Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Aralık '20

 
Kategori
Deneme
 

Sanat Biraz Dünyayı Beğenmemek

“Daha güzel bir dünya” sözü bile…

Beğenmeyip yeniden yaratmaya çalıştığımız dünyaya bir de övgüler dizmek…

Sanat hiç olmasaydı mesela; kendi yaptıklarımızla değil de doğanın sanat eseri gibi güzelliğiyle eğleseydik gönlümüzü.

Denizin resmine bakmak için para veriyoruz kendisi bedava oysa ve ikisi de mavi; resimdeki deniz o deniz mi emin değiliz bir de.

Sanata bakınca heyecanlanıyorum ama kısa sürüyor, dünyayı içimde yaşıyorum; yaratım biraz uydurma.

Doğanın bahçeleri capcanlı, sanatın gülleri soluyor.

Dağları yeniden çiziyorsun hazır çizilmişi varken, resmiyle eğliyorsun dağlara gidemiyorum.

Romanlar yazıyorsun hiçbiri hayat değil, hayatım roman, konusu bayat değil.

Yaratılanın eserini yaratanın eserine tercih ediyorsun.

Sanat olmasa dünya güzel olmazmış gibi bir eda.

Sanat dünyayı sevdiren mi yoksa dünyayı sevmenin önünde engel mi?

Ben sanat olmasa da olurdu diyorum. Sorun Mona Lisa ise dünyanın bir yerlerinde Mona Lisa vardır.

Sanatta sanatı beğeniyoruz dünyayı değil.

Ve dünyanın sanatla güzelleştirildiği iddiası mor dağları ıslatan gözyaşı yağmurları.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..