Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Aralık '12

 
Kategori
Müzik
 

Sadece müzik dinlemekle söz sahibi olunur mu? Dinlemek marifet midir?

Müzikte söz sahibi olan ve müzik eleştirmenlerine bir atıf kesinlikle yapmıyorum, tabiri caizse buna… cesaretim de yok sadece kendi deneyimlerimden yola çıkarak kafamdaki sırra kadem basmış kalıntıları çıkarmak manasında, düşünmüş, yazmış sorgulamış oluyorum diye bakalım,

Son 4 ay içinde dinlemeyi özümseyerek yani sadece dinleyerek geçirdiğim bir zaman dilimi yarattım kendime bu dönemde heyecan verici şaşılası konser performanslarıyla Dream Theater, döneminde yapacağını yapmış, yaşama ilham veren Deep purple, ölümünün üzerine çok üzüldüğüm blues büyüsüyle bizi şekillendiren Yavuz Çetin gibi birbirinden çok değerli grup ve müzisyenleri dinledim ,bu arada zamanımı bu kadar müzisyenle sınırlandırmam işi daha verimli hale getirdi .

Yarattıkları her bir şarkı benim farklı görüş açısıyla izlememi sağladı evet belki müzik dinlemek bizi farklı yollara adım attırabilir belki hayatımızı değiştirebilir ,yani olabilir :) ama söz sahibi yapar mı ? müzik deneyimlendikten sonra mı konuşabilir hale gelmeli ?

Benim bakış açım nacizane,
bir müzisyen için durum farklıdır o bütüne farklı açılardan bakabilen,bir şekilde yorumlayabilen bu işi deneyimlemiş bi uzman olarak görülebilir, kendine has bakış açıları üretir yorumlar, yaratır, düşünür, dinledikçe yeni cevaplar bulur (her müzisyen için aynı şey söylenmemesi koşuluyla. Bunlar yazdıkça ortaya çıkaracağımız tartışacağımız konular yaratılabilir...

Ama soru: Sadece müzik dinlemekle söz sahibi olunur mu?
Dinlemek marifet midir?

Ve sizlere 4 ay sonucun da çıkardığım keyifli 3 parça herkesin aynı tadı almaması bilinciyle, iyi dinlemeler

İşi ehline bırakmak tecrübelerinden faydalanmak iyi müziğe yatırım yapmak ve yeniden müzikle dünyayı kurtarmak hayaliyle, saygıyla kalın,

 

http://www.youtube.com/watch?v=mcG0dpBz7tc

http://www.youtube.com/watch?v=xGoJ-gT03ZI

http://www.youtube.com/watch?v=QoTzRfDNCWc

 
Toplam blog
: 46
: 193
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

1982 yılı İstanbul doğumluyum. ilk öğrenimi'mi İstanbul'da tamamladım. 2008 yılında Yıldız Teknik..