Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ekim '10

 
Kategori
Şiir
 

Şair Ünal Şöhret Dirlik'e 74. Yaş Günü Armağanı

Şair Ünal Şöhret Dirlik'e 74. Yaş Günü Armağanı
 

Geçenlerde Fethiye'de " FETAV " Kültür Derneği üyeleri bir araya gelmişler, araştırmacı, şair ve yazar Ünal Şöhret DİRLİK için 74.Yaş Günü pastasını hazırlamışlar. Sevenleri, arkadaşları, dostları bir araya gelmişler. 74. Yaş Günü’nü kutlamak için bir sürpriz hazırlamışlardır. Dostluğun, arkadaşlığın böylesine can kurban demekten kendimi alamıyorum.

Daha sonra değerli öğretmen Ünal Şöhret Dirlik’i telefonla aramışlar.” FETAV’ da “bir toplantı “ var diye, gelmesini istemişler. Ünal Bey de alelacele toplantı yerine gelmiş. Gelmiş gelmesine de, ama, bir de ne görsün. Tatlı bir sürprizle karşılaşmış. Arkadaşları hepsi bir ağızdan alkışlarla : “ İyi ki doğdun, iyi ki doğdun” diye hep birlikte bir şarkı tüttürmüşler.

Böylece Ünal Şöhret Dirlik’in 74.Yaş Günü’nü bir şahane pastayla kutlamışlar. Darısı dostlar başına olsun. Ben de bu sevindirici haberi sonradan duydum. Daha önce haberim olsaydı ben de gider o güzelim toplantıya bir demet çiçekle severek katılırdım.

Ünal Şöhret Dirlik 45 yıllık arkadaşım, vefalı, çalışkan ve üretken bir değerli dostumdur, Türk edebiyatı coğrafyasında ve halk kültürü vadisinde onun ayrı bir yeri vardır. 25 kitaba imza atmış bir kültür, edebiyat çağlayanıdır. Sevgili Ünal Şöhret Dirlik’e sağlıkla uzun ömürlü, nice başarı dolu yıllar diliyorum.

1965 yılından bu yana onunla sanat ve kültür dergilerinde hep yan yana geldik. Birlikte bu kültür ovalarında at koşturduk. Ama hiçte yorulmadık, yılmadık ve usanmadık. Dostluğumuz bu güne değin devam etti. Ben de onun için 74. Yaş Günü’nün anısına ufak bir şiir yazdım.Aslında ben buna şiir diyemiyorum. Sizde hoş karşılayınız lütfen, , , İçimden geldiği gibi o günün anısına ebcetsiz bir tarih yazdım.

Sevgili kadim dostum ve ağabey olarak tanıdığım, Ünal Şöhret Dirlik’e daha nice yıllar ve böylesi candan dostluklar diliyorum. Aşağıdaki şiirimi o günün anısına burada sizlerle birlikte paylaşıyor, selam ve saygılarımı sunuyorum.

FETHİYE’DE GÜL DALI

Fethiye’de gül dalı Ünal Şöhret Dirlik var

Folklor dünyasında araştırmacı bir yazar

Yaşayan delikanlı tam yetmiş dört yaşında

Yazdığı her yazıda sevgi ile birlik var

**** ****

O bir erdemli insan, yazdığını yaşayan

Bin bir makalesiyle yüce dağları aşan

İlim, irfan yolunda sel gibi coşup taşan

Fethiye’de öğretmen Ünal Şöhret Dirlik var

*** ***

Ey vefalı dost, yetmiş dört yaşın kutlu olsun

Geleceğin aydınlık, ocağın mutlu olsun ...

Abdülkadir GÜLER

12 Ekim 2010- Söke

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..