Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Haziran '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Sayılar yalan söyler mi?

Sayılar yalan söyler mi?
 

Picasso


Siz hiç duydunuz mu bilmiyorum.

Dünyada üç tür yalan vardır derler.

1- basit yalan

2- kuyruklu yalan

3- istatistik

Fakülteye girdiğimiz ilk yıllarda söylenirdi bu söz. Anlamını düşündük mü hatırlamıyorum. Şimdi artık biliyorum sayıların yalan söylemediğini ama sayıları yorumlarken yanlı olmaktan kaynaklandığını bu sözün.

* * *

Genellikle de seçim dönemlerinde ekranlardaki yüzdeler, sayıları görünce aklıma gelir. Yanlı olmak yada neden yan tutmak günümüzün olmazsa olmazı olduğundandır belkide.

* * *

Psikologlara göre yalan söylememizin iki ana nedeni varmış, cezadan kaçınmak ve ödül almak. Ve yalan söylemeyi küçük yaşlarda ailemizde çevremizden öğreniyormuşuz.

* * *

Küçüklüğümüzde söylediğimiz yalanlar cezadan kaçınmak için olsa bile büyüyüp aklı başında?? birer insan olduğumuzda ödül almak için söylüyoruz çoğu zaman.

Bana göre her yaşın yalanı farklı. Çocuklukta yaptığımız yanlış şeyleri başkalarının üzerine atarak cezadan kurtulmaya çalışırdık. Çoğunlukla da hep küçük kardeş alırdı cezayı.

Gençlikte durum biraz daha karışıktır varlığımızı önemli kılmak için başvurduğumuz yalanlar çok olur.

Yaşlılıkta ise yasak olan şeyler için yalan söyleriz. Diyete dikkat edilse de yine de tansiyon sorunumuz çözülemez bir türlü.??

İş yaşamında ise daha farklı yalanlarla karşılaşırız ki bunların çeşitleri çok olsa da sonuç aynı kapıya çıkar genellikle.

Ben her yaşın yalanı farklı olur diye düşünürken yapılan araştırmalar bakın neler söylüyor.

* * *

İngiliz araştırma şirketi , cinsiyete göre yalan söyleme sayısı ve çeşitlerinin farklı olduğunu, ayrıca erkeklerin kadınlardan daha çok yalana başvurduğunu açığa çıkarmış.

Erkekler günde üç, yılda ortalama 1092 kez yalan söylüyorken kadınların günlük yalan sayısı iki ve yıllık ortama yalan sayısı 728 imiş.

Aynı araştırmaya göre erkekler en çok, kötü alışkanlıklarını, kadınlarsa duygularını gizlemek için yalana başvuruyor.

İlginç olan sonuç ise, erkeklerin söylediği yalanlardan suçluluk hissetmemeleri imiş.

* * *

Bu araştırmada 3 bin kişi incelenmiş ve kadınlarla erkeklerin en çok söylediği yalanlar ortaya çıkarılmış buna göre

Kadınlar :

Başım ağrıyor

Bir şeyim yok, aksine iyi sayılırım

O eski gri tişörtünü hiç görmedim

Bunu indirimden aldım, çok ucuz

Erkekler:

Eski arkadaşlarla buluştum, çok içmedim

Yoldayım 5 dakikaya kadar yanındayım

Saatlerdir trafikteyim

Pardon ya telefonunu duymamışım.

Diyorlarmış.

* * *

Bir de anneleri babaları ilgilendiren bir durumdan söz etmek istiyorum. Hangi anne/baba çocuğunun yalan söylediğini anladığında endişelenmez ki? Ama yapılan araştırmalara göre bırakın endişelenmeyi bu duruma sevinmemiz gerekiyor.

Neden mi?

Kanada da yapılan bir araştırma , küçük yaşta yalan söylemenin zeka belirtisi olduğunu ortaya koymuş. Çünkü yalan üretirken kullanılan karmaşık beyin işlevleri çocuğun zekasının göstergesiymiş.

* * *

Haziran 2010 / Kurşun

 
Toplam blog
: 193
: 998
Kayıt tarihi
: 13.01.10
 
 

Kırklı yaşlarda başladığım yazma serüvenine elli li yaşlarda da devam etmeye çalışıyorum. Ünivers..