Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Eylül '09

 
Kategori
Kitap
 

Saçları Deli Çoruh

Saçları Deli Çoruh
 

"RESİM:ALINTI"MUTLAKA OKUNMASI GEREKEN BİR ÖYKÜ KİTABI DİYORUM BAŞKA DA BİR ŞEY DEMİYORUM.


Saçları Deli Çoruh, Kevser Ruhi’nin okuduğum ilk kitabı. İçinde birbirinden güzel on üç öykü yer alıyor. Gürer Yayınlarından çıkmış kitap. Çoruh’un deli mavisi gibi kitabın kapağı. Baktığınızda tuhaf bir huzur hissediyorsunuz aynı zamanda da dalgaların çalkantısını duyumsayabiliyorsunuz.

Onun satırlarıyla tanıştığım için çok mutlu olduğumu itiraf ediyorum. Kelimelerle ne kadar da ustalıkla oynuyor. Sanki ipe boncuk dizer gibi. Ürüyor, birbirine ekleniyor cümleleri. Yalın dili Çoruh Nehri gibi duru akıyor ve içinizde yüzmek arzusu beliriyor.. Serinlik. Kızgın korlarla kavrulan bedenin feraha ulaşması gibi bir şey bu. Dili çok akıcı. Zorlama yok. Bir o kadar dingin bir anlatım alıveriyor okurken sizi içine. İmgeler dikkat çekecek çoklukta. Hikâyenin içine giriyor, kahramanlardan biri oluveriyorsunuz istemeseniz de. Evet, işte tam buradayım dedirtiyor yüreğinize dokunan sesi. Şiirsel anlatımı ise farklı ama doyumsuz bir lezzet bırakıyor damaklarınızda.

Bütünüyle çok güzel bir öykü kitabı Saçları Deli Çoruh.

Hayat giriftler zincirinden ibaret. Matruşka bebekler gibi iç içe. Doğum, ölüm, hüzün, mutluluk, ayrılma, kavuşma, öfke, nefret, aşk… Hepsi hayatın içinde saklı. Öyle anlar oluyor ki çıkıveriyor karşımıza bir öykü de, bir romanda ya da bir filmde.

Ruhi’nin HERKES GİBİ isimli hikâyesinde gözyaşlarımı tutamadım. Ozan’ın annesinin “HERKES GİBİ OLAMAYACAK MI? HERKES KİM OLUYOR PEKİ?” sorusu ne kadar da yerinde. Ne kadar doğru bir soru. Hayatımızı hep başkaları “ne dere” göre yaşıyoruz. Yazılmamış kurallar, yaptırımlar var üzerimizde. İstesek de istemesek de göz ardı edemediğimiz. Yüreğime dokundu bu hikâye.

Bir de SESSİZCE KIRILDI KANATLARI. Hani son cümleler var ya “YÜREĞİNE TAKTIĞI HAYALDEN İKİ KANAT, SESSİZ BİR ÇIT’LA KIRILDI VE AYNI SESSİZLİKLE YERE DÜŞTÜ.”diyor. İşte tam da o anda bir şey koptu yüreğimden. Her gün kullandığımız uzuvlarımızı o kadar sahiplenmişiz ki olup da bir gün kaybedebileceğimiz ihtimali bile gelmiyor aklımıza ve şükür etmeyi bile unutuyoruz.

İlk öykü kitabı KEHRİBAR KADINLAR Kocaeli Yüksek Öğrenim Derneği tarafından Naci Girginsoy anısına düzenlenen Öykü yarışmasında Seçici Kurul Özel Ödülünü almış 2004 yılında.

Ve SAÇLARI DELİ ÇORUH…2009 yılı Orhan Kemal Öykü Yarışmasında birinciliği yakalamış.

Kehribar Kadınlar yazarın ilk kitabı. Saçları Deli Çoruh’tan sonra onu da okumak istedim ama yeni baskısı yok sanırım, bulamadım. Ve ilginç bir şey oldu Karadeniz Hikâyeleri Öykülerinin toplandığı bir başka kitapta görüverdim Kehribar Kadınlar isimli öyküyü. Demek yürek bir şeyi çok fazla isteyince bir şekilde karşına çıkarıveriyor arzuladığın şeyi. Hemen aldım tabi. Karadeniz’in kehribar gözlü kadınlarını anlatan okunmaya değer bir öykü.

Umudum sizlerinde bir an önce Kevser Ruhi’nin birbirinden güzel öyküleriyle tanışmanız.

Yolun açık, başarıların daim olsun Sevgili Kevser RUHİ.

 
Toplam blog
: 755
: 776
Kayıt tarihi
: 13.06.07
 
 

Ankara'da doğdum. İlk, orta, lise ve üniversite eğitimimi Ankara'da tamamladım. AÜİF iş idaresi b..