Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Haziran '07

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Satış / Pazarlama teknikleri!

Satış / Pazarlama teknikleri!
 

Prezantabl olmak, kendini ve ürününü çok iyi ifade edebilme başarısı, üstün ikna kabiliyeti ve elbette ki sabır, bir satışçının sahip olması gereken olmazsa olmaz nitelikleridir. Günümüzde kariyer yolunu belirlemeye veya değiştirmeye çalışanlar için cazibesi her geçen gün artan bir alan satış.

Yüzde 52'sinin şu an bir işte çalıştığı, yüzde 48'inin işsiz olduğu 2240 kişinin katıldığı araştırma sonuçları, satışta başarıyı sağlayacak en önemli faktörün ikna kabiliyeti olduğunu gösteriyor. Katılımcıların yüzde 51'i için satış, kariyer yapılabilecek popüler bir alan.

Özellikle Türkiye geneline yayılmış olan şirketler düşünüldüğünde, satış ekibinde yer alan kişiler gerek yurtiçi gerekse yurtdışı müşteri ziyaretleri yapabiliyorlar. Farklı kişi, kültür ve yerler tanımayı sağlayan bu durum, satışı öncelikli tercih edilen bir alan haline getiriyor.

Satış alanında kariyere olan ilgiyi prim, araç ve cep telefonu gibi yan menfaatlerin de pekiştirdiğini düşündüğümüzde, satışın bugün şirketlerin tüm fonksiyonlarından daha önemli olduğunu da vurgulamak gerekir. Satamadığınız sürece mal veya hizmet üretmek hiçbir anlam ifade etmez. Kriz dönemlerinde dahi iş ilanlarının azalmadığı tek alan satıştır. Krizleri atlatmanın ve başarının yolu daha çok satabilmek ve rakiplere karşı avantaj yaratmaktır.

Reklâm En Cazip Alan

Satış alanında gençlerin çalışmayı arzuladıkları sektörlere gelince... Araştırma sonuçları, katılımcıların satış alanında kariyer yapmak istedikleri sektörlerin başında reklâmın geldiğini gösteriyor. Tercih sırasında önde gelen diğer sektörlerse sağlık, sigorta, tekstil ve ulaştırma... ''Katılımcılar hangi sektörde olursa olsun başarılı bir satış kariyeri elde etmenin tek yolunun yapılan satış miktarı ve müşteri ilişkileri olduğunun bilincindeler''

''Satış kariyerini tercih etmeyenler, satışın getirdiği bütçe baskısı, başarılı olmak için sürekli çaba harcama zorunluluğu, yoğun rekabet ortamı gibi stres yaratan etkenlerden çekiniyorlar.''

Satış Geçici Bir Meslek Değil

Şirketler karlılık odaklı ilerlerken satış alanında doğru insan kaynağını çoğu zaman ikinci plana attıklarını düşünüyorum. Bu durumun temel nedeninin satışın kariyerden ziyade başka bir iş bulana kadar çalışılacak bir durak olarak görülmesinden kaynaklandığını söylemek mümkündür. Şirketlerin bu yaklaşımı işe alım ve personel yatırım politikalarına yansıyor. İşe alınan kişiye nasılsa uzun vadeli çalışmayacak düşüncesiyle prime dayalı gelir ve yetersiz eğitim veriliyor. Peki, şirketler ne yapmalı?

Etkin satış yönetimi stratejilerinin içinde yeterli uyum süreci, elemanların yetkinliklerinin doğru analiz ve bu analiz sonuçlarına göre tamamlayıcı ve süreklilik arz eden eğitimlerin sunulması gerekiyor.

Türkiye'de satış mesleğinin gençlere özgü bir alan olduğu düşüncesi yaygındır.

Genelde 30–35 yaş üzeri kişileri, sporcular gibi satış işinden ayrılıp ofis işlerine geçiyorlar. Şirketler de verdikleri iş ilanlarında '30 yaşını aşmamış' ibaresini koyarak bu düşünce tarzını destekliyorlar.''

Deneyimli satış personelini yaşı ilerlediği için sahadan çekmek ve ofise yönetici olarak atamak; iyi satış elemanlarını kaybederek kötü yöneticilere sahip olmaya sebep oluyor.

 
Toplam blog
: 313
: 2778
Kayıt tarihi
: 15.03.07
 
 

16.10.1974 Samsun / Havza doğumluyum. Şu anda bir lojistik firmasının ortaklarındanım. İşimde ilk..