Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Aralık '17

 
Kategori
Blog
 

Sadece Engelliler Gününde Hatırlanmayalım

Merhabalar değerli okurlar.

Bildiğiniz gibi 3 Aralık yaklaşıyor

Ben de bu konuyu ele almak istedim.

 

3 Aralık engelliler günün de engellileri hatırlayacaksınız

O gün ile ilgili etkinlikler eğlenceler düzenlenecek

Evlerinde ziyaret edilecek,  peki ya o gün bitince?

Yine eskisi gibi olacak her şey, yani engelliler

Görmezden gelinecek. Biz engelliler tek gün

Ve ya engelliler haftasın da hatırlanmak istemiyoruz

Her gün değer görülmek, engelsiz insanlar gibi,

Davranılmak engellilerinde hakkı.

 

Bir örnek vereyim, bir engelli var,

Ve hiç kimsesi yok x kişi bakımın üstlenmiş.

Hor görüyor hırpalıyor hiçbir söz hakkı yok

Bu engellinin o evde ve 3 Aralık geldiğinde iyi

Davranmaya başlıyor x kişi engelliyi

Gezmelere götürüyor söz hakkı oluyor

Eve ziyaretçi kabul ediliyor. İnanıyorum ki,

Yok, böyle kimseler.

 

İşte buna benziyor engelliler gününde hatırlanmak.

Bu böyle olmamalı engelilerin tek isteği

Eşitlik ayrımcılık yapılmaması söz hak‘ları

Olmasını istiyor önemsenmek istiyor

Sokaklarda özgürce dolaşmak istiyor.

Engellilere tek gün saygı sevgi gösterisi

İstemiyor her günü engelliler günü gibi,

Yaşamak istiyorlar.

 

Engellinin görülmesi için illa gün mü?

Gerekir? Ya da ayrımcılığa uğramasın diye

Engelsiz birey mi olması gerekir?

İlla seçim mi gerekir engellinin hatırlanması için?

Bu ülkede engelli olmak neden bu kadar zor?

Değer bir günde verilmemeli, ben bu günün içerisinde 

Olmak istemiyorum eminim ki siz engelli

Arkadaşlarım da olmak istemezsiniz.

Engellileri anlayabilmeniz için onlar gibi,

Bir gün, geçirmeniz lazım ki biz engellileri

Anlayın. Belki diye bilirsiniz aman bunlar da

Abartıyor, devletten maaş alıyorlar yinede

Sizlanıyorlar. Bizleri anlamak için

Yakınlarınızda bir engelli bulunması gerekir

Ya da ailenizde bir birey var ise biz engellileri anlarsınız.

Sevgi ve görme isteği bir güne sığdırılmamalı

Söz hakkı bir değil her gün verilmeli bu çok

Can acıtıcı oluyor. İkinci sınıf muamelesi

Görülmekteyiz bazı insanlar tarafından. Bir

Engelli dışarıya çıkıyor

Bütün gözler onun üzerinde oluyor

 Engelsiz bir birey dışarı çıktığında ona

Bakılıyor mu? Bütün gözler onun

Üzerinde oluyor mu? Neden engelli

Bir insana bakıldığı gibi, engelsiz bir

İnsana bakılmıyor? Gözler onun

Üzerinde yoğunlaşmıyor? Engellilerin,

. Engelliler için yapılan bir park bulamıyoruz.

Neden peki? Çünkü engelli

Logosunun üzerine araba park ediliyor,

Yanlış anlaşılmasın biz engelliler acındırmıyoruz

Kendimizi ama herkes görüyor engellilerin

Neler yaşadıklarını, dışarıya rahat çıkamıyorlar

Çıksalar bile özgürce dolaşamıyorlar

Hem yollar engel hem bakışlar engel,

Ne kadar aldırmıyoruz desek de bakışlara

Ben kendi adıma söyleyeyim katılan katılır,

İnsanın gücüne gidiyor ister istemez.

Ben anneme küçükken sorardım neden

Bakıyorlar? Diye annem de güzelliğine bakıyorlar

Derdi çocukken daha kolay inanırdım bu beyaz

Yalana, büyüdükce insan anlıyor bazı gerçekleri

Ve ben de anlıyorum ki, ben üzülmeyeyim diye

Annem‘in Öyle dediğini. Ben kendime bakıyorum insanım

Karşımdakine bakıyorum oda insan ee neden bu

Bakışlar? Tamam, sağ kolum biraz boynu bükükleri

Oynayabilir:) ama bu demek değil ki, ben uzaydan geldim:)

Sen de insansın ben de insanım. Şaka bir yana

Bütün engelliler bakışlardan rahatsız oluyor

Ve insanca yaşamak istiyor engelli engelsiz

Ayrımcılığı olmadan yaşamak istiyor.

 

Bir gün, değil her gün hatırlanmak dile ile…

 

 

Rukiye Türeyen!

 
Toplam blog
: 55
: 263
Kayıt tarihi
: 31.05.17
 
 

Rukiye TÜREYEN kimdir.     1980 yılında Sakarya'da doğmuştur. Üç aylıkken geçirdiği menenjit hast..