Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Haziran '16

 
Kategori
Futbol
 

Satır Araları

Dünkü yazımda değerli Ercan Güven’in Aziz Yıldırım ile yaptığı röportaja değinmiştim. Bugün yeniden futbola dönüyor ve o röportajın satır aralarında yer alan önemli bir konuya değinmek istiyorum.

Değerli Ercan Güven’in bu çok önemli röportajından sonra Aziz Yıldırım’a pek çok konuda katıldığımı ve aynı Ercan Güven gibi benim de bazı konulara bakışımın değiştiğini belirtmiştim. Fakat o röportajda Aziz Yıldırım kaçan şampiyonluğun faturasını sadece hakemlere kesmişti. Ben bu görüşe katılmıyorum.

Evet, hakemler Aziz Yıldırım’ın bahsettiği hataları yaptılar. Fakat kaçan şampiyonluğun ‘’tek ‘’ nedeni olarak hakemleri göstermek doğru değil. Çünkü şampiyonluğun kaçmasında en büyük faktör dışarıdan değil, içeriden geldi. O faktör Vitor Pereira idi.

Gerçekten de Portekizli çalıştırıcı geldiği günden beri sürekli kendiyle çelişen ve tutarsız bir görüntü sergiledi. Onun yanlışları takımı hem oyun hem de disiplin yönünden olumsuz etkiledi. Van Persie gibi bir yıldız daha baştan kaybedildi ve böylece takımdaki huzursuzluk daha sezon başında başladı.

Bunun dışında Vitor Pereira’nın hatalı oyuncu ve sistem tercihleri nedeniyle kaybedilen puanlar şampiyonluk yolunda Fenerbahçe’ye en büyük darbeyi vurdu. Kaldı ki, sezon içerisinde avantajın sarı- lacivertlilere geçebileceği şansları Pereira kullanamadı.

Aslında bunu Aziz Yıldırım da biliyor fakat açıkça dile getirmek istemiyor. Bunu da röportajın satır aralarından anlıyoruz. Aziz Yıldırım röportajda, Pereira’ya birkaç defa usturuplu bir şekilde Ozan Tufan’ı oynatmasını tavsiye ettiklerini ama Portekizli teknik adamın bildiğinden vaz geçmediğini söylüyor. Demek ki, Aziz Yıldırım da takımın gidişatından memnun değildi ve Pereira’yı hatalı buluyordu. Fakat daha önce Türk teknik direktörlere oyuncu dikte ettiği söylenen Aziz Yıldırım’ın bu konuda Pereira’ya daha kibar davrandığını röportajda okuyoruz. Elbette burada bir çifte standart söz konusu. Lakin dün de belirttiğim gibi Aziz Yıldırım’ı Pereira’ya karşı içinde fırtınalar kopmasına rağmen sakin durmak zorunda bırakan ve bu sezonki başarısızlığa rağmen Pereira ile devam etmeyi düşündüren faktör UEFA’nın mali kriterleri. Çünkü yeni hoca yeni masraflar anlamına geliyor. Kulüplerimiz ise UEFA’nın kıskacı nedeniyle artık hesaplı olmak zorundalar. İşte bu nedenle acısını içine gömüyor Aziz Yıldırım ve yine Pereira diyor. Fakat acı yüreğinden diline kadar gelince de Pereira’yı es geçip sadece hakemlere yüklenmek zorunda kalıyor.

Evet değerli okurlarım. Aziz Yıldırım da herkes gibi kaçan şampiyonlukta en büyük payın Pereira’ya ait olduğunu biliyor. Fakat şu mali kriterler bir şeyler yapmasını engelliyor. İşte röportajın satır araları bize bu bilgiyi net olarak veriyor.

Fenerbahçe’nin yola Pereira ile devam etmesini ben de doğru bulmuyorum. Vitor Pereira kendisine sunulan Türkiye’nin en iyi kadrosuyla sezonu kupasız tamamladı. Önümüzdeki sezon kalırsa kendini, otomatikman oyuncu tercihlerini ve sistemini değiştirir mi? Bunu elbette bilemeyiz. Fakat Fenerbahçelilerin yeni sezona pek umutla girmeyeceklerini biliyorum.

Son olarak değerli Ercan Güven’e bu önemli röportaj için bir kez daha teşekkür etmek istiyorum. Skorer, her zaman olduğu gibi yine Türk futbolunun nabzını tutmaya devam ediyor. Bu röportaj sayesinde futbolseverler kafalarındaki pek çok soruya cevap buldular. Teşekkürler Ercan Güven.

 
Toplam blog
: 1042
: 299
Kayıt tarihi
: 02.03.08
 
 

Yazmak benim için bir tutku, bir yaşam kaynağı. Sadece basit bir hobi olarak açıklanamaz yani. Be..