Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Şubat '10

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

S.O.S.yal Kulüp

S.O.S.yal Kulüp
 

Öğrencilerin ilgi duydukları en az bir öğrenci kulübüne üye olmaları esastır.


Nereden aklıma düştü bilinmez, yedinci sınıfa giden oğluma sordum; “ Hangi kulüptesin ?” Çocuk şaşkınlık geçirdi, ” Ne kulübü baba?” diye cevapladı. Ne kulübü ha!

Üşenmedim araştırdım: RG değişik 2.3.2008/26804tarih ve sayılı kararına göre :Kültür ve Edebiyat Kulübü, Yayın ve İletişim Kulübü, Müzik Kulübü, Resim/Görsel Sanatlar Kulübü, Bilişim ve İnternet KulübüHalk Oyunları Kulübü, Tiyatro Kulübü, Kütüphanecilik Kulübü, Sivil Savunma Kulübü, Gezi, Tanıtma ve Turizm Kulübü, Çevre Koruma Kulübü, Satranç Kulübü, Hayvanları Sevme ve Koruma Kulübü … 30 tane kulüp var.

Benim oğlan hiçbirinde yok. “Demek ki haberi olmadı” dedim kendi kendime. Aynı Resmi Gazeteyi okumaya devam ettim, “ Öğrencilerin ilgi duydukları en az bir öğrenci kulübüne üye olmaları esastır.”

Benim oğlanın kulübü yoook.. Ya 30 sosyal kulüpten hiç birine ilgi duymamış / sorulmamış veya ilgi duyduğu yeni bir kulüp kurulmamış. Sonuç, yönetmeliğin icap ettiği bir kulübü yok! Ama nasıl olurdu? Madde 13’de “ /…/ 4, 5, 6, 7 ve 8 inci sınıflarında 10 saatten az olmamak üzere ders yılı başında yapılan öğretmenler kurulunca belirlenen toplum hizmeti çalışmalarına katılırlar.” diyordu. Toplum hizmeti, Madde 4’de şöyle tanımlanıyor; “Öğrencilerin, yaş ve bilgi seviyesine uygun olarak her türlü toplum ve çevre sorunlarının çözümüne katkı sağlamak amacıyla yapacakları çalışmalar

“Her türlü toplum ve çevre sorunları”, “ Çözüme katkı” … Valla bunlar güzel şeyler ama benim gördüğüm başka. Oğlum ve arkadaşları hani derler ya, ”Dokuz kişi bir yumurtayı kırmadan taşıyamazlar” cinsinden. Değil ki, toplum ve çevre sorunlarıyla uğraşacak..! Böyle bir dertleri yok ki!

Madde 12 tam beni tarif ediyor, ” Öğrencilerin; kendilerine, ailelerine, çevrelerine ve topluma duyarlı, gönüllü çalışma bilincine sahip sorun çözen ve çözüm üreten, resmî, özel kurum ve kuruluşlar ile sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği içinde çalışma becerilerini geliştirmiş bireyler olarak yetişmeleri için toplum hizmeti çalışmalarına yer verilir.”Oniki yıldır TEMA Vakfı’nın Gönüllü Temsilciliğini yapıyorum, benim oğlanın benimle bir “ iş birliği” olmadığı gibi diğerler STK’lar, kurum ve kuruluşlarla da işi olmadı..!

Madde 8’de geçen Sosyal Etkinlikler Kurulu’da, “ Kulüp ve toplum hizmeti kapsamındaki etkinliklerin verimli bir şekilde yürütülmesi için danışman öğretmenler, öğrenciler, gönüllü veliler ve diğer öğretmenlerle iş birliği içinde çalışmaları koordine eder. Okul dışı etkinliklerde ilgili birimlerle iş birliği yaparak bu çalışmaların yürütülmesi için gerekli tedbirleri alır. “ Bu cümlenin sonuna müsadenizle kocaman bir( MIŞ )eklemek istiyorum. Bizdeki uygulama şu; Sene sonunda (!) veliler arasında kaynaşma ve dayanışma (!) için şepit günü !!!

Sosyal Etkinliklerin Amacı Madde 5 /g) Savurganlığı önleme ve tutumlu olabilme, İlkeler Madde 6 /ı) Çalışmaların daha çok ders dışı zamanları kapsayacak ve değerlendirecek şekilde planlanıp uygulanabilmesine özen gösterme, Toplum Hizmeti Madde 12 / ı) Okul bahçesini, çevreyi, boş arazi ve alanları ağaçlandırmak, erozyonla mücadele etmek, yok olmaya yüz tutmuş bitki türlerini korumak ve yetiştirmek için çalışmalar yapmak etkinliklerini anlatıyor.

“Bir benim oğlanın mı Kulübü yok?” diye önüme gelen öğrenciye yolda sordum. Yok. Bir kulüpte olanın da, “ ne yaptığını bilmiyor” sonucuna ulaştım.

Oysa; değişik 2.3.2008/26804tarih ve sayılı Resmi Gazetede, “Öğrenci Kulübü: Öğrencilerin öğrenimleri boyunca bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda okul içi ve okul dışı etkinliklerde bulunmalarını sağlamak amacıyla oluşturulan grubu’nu” anlatıyordu.

Bunları neden yazdım? Geziyorum, görüyorum. Çocuklarımızı 0-100 arasına sıkıştırmışız. Dersdışı her hangi bir alanda bir toplumsal hizmetin üretilmesinde gurup çalışması yapamıyorlar. Girişimci değiller.Türkçe’yi doğru, güzel, etkili kullanamıyorlar. Sivil toplum kuruluşlarının çalışmalarına destek veremiyorlar.Araştırma, inceleme, gözlem, deney, tartışma tekniklerini kullanamıyorlar.

Sahi, sizin çocuk hangi kulüpte?

 
Toplam blog
: 272
: 734
Kayıt tarihi
: 13.10.07
 
 

1959 Sinop Bektaşağa Köyü doğumluyum. Yaşamda, anlaşılacak bir şeyi olanlara ve bunu öğreti yapan..