Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ağustos '16

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
895
 

Sağlıklı yaşam notları

Sağlıklı yaşam notları
 

Kaç kilo olmalıyım? Nasıl beslenmeliyim? Hızlı kilo vermek istiyorum ne yapmam lazım? Kaç kalorilik diyet yazdınız? Bu besin kaç kalori? Üst bölgemden rahatsızım ne yapmalıyım? Tatlı yesem olmaz mı? / Hiç mi tatlı yemeyeceğim? Bu zayıflama ürününü kullanabilir miyim? Ne yersem basenlerim erir? Falanca besin hızlı kilo verdiriyormuş doğru mu? vs. Bu soruları eminim sizde kendinize ve etrafınızdakilere sürekli soruyorsunuz ancak bilmeniz gereken bazı önemli noktalar var bunları ufak notlar halinde sizin için sıraladım. Bu notların arasında sorularınıza da cevap bulabileceğinize eminim. Hazır sağlık haftası gelmişken sağlığınızın öneminin kilolarınızdan daha önemli olduğunu vurgulamak istiyorum. Hedef kilonuz yada fiziksel yapınız ne olursa olsun aşağıda sıralayacağım notlar hep aklınızda bulunsun.

Piyasada pek çok diyet var biz bunlarla boğuşurken bir yandan da “mucizevi besin” diye adlandırılan besinler türetiliyor. Hiçbir besin mucize değil mucize sensin bunu unutma.

Tatlıyı tamamen aklından çıkarmayı düşünme, tabiki kaçamakların olacak önemli olan bunu belirli aralıklarla yapman. Her gün değil ayda bir kez veya iki kez tatlı tüketmen diğer günler sağlıklı beslendiğin sürece problem yaratmaz.

Sen özelsin vücut şeklinde sana özel. Ne kadar kilo verirsen veya kaç kiloda olursan ol vücut tipini tamamen değiştiremezsin o yüzden onunla barışık ol. Ama sağlıklı beslenir ve uygun sporları yaparsan hayalindeki vücut tipine yaklaşabilirsin.

1 kilo yağ 1 kilo kasın kapladığı hacmin yaklaşık 2-3 katı kadar yer kaplar. Amacın kısa sürede hızlı kilo vermek değil, yağ kaybetmek olsun. Bir insanı aynı kilodaki haliyle yağ oranları farklı olacak şekilde düşün, aradaki fark inanılmaz olur tıpkı bu resimdeki gibi.yaşam, sağlık, kilo farkı, yağ, kasBol bol su iç. Ama bir anda içme; sindire sindire, yavaş yavaş iç. Bu sayede sudan verim alabilirsin.

Başkalarının diyetlerine dokunma, başkalarının etkisi altında kalma. Vücudunu tanı, ona kulak ver ve onun istekleri doğrultusunda beslen.

Kan tahlili yaptır; 6 ayda bir veya yılda 1 mutlaka tahlil yaptır. Eksikliklerin varsa arttırmaya, fazlalıkların varsa azaltmaya çalış.

Başkalarına iyi gelen besinler senin vücudunda aynı şekilde işlemeyebilir yani sana dokunuyor olabilir. Başkalarında gördüğüne, duyduğuna inanıp önceden hiç tüketmediğin bir besini tüketirken dikkatli ol ve asla başkalarının sözüyle ilaç kullanmaya başlama.

Sürekli diyet değiştirmek yerine yaşam tarzını değiştir. Sürekli kilo alıp veriyorsan diyetlerde hata aramak yerine kendi beslenme alışkanlıklarını gözden geçir. Bir süre sonra metabolizman iyice yavaşladığında her şey için çok geç olacak, şimdiden tedbirini al. Hayatına sağlıklı beslenme alışkanlıklarını kat ve spor yap.

Fiziksel aktivite çok önemli, hiç yapamıyorsan yarım saat sadece yürü veya evde kendin egzersiz yap. Herkesin kendine ayırabileceği 30 dakikası vardır diye düşünüyorum. Bahane üretmekten vazgeç ve artık harekete geç.

Tıpkı besinlerde olduğu gibi sporda kişiye özeldir. Çok dikkatli ol ilk kez yapacağın hareketleri uzman yardımıyla yapmaya çalış.

Çok tuzlu, çok yağlı, çok şekerli, çok acı… ÇOK olan besinleri tüketme. Her şeyin normali idealdir. Sadece çok MUTLU OL…

Pişirme teknikleri çok önemli canın patates çekiyorsa kızartma yapmak yerine fırına ver.

Bütün yeşillikler serbest. Hepsinden bol bol yararlan acıktıkça kaçamak yapmak yerine al bir salatalığı kıtır kıtır ye.

Cildinin erken yaşlanmasını, saçlarının dökülmesini, tırnaklarının çabucak kırılmasını istemiyorsan kendini dıştan olduğu kadar içtende besle. Bütün vitamin ve minerallerden yararlan. Bunu da sofranı renklendirerek yapabilirsin.

Kaliteli proteinlerden, kaliteli yağlardan mutlaka yararlan. Bunun için yumurtayı, zeytinyağını, kuruyemişleri ve en önemlisi de balığı tüketimlerinden eksik etme.

Tamamen yağsız beslenmek iyi değil. Yağda çözünen vitaminler için, bağırsak hareketlerinin yavaşlamaması için, Alzheimer hastalığından korunmak için ve de saymakla bitmeyecek pek çok etkisi için yağı tamamen kesme. Ama tabi bunlar sağlıklı yağlar olmalı.

Ödül mü? Ceza mı? yazımda da söylediğim gibi şeker bir ödül değil cezadır bunun bilincinde ol sürekli şeker tüketme.

Vücudunla barışık olman kendine yapabileceğin en büyük iyilik o zaten seni yönlendirir yeter ki onu dinlemeyi bil. Onu fazla kilolarla çok yorma. Unutma ömrünün sonuna kadar onunla yaşamak zorundasın.

Stresten veya stres yaratan insanlardan kaç, kimsenin huzurunuzu bozmasına izin verme. Bu hem fiziksel sağlığın hem ruhsal sağlığın için çok önemli.

Yediklerinin kalorisini hiç düşünme. Evet, doğru duydun kaloriyi düşünme, yediğin besinin içeriğini ve vücudundaki etkisini düşün.

Sağlığın geri dönüşü olmaz. Sağlığınızın kıymetini bilin ve bunu elinizde tutmak için çalışın.

Sağlıklı, mutlu ve huzur dolu günler diliyorum…

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

Bu blog Editör'den Öneriler alanında yayınlanmıştır

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 7
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 1
Ort. okunma sayısı
: 2340
Kayıt tarihi
: 18.05.16
 
 

Yazmayı, gezmeyi, okumayı seven, bilgininde sevginin de paylaştıkça büyüdüğüne inanan bir diyetis..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster