Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '12

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Sadettin Kaynak

Sadettin Kaynak
 

Sadettin Kaynak


Türk Besteci – 1895 – 1961

İlk Türkçe Ezanı okuyan büyük bestekâr…

Atatürk’ün en sevdiği şarkı olan; Yanık Ömer, onun bestesidir.

Mustafa Kemal Atatürk demişki:

“Müzik hayatın neşesi, ruhu, sevinci ve her şeyidir.”

Türk sanat Müziğini annemden sevdim herhalde!

Ya da babamdan!

Tam bilmiyorum. Bildiğim çok sevdiğim. Bizim evimizde hep şarkılar dinlenirdi. Rahmetli annemin sesi çok güzeldi, o şarkı söylerdi, babam dinlerdi. Sonra bu aşk kız kardeşim Suzan’a geçti. O zamanında Ali Şenozan’dan dersler almıştı.

Sesi çok güzeldir. Şimdi de Antalya’da musiki derneklerinde, yine şarkılarla başbaşa.

Bu sefer Antalya’da ona en sevdiği şarkıları ve bestekârları sordum. Öyle bir bestekârdan söz ettiki, baktım benim en sevdiğim şarkılar ona ait.

O büyük üstad’a, Sadettin Kaynak’a ait.

Hangi şarkısı daha ünlü bilmiyorum. Hangi eseri beni alıp bir yerlere götürür bilmiyorum, hangisinde hüzünlenirim, hangisinde ağlarım, duygulanırım!

Herhalde hepsinde…

İncecikten bir kar yağar tozar elif – elif diye

Bestesinin bendeki önemi çok ayrıdır. Elif benim kızımın ismidir.

Size desem, söylesem:

Bir Rüzgârdır Gelir Geçer Sanmıştım.

İçimize bir acı düşmez mi? Gidenleri düşünmez miyiz! Unuturuz sandıklarımızı hatırlamaz mıyız?

Kara Bulutları Kaldır Aradan

Bu şarkıyı dinlediğimizde, bizde de aynı isyanlar olmazmı?

Dertliyim Ruhuma Hicranını

Enginde Yavaş - Yavaş

Gönlümün İçindedir Gözden Irak Sevgili

Leylakların Hayali

Ela Gözlerine Kurban Olduğum…

İşin garip yanı bütün şarkılarını biliyoruz. Hepimizin ezberinde! Peki, bizler bu ölümsüz eserlerin sahibini biliyor muyuz?

Sadettin Kaynak:

Ünlü bestecinin müziğe olan ilgisi, küçük yaşlarda dikkatleri çekmiş. Sesi çok güzel olduğu için onun hafız olmasına karar verilmiş. Hafız olmuş.

Çok önemli hocalardan dersler almış.

Hem dini müzik yapmış,

Hemde Türk Sanat Müsikisine ölmez eserler hazırlamaya başlamış.

İlk Türkçe ezanı okumuş.

Müzik eğitimini İstanbul Üineversitesinde tamamlamış.

Güney Doğu Anadolu’da yerel müzikler üzerinde araştırmalar yapmış.

Seksenin üzerinde film müziği bestelemiş.

42 ayrı makamda yazdığı 330 kadar eseri bulunmaktaymış.

İnsanın inanası gelmiyor. Bu kadar güzel eserler, hangi ruh sağlığında, hangi gönül güzelliğinde, hangi yüreğin büyüklüğünde meydana gelmiş!

Gönül Nedir Bilene Gönül Veresim Gelir.

Leyla Bir Özge Candır

Niçin Baktın Bana Öyle

Yadeller Aldı Beni

Ben Güzele Güzel…

Bazı ses sanatçıları, okudukları şarkılarla bütünleşmişlerdir. Mesela Safiye Ayla dendiğinde aklımıza:

Muhayyer makamında; Çile Bülbülüm Çile gelmez mi?

Bu şarkıları yazarken, gariptir her şarkıyı içimden bende tekrarladım.

Şarkıları okuyan sanatçılar gözümün önünde canlandılar.

 Gönlüm Seher Yeli Gibi

Benim Yârim Gelişinden Bellidir

Tel - Tel Taradım Zülfünü

Muhabbet Bağına Girdim Bu Gece

Bahar bitti güz bitti

Sanki zaman makinesindeydi. Şaşırdım. Şarkılar bende neler yapmış.

Her şarkı bir kaybımı aklıma getirdi. Her şarkı, eski yıllardaki hatıralarımı canlandırdı.

Ruhun şad olsun Sadettin Kaynak.

Nur içinde yat.

 

Nazan Şara Şatana

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....