Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Nisan '07

 
Kategori
Mizah
 

Şair ruhlu kız

Anadolu'da bir köy, genç bir kız elinde kağıt-kalem yazmaktadır:

- "Ruhumda hayat bulan onlarca sevdalardan

Biri kısmet değilmiş, sağolasın ey felek!

Kadrin bildirmek için-

Kadir bilmeyi gerek"..

Baba- O ney gız, gine ne yazıyon?

Hamide- Heç buba, valla heç bişiy değel.Sakarın Mesut'un iki dene goyunu gaybolmuş da, cendermeye şikeyetname yazıyom.İrica etti de.

Baba-Yalançı davşan senii! Geçen defa da, Hoca'nın Veli'ye bilmem ne yazıyom didiydin.Yüksek Askeri Şura'ya mektup çıktıydı.Vir bakıyım şu kaadı(harrrşş) Ruh-uum-da h-a-yt buu-lan...Bak gine yazıyor, ney gız bu? Çabuk cüvap vir, yoğusam boğazını tavık gibi gopardır atarım vallaha bak!

Hamide-(ühü-ühüvvv!) Bırak saçımı buba, bırak!Sen bu durumları annıyaman, niye hevesimi gırıyon?Şayirim işte ben, şayiir!Asil urufum, bundan evelki hayatında bir şayire ayitmiş.Ben neydiyim şimdik? Durup, dururken goltuğumun altından bişiy dürtüyor beni.

Baba-Ne gibi bişiy yani?

Hamide-Bilmiyom işte, galk Hamide, al eline galemi-kaadı yaz diyor bana! ühüü!

Baba-Yaa, dimek bişiy dürtüyor seni! Ben biliyom onun ney olduğunu.Ere varma zemanın geldi gayrı senin, ondan oluyor bu yağnış durumlar.Yarından tezi yok, Guşcuların Hidayet'e habar savacaam!Gelsin isdesinler, seni gelin itmeyincik bana ırahat yüzü yok, gavırın bebesi senii!

"Gülnihalden ne anlar Kuşçuların Hidayet/ deva olmaz gönlüme O duygusuz cenabet"

Baba-Ahaa, abovv! Cönabet mii? Tüfeemi getirin ula çabık bana!Bir bubanın garşısında gonuşulacak kelam mı bu? Gel gaçma itin dölü, bu sefer gurtuluşun yok, furdum bil!

Hamide-Ana, anaa!Yitiş ana, bubam beni furacak!

Anne-Gene mi dutuşdunuz gız?Bir gün ikinizi birden ben furacaam, temelli gurtuluş işte!Dur herif, dellendin mi?Geç gız sen şöyle arkama bakıyım! Ne istiyon gine sen bu gızdan heriif?

Baba- Gaç avrat ordan, vallaha seni de fururum bak! İmansızın gızı, "Cönabet" şeklinde gonuşdu bana.

Anne-Essah mı gız?

Hamide-Yalan ana, vallaha yalan'Ben öyle dimedim.Hidayet'e dedim, bubam gendi üsdüne alındı.

Baba- Vay irezil vay, bak nası da dönderiyor lafı bilimli köp-peek! Hem Hidayet'in cönabetliğini ne biliyon sen? El haya-vel iman yok mu sende gız? Bu gaçıncı hökelalığın? gaç ordan avrat, minkini yok furacaam!

Anne-Dur bakıyım canıım!Hemen yalandan ne heraretleniyon?sana dimemiş gız..Hidayet nirden çıktıydı?

Baba- Seni Hidayet'e vireceem didiydim, bunu duyuncuk hemen bir beyit uydurdu.Şayirim ben diyor, duzsuz geçi.Lan eben mi şayiridi, deden mi? Zati bir şayirimiz eksiğidi.Bu gızı furup şayirlere mevlüt okudacaam! O vakıt anlar şayiri-neyi!

Hamide- Ama buba zorunan olur mu? Heç sevmiyom ki Hidayet'i: "Aşk bir yalan sevda rüyaysa/ne ipime yaşamalı bu manasız Dünya'da?" ...?? Eyvaah, gız ana vallaha gene ağzımdan gaçtı!vallaha bak!

Anne-Vaşş!bi daha di hele, ne didin gıız?

Hamide-Aman anaa, didim getti işte!

Anne- Yok, yok de bakıyım.İpiminen guşağım mı..böyle bişiy didin sen!

Baba- Duydun değel mi avrat gulağınnan?Bana inanmıyordun, buyur bağalım.Gafadan sakat bu gıız!Tilivizyonlara baka-baka bu vaziyete geldi işte.Gonum-gonşum bir duyarsa irezil oluruk vallaha.Gaydalı köyü'ndeki Hasan hoca'ya bir götürek bu gızı.Ne diyon bu fikrime?

Hamide- "Ruhumda dualardan öyle şen bir bahçe var ki

Dua eder her sevda, göklere doğru sanki

O hocanın sakalını varın siz sıvazlayın

Aşksız geçen ömrünüze, oturun da ağlayın"...?? Eşhedü en laaa ilahe..( bu sefer kesin yidi beni bubam)

Anne- Hamideeem, gınalı guzum!hıcckk!N'ooldu sana böyle yavrım?Etme bu durumları, gorkutma bizi.Hocanın sakalına laf söylenmez gızııım!Zinhar çarpar atar bizi.Tövbe istiğfar et, tövbe de evladım!

Hamide-Aman anaa, vallaha sağlam insanı dellendirin sen!Ben Hocanın sakalına bişiy demedim ki, niye çarpsın bizi?

Anne-Sus gızım, aklın ererek söylemiyon sen bu neticelerii.Bak buban namaza durdu, oku herif okuu! Gidiyim samırsak-soğan gavuruyum da eve tüttürüyüm.Destur savuuuşş!

Baba-(Esselamın aleyküm verahmetulllaa) Gurban namazına durdum avrat, gurban namazınaaa!Hocanın sakalına laf söyleyen kafiri yaşatmaaam!..

" Fani beden can bulalı bu şekilde büyüdüm ben

Yer, içer, çalışırım başka hayat nedir bilmem

Saydıkların gözel amma biz bilmezik keleş gızım

Belledenim olmamış ki, budur benim alın yazım!" ...???hııı? Ne dedim şimdik avrat been? Ben diyor gibi oldu, amma esasen..biri bana..

Hamide- Oh, oh ossun! gördünüz mü, bana inanmıyordunuz?buyurun bağalım şimdi, işte bubama da aynı şayir musallat oldu.Ne güzel, bubamnan gayrı garşılıklı diyeşetler atar, otururuk!Buba, bubaaa'Amanın adam bayıldı, getti!Anaa, nirdesin gıız?

......Susunuz, susunuz ey faniler!Yerlerde, göklerde yankılanan şu esrarlı nidaları dinleyin bir kez! Bilmez misiniz ki, yemyeşil kanatlarının altında ebruli melekler taşıyan cennet kuşlarının kanat sesleridir onlarr!Tüm insanlığı, sonsuzluğun karanlığından korumaya çalışırlar asırlardır!Eyy yüce Herakles!Eyy Roma'nın muzaffer komutanı asil Sezar!Sesim arşın erişilmez boşluğunda yankılanmakta, duyuyor musunuz beniii? Kraaaşşş!çattırrrtt!

Baba-Hiaaaaa, imdaaaat! Amanın nooluyom ulaa?Ohh, yarepbim çok şükür rüyaymış! bu neyidi lan? Kerzibaaan, galk hele avrat!Gız galk diyom sana gavırın evladıı!Oy, oyy!öldüüm, öldüm!Bir yudum su vir hele, bu neşekil düşüdü yav?

Anne-N'ooluyon herif, dellendin mi gı? Gicenin bir vakdi, şuna bak gan-ter içinde galmışsın.Yıkandın mı yoğusam?

Baba-Lan ne yıkanması manyak garı?Görülmedik bir düş gördüm ben.Ödlerim patladıı, hepimiz topdan gafayı gaçırdık üryamda.Galk git şu gıza bir bak, yirinde mi?Guşcuların Hidayet'e de habar vir, gızı isdemiye gelmesinler boşuna! Virmiyeceeem yavrımı!..

Anne- Oh ossun sana, akşam-akşam iki dabak guru fasulle yirsen, işte böyle hopladıllar adamı!Sus da uyuyak, zabah ezanıynan ekine gideceek!Yat, unut rüyanı! horr! zzzzzzz!....

 
Toplam blog
: 95
: 736
Kayıt tarihi
: 08.03.07
 
 

Emekli öğretmenim, 52 yıllık hayatımdan amatör mizah, bağlama, sürrealist resimler, yitikler, sev..