Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mayıs '18

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Seçim Yaklaşıyor

Seçim Yaklaşıyor
 

salih arıkan


Değerli arkadaşlar yirmi dört haziranda seçim yapılacak. Biz engelliler taleplerimizi daha güçlü ve kararlı bir şekilde dile getirelim.

Önce işten başlayalım. Memur ve işçi olarak engelli çalışanların sayısı atmış bini geçti. Bu güzel bir gelişme kadrolarda boşluklar var. Doldurulmasında fayda var. Benim şöyle bir itirazım da var. Engelli kadroları kişilerin niteliklerine göre doldurulmalı. Olaya sosyal yardım mantığıyla bakılmamalı. Sen şurada otur maaşını al dediğinizde bazı olumsuz tepkiler alınıyor. Zamanla o tepkiler yeni sorunları oluşturabiliyor.

Çalışan engellilerin görevde yükselme ve mesleki formasyonlarının artırılmasıyla ilgili çalışmalar yapılmalı. Öğretmenler Ekpssyle alınıyor. Bu güzel ama pedegojik formasyon derslerinden sınava alınmamalı doğru değil. 

Gelelim sosyal yardımlara. 2022 sayılı yasadan üç aylıklar veriliyor. Burada kriter ailenin geliri esas alınıyor. Hâlbuki kişinin geliri baz alınsa daha iyi olur. Bakım paraları veriliyor. Bakım meselesi rastgele giden bir uygulama. Buna da sosyal yardım sosyal destek olarak bakılıyor. Bazen hak eden alamazken hak etmeyen ve dünyayı gezip dolaşanlar bu parayı alabiliyor.

Bir de gerçekten bakıma muhtaç olan herkes hiç bir kriter gösterilmeden bakım desteği sunulmalı. Keşke bakım parasının nasıl işlerde kullanıldığıda faturalansa çünkü bazen amacı dışında kullanıldığınada şahit oluyoruz. Bana bazı arkadaşlar kızacak. Ama kusura bakmasınlar ben bu parayı hak ettiği halde alamayan ve gözyaşı dökenlerin yanındayım. Tek başıma kalsam bile popilizimle işim olmaz. Birde bakım sigortası yapılacağı söylenmişti henüz devreye giremedi buda çok önemli bir gelişme olur lütfen etkili ve yetkililer bakım sigortasını devreye koysunlar. 

Özel eğitim ödenekleri çok hâkim olmadığım bir konu ama şunu iyi biliyorum sanki yolunda gitmeyen bazı işlerde bu alanda var.  Özel eğitim kaynaştırılmış eğitim kaynaştırılmış eğitim kaynatma eğitiminden kurtulmalı. Ve raporlamalar yapılmalı.  Özellikle görme engelli öğrencilerin kaynaştırma eğitimlerinin rastgele gittiğini biliyorum. Doğru dürüst standart kuralların uygulandığını görmedim. Hangi görme engelli öğrenciyle görüşsem bizim doksanlı yıllarda yaşadığımız sorunları yaşıyor. Hatta bazı konularda biz onlardan iyiyiz. Sınav uygulamalarında ortak tutum yok. Ek ders ve destek eğitimleri çalakalem kitaplar zamanında basılmıyor. Neresinden tutarsanız elinizde kalıyor. Kaynaştırılmış eğitimde dernekler gölge raporlar yayınlamalı devlette her sene geldiği noktayı belirtmeli. ortez ve protezlerin sosyal güvenlik kapsamına alınması.

Ben diğer ortez ve protezlerde ahkâm kesemem. Ama arkadaşlarım beni bilgilendirirlerse kendilerini her zaman savunmaya hazırım. Beyaz baston sosyal güvenlik kapsamına alındı. 22 lira gibi komik bir rakam ödeniyor.  22 liranın artırılmasını istiyoruz. Erişilebilirlik. Başta kamu kurumları olmak üzere tüm yaşam alanlarının engellilerinde erişebileceği hale getirilmesi gerekir. Mekâna erişim hizmete erişim ve görmeyenlerin internet sitelerine erişmesi gerekir. Kaldırımlar arabalar masalar sandalyeler tabelalardan yürünmez durumda. Var mı cezası itiraz edenlere ceza ama esnaf işgaliye veriyor belediyeleri zengin ediyor. İşgaliye alan belediyeler lütfen biz engellilerle ilgili şunu yaptık bunu yaptık demesinler çok komik oluyorsunuz sizin hizmetlerinize ulaşabilmem için önce işgal edilmiş mekânlardan size ulaşmam gerekir. Kaldırım işgallerinde farkındalık çalışmaları artırılmalı ama bu farkındalık çalışmasını işgaliye alan belediye yaparsa göbeğimi sallaya sallaya gülerim. Cezalar caydırıcı olmalı ama ceza itiraz edenlere değil de kaldırımı işgal edenlere verilmeli. İlk cezam kaldırımı işgal ettiğim için neden otopark girişini işgal etmiştim. Çünkü sürekli araba konuluyordu. Ama cezayı kim aldı ben aldım trafiği tehlikeye düşürmekten. Derneğimizin sokağında kaldırım işgalinden dolayı her gün gelen geçen arabalar benim ayağımı ezince ben tabiî ki bağırıp çağırırım. Komşularımızda beni bağırıp çağırdığım içi mahalleden atmaya çalıştılar. Neden kaldırımı işgal eden ve hukuka uymayan onlar. Her gün derneğimizin merdivenine komşu çocukları oturuyor yiyiyor içiyor ve her gün gürültü yapıyor pisletiyor. Neden engelliler bize bir şey yapamaz. Mufladaki engelli arkadaşımızın evinin önüne çöp döken komşusunu okuyunca bizim mahallemizdeki iyiliksever komşularımız aklıma geldi gözlerim yaşardı.

Ayrımcılık diz boyu. Engelliler sadece engelli oldukları için ayrımcılığa uğruyorlar. Maalesef ayrımcılıkları kanıtlamak ve raporlamak çok kolay değil. ee seçim sürecinde engellilerden bahseden var mı engelli aday adayları seçilebilen yerlerden aday gösterilecek mi yoksa konu mankeni mi olacak.

Partilerin engellilerle ilgili vaatlerini duyamıyoruz. Seçim beyannameleri Braille yazıyla bize ulaşacak mı gerçi bir engelli evinden çıkıp oy veremeyecek. Görmeyenlerin koluna girip başkaları istedikleri yere oy verecek. E o zaman bizden bahsetmeye gerek yok. Bizi yok saymaya seçimden önce başladınız.

Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..