Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ocak '14

 
Kategori
Şiir
 

Şair Arif Nihat Asya

Şair Arif Nihat Asya
 

5 Ocak 2014

5 Ocak deyince aklıma Adana’nın düşman işgalinin kurtuluşu geliyor.

5 Ocak deyince aklıma ünlü bayrak şairimiz Arif Nihat Asya geliyor, çünkü bu değerli şairimiz 5 Ocak 1975 yılında hakk’a yürümüştü.

5 Ocak deyince aklıma yine Arif Nihat Asya’nın ünlü BAYRAK şiirini bu tarihlerde yazdığını geliyor. Bunu bizzat 1972'lerde Ankara'da rahmetli Güzide Gülpanar Taranoğlu'nun evlerinde yapılan bir şiir etkinliğinde kendisinden dinlemiştim.

Bayrak şiirini " 5 Ocak'ta yazdım " diyordu...

Ben yine de bu 5 Ocak 2014 tarihi sırasında bayrak şairimiz Arif Nihat Asya’yı anmadan geçemeyeceğim.

Onun şimdi önümde duran Defne Dergisi yayınları arasında çıkan YÜREK (şiirler - Ankara 1968 ) diye ufak bir şiir kitabı vardır. Bu küçük kitap 90 sayfa olup içinde dizelerle süslü birkaç şiiri yer alıyor.

İşte bunlardan birkaçını sizlerle bu köşemde paylaşmak istiyorum. Bu büyük şairimizi vefatının 29. Yılında rahmetle ve saygıyla anmak istiyorum. Işıklar içinde yatsın diyorum...

YÜREK

Terk etmiş istirahati, terk etmiş uykuyu ;

Bir kerecik kuruldu mu işler ömür boyu.

LEYLA

Her yerde olsa, gönlüne leyla uyar, gelir,

“Leyla” nidası geçse içimden, duyar gelir.

ASLI

Kundak, .beşik, yatak. Sana ey Aslı kuştüyü

Lakin yolunda bekleyenin var… Çabuk büyü…

ELMA

Elmayla, dutla saklama benden ki gerçeği

Koynunda yattığım, bana anlattı her şeyi…

Arif Nihat ASYA

Yürek (şiirler ) Defne Dergisi Yayınları –Ankara 1968.

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..