Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Eylül '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Sabah erken dağıtılır rızıklarımız!

Sabah erken dağıtılır rızıklarımız!
 

alıntıdır


Sabahları 05:00 de uyanıyoruz. Annem “insanın rızkı sabahın erken saatlerinde dağıtılır” der hep. Her ne kadar uyanmak bazen zor gelse de annemin söyledikleri geliyor aklıma irkiliyorum. Rızkımızı karşılıyoruz erken kalkmakla. Önceleri zorlansam da artık Cumartesi günleri de aynı saatte uyandığımı fark ettim. İşe gitmediğim halde Cumartesi günleri de hafta içi kadar erken uyanıyorum. Günün bereketi başka oluyor.

Balkondan dışarı baktığımda gökyüzü yeni aydınlanıyor. Etrafta muhteşem bir sessizlik ve kusursuz bir hava. Anlıyorum ki, gün kendini biz uyurken yeniliyor. Arınıyor bütün toz ve dumandan. Negatif birikmişliklerden, stresten, öfkeden…

Bir yandan böyle düşünürken bir yandan işe gelen insanlara bakıyorum hafta içi. Lanetleme, öfkeli, mutsuz, kavgaya hazır.

Yeni güne uyanmanın şükrü yok kimsede. Herkes halinden şikayetçi. Asık suratlar ise uykusuzluğun bahanesi.

Şirketin terasına çıkıyorum bu kez. Bütün semt ayaklarımızın altında. Bir tarafta terasa kurulan çay ocağı haldır haldır kahvaltı ve çay yetiştirmeye çalışıyor. Diğer yandan insanlar gözü kapalı kahvaltı ediyor. Önce biri geçiyor oturduğum masanın yanından; günaydınlaşıyoruz.

Aradan iki yada üç dakika geçiyor ve biri daha geçiyor. Günaydınım havada kalıyor. Surat beş karış. Kendinden başka herkesi zehirliyor negatif enerjisi. O an anlıyorum ki, insan bir tek kendine zarar vermiyor. Çevresindeki herkese yayılıyor iyiliği veya mutsuzluğu. Herkesi esir edebiliyor takındığı tavrı ve davranışları.

Sonra kitapta okuduğum bir söz geliyor aklıma “parfüm gibidir mutluluk! Önce kendine sıkacaksın ki, etrafa yayılsın”.

Şimdi bu kızcağıza sabah erken kalkmanın aslında sandığı kadar kötü olmadığını nasıl anlatmalı? Mümkün değil!

Belli ki ne onun bunu anlayacak sabrı, ne de birinin ona bunu anlatacak cesareti var.

Sabah dağıtılır rızıklarımız.

Sen öylesine bıkkın karşılarsan, negatifliğe uyanırsan ne olur bilmem ama bütün gününün çöp olacağı aşikar.

Günaydın de önce!

Yeni güne, sonbahara, bu kusursuz evrene!

Sonra Allah uykusuzluğunun da, dertlerinin de, gözünde büyüttüklerinin de sabrını verir. Sen içinde bulunduğun durumun iyi taraflarını gör bir kerede…

GÜNAYDIN HERKESE!

 

 
Toplam blog
: 670
: 1923
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

İstanbul doğumlu. Kuantum Yaşam Koçu. EFT, NLP, ETKİLİ İLETİŞİM, BEDEN DİLİ gibi bir çok konuda e..