Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ocak '13

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Sağlıklı bir yaşam için ne gerekiyor?

Sağlıklı bir yaşam için ne gerekiyor?
 

Sağlıklı Bir Yaşam İçin Ne Gerekiyor?


45 yaşındayım. Bugüne değin ciddi bir sağlık sorunu yaşamadım. İlaç kullanmadım. Her yıl kan, idrar, şeker, tansiyon gibi değerlerimi yılda bir kez ölçtürüyorum. Şimdiye kadar ciddi bir sağlık sorunu karşıma çıkmadı.

Yaşıtlarımın çoğu ilaçlar, haplar kullanıyor. Hastalıklarla boğuşuyor.

Sağlığımı korumak için çok büyük bir çaba göstermiyorum. Tıp otoritesi olarak ahkam kesen bir çok düzenbazın önerilerini dikkate almıyorum.

Kendi tespitlerime göre 2013 yılı itibariyle, Prof. Kenan Demirkol, Prof. Canan Karatay, Dr. Murat Kınıkoğlu, Prof. Ahmet Rasim Küçükusta, Prof. Osman Müftüoğlu, Prof. Ahmet Aydın, Prof. İbrahim Adnan Saraçoğlu, Dr. Yavuz Dizdar, Prof. Erkan Topuz gibi uzmanların sağlıklı yaşam önerilerinin gerçeğe daha yakın olduğunu düşünüyorum.

İlaç tekelleri ne yazık ki sadece daha çok para kazanmak üzerine ilerlemekte. 73 milyonluk Türkiye her yıl 20 milyar TL dolayında bir parayı ilaçlara harcıyor.

Toplumumuzun çoğunluğu ne yazık ki sağlıklı bir yaşam süremiyor. Hastanelerdeki kuyruklar her geçen gün artıyor.

Belki bir ışık tutarım düşüncesiyle sağlığımı korumak için neler yaptığımı aktarmak istiyorum.

- Sigara içmiyorum.

- Alkollü içkilerden uzak duruyorum.

- Her gün 1 saat kadar yürüyorum.

- Şeker içeren gıdaları (reçel, bisküvi, helva, baklava vb.) terk ettim.

- Şarküteri (sucuk, salam, sosis) tüketmiyorum.

- Margarin, ayçiçek yağı, mısır yağı değil sızma zeytinyağı ve merada gezen hayvanlardan elde edilmiş tereyağını tercih ediyorum.

- Çok şeker içeren meyvaları çok az yiyorum.

- Mevsiminde yetişmeyen meyva ve sebzeleri almıyorum.

- Beden temizliğini günlük olarak yapıyorum.

- Fast food (hamburger, pizza) yemiyorum.

- Beyaz ekmek yerine kepekli siyah ekmek tüketiyorum.

- Marketlerde satılan hiçbir meşrubatı ve meyva suyunu almıyorum.

- Konserve ve turşuları unuttum.

-  Makarna, pirinç, patates, mısır gibi şekere dönüşen gıdaları ayda bir iki kez azıcık yiyorum.

- Hergün 1,5-2,5 litre su içiyorum.

- TV’yi 1-2 saatten fazla izlemiyorum.

- Günde 7-8 saat uyuyorum.

- Mal mülk edinemedim, makam mevki kapamadım diye stres yapmıyorum.

- Kablosuz modem, kablosuz telefon, cep telefonu vericisi vb. gibi zararlı elektromanyetik sinyaller yayan her türlü elektrikli cihazdan uzak durmaya çalışıyorum.

- Reklamlara boğulmuş hiçbir diziyi ve eğlence (?) programını izlemiyorum.

- Mafyanın, şikenin egemen olduğu futbol dünyasını 5 yıldır hiç takip etmiyorum.

- Beynimi zinde tutmak için her gün 3-4 saat kitap, gazete, dergi vb. okuyorum.

Yazdıklarımda bir yanlışlık var ise lütfen www.aliozdemir.net adlı web sitem aracılığıyla bildirebilirsiniz.

KKTC’den selamlar…

 

07.01.2013 Pazartesi

 

 

 

Ali Özdemir

erdemyayinevi@gmail.com

www.aliozdemir.net

0533 838 60 97

KKTC

 

 

 
Toplam blog
: 288
: 1733
Kayıt tarihi
: 24.04.11
 
 

Eğitimci - Yazar - Yayıncı. 1968'de doğdu. Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesini bitird..