Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Haziran '11

 
Kategori
Seçim
 

Şaibe kemiriyor

Şaibe kemiriyor
 

RESİM INTERNETTEN ALINMIŞTIR


Geçen hafta posta kutuma düşen; 

“SANDIK GÖREVLİLERİ VE TÜM SEÇMENLER DİKKAT!!!!!

…OLMAYAN SEÇMENİN OY PUSULASINI VERİRKEN ELİNDEKİ KALEMLE KÖŞESİNE BİR ÇİZGİ ATMAYA HAZIRLANIYOR. BÖYLECE OY PUSULASI İŞARETLİ OLUP GEÇERSİZ OLACAK. OYUNUZU VERİRKEN PUSULANIN İŞARETLENMEMİŞ - TEMİZ OLMASINA DİKKAT EDİN”
mesajıyla, seçimler yapılmadan şaibelerin ortaya çıktığını görüp tedirgin oldum.


Önceki seçimler sırasında da bu tür olaylar yaşandığına ilişkin pek çok olay kulaktan kulağa dolaşmış, bunlara ilişkin hiçbir resmi başvuru sonuca ulaşmadan öylece konuşulmuştu.

Kimse çıkıp bunun tersini iddia etmedi. Gerekli soruşturmaların yapıldığı ve bu tür ifadelerin gerçeği yansıtmadığına ilişkin seçmenin güvenini kazanacak kesin açıklama yapmadı.


Seçimden sonra, oy sayma işlemi sırasında kesilen elektrikler, çöp konteynırlarında bulunan oy pusulaları seçmenin seçime olan inancına kerte vurdu.


Seçimin genel yapısı gereği, kazanan ve kaybedenin olması kaçınılmazdır. Söz konusu seçim, bir ülkenin halkını ilgilendiriyorsa o zaman durum değişir. Seçilen, yönetimine talip olduğu ülkenin vatandaşlarını kendisine oy versin vermesin aynı hizmete ve kaliteye layık görmelidir. Kendi partisine oy verenle vermeyen vatandaş arasında bir ayırıma gidemez, böyle bir uygulama eşitlikten uzak başka bir yönetim şeklinin benimsenmesidir ki demokrasi ile ilgisi olamaz.


Seçimler yapılmadan seçim sonrasına ilişkin analizler ve yorumlar dinlemekte ve okumaktayız. Bu doğal bir yansıma. Çok sesliliğin ve demokrasi ile yönetilmenin gerekliliğidir.


Kendi adıma aldığım postadan duyduğum rahatsızlığı inkar etmiyorum.

12 Haziran seçimlerinden sonra şaibelerle karşılamamak için geç olmadan önlem alınması gerektiğini düşünüyorum. Sandık görevlilerinin önemini hatırlatmak istiyorum.

Bu mesaj farklı amaçlar için dolaşıyor olabilir. Tabi ki bunu düşünüyor ve yorumlayabiliyorum. Fakat ateş olmayan yer sözünü de kulak ardı edemiyorum. İnanmak istemiyor olsam da içimde bir kurt deliği açıldığını saklayamayacağım.


Seçimler sırasında bu tür olaylara kimsenin prim vermeyeceğini biliyor ve seçmen olarak hepimizin ülkemizin iyi yönetilmesi dışında bir talebi olmadığını düşünmek istiyorum. Eşit ve demokratik bir yönetim için şaibeden uzak durmanın gerekliliğinin altını çizmek istiyorum.


Sağlıkla ve mutlu kalın


 

 
Toplam blog
: 247
: 709
Kayıt tarihi
: 11.03.09
 
 

Buradayım işte. Yaşamın tam içinde. Her anın benim olduğunu bilerek. Yaşamın sadece "Şimdi" olduğun..