz İsmail Bey. Yazma sevdanız hiç bitmesin inşallah. Saygıyla...

Özkan Sarı 
 30.11.2018 16:22
 

Sizi kimse okumazsa bile hiç merak etmeyin ben okurum. Zaten şurada okunacak kaç kişi kaldı ki? Selamlar

Matilla 
 30.11.2018 13:30
Cevap :
Çok teşekkür ederim, Üstat. Bana güç ve cesaret veren birkaç dosttan birisiniz. Var olun. Arada siz de yazın. Selâmlar...  30.11.2018 16:18
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1417
Toplam yorum
: 4673
Toplam mesaj
: 25
Ort. okunma sayısı
: 1142
Kayıt tarihi
: 04.06.10
 
 

Ücret karşılığı hiçbir yerde çalışmıyorum. Sandıklı'da doğdum. Anadolu Üniversitesi, Uluslararası..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster