Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Eylül '07

 
Kategori
Kitap
Okunma Sayısı
840
 

Secret var mı?

Secret var mı?
 

Telefonda sohbet ediyorduk geçen sene bu zamanlar bir arkadaşımla.

Dedim ki arabayla hep beraber tatile gitmeyi denedik, ama içimden bir ses başaramayacağız diyordu, öyle oldu yarı yolda indim arabadan ve Ankara’ya döndüm. O da bana “kehanet kendini gerçekleştirir” dedi, ben de “law of attraction” yani çekim yasası dedim. Hep deriz ya aklına kötü şeyler getirme diye .....

Aradan 5-6 ay geçti şubat ayında bir arkadaşımdan mesaj aldım, kızım bir kitap verdi, çok ilginç onu okuyorum, “Secret” dedi. Neyin sırrı diye düşündüm. O kadar etkilenmişti ki kitaptan, ilk görüşmemizde bir solukta hemen anlattı ve daha sonra bütün hayatını ona göre programladığını farkettim.

"Okumayacağım saçmalık, doğruluk payı var ama sadece çekim yasasıyla mümkün değil, Ferrari alan Secret oldu zaten bu" dedim, bütün dünyada 2 milyon sattı, cd leri yapıldı, vs.

Direndim, direndim sonunda aldım ve 2 saatte okudum. Kitap adeta aforizmalar şeklinde düşünce kalıpları içermekteydi, özünde nasıl düşünmemiz gerektiğini, neyi düşündüğümüzün farkında olmamızı öğütlüyordu. Farkındalık , psikolojide çokça işlenmiş, günlük hayatta, iş hayatında kendine uygulama alanı bulmuş bir kavram ya da teknik bilindiği gibi.

Bu bakımdan çok mantıklı, her şeyin düşünceyle başladığına inanıyorum. Düşüncede var etmediğimiz şeyler hayatımız da da var olmuyor. Bir bakıyoruz bazen korkularımız gerçek oluyor, “korktuğum başıma geldi” diyoruz.

Beynimizi olabildiğince pozitif ve olumlu düşüncelere yönlendirmekte sayısız faydalar var ve uzun süredir bunu uygulamaya çalışıyorum. Uygulamak o kadar da kolay değil! Farkında olmadan bazen kendimi, kötü ve olumsuz şeyler düşünürken yakalıyorum. İşte o an hemen düşüncemi değiştiriyorum. Bu durum, kitapta anlatılan frekans yayma durumu oluyor. Deniyor ki; hemen kanalı değiştir. Seçebileceğin, pek çok hayal ve alternatif senaryo var, onlardan istediğini seç ve o kanalı yayınla tüm dünyaya, gerçekleşecektir.

Burada fazladan bir şey daha söylüyor kitap, düşüncelerimiz birer enerji alanıdır. Bu enerji alanında yaratacağımız negatiflikler, zinciri bozar, işler yolunda gitmemeye başlar.

Kitap bitince, pembe bulutlarda, bir anahtar bulmuş sevinciyle 1-2 gün dolaşma olasılığı var. Fakat analize başlayınca işlerin o kadar da kolay olmadığı açık seçik ortaya çıkıyor. Ben zengin olmak istersem sadece hayalimde zenginlik ve bolluk düşüneceğim ve kendimi öyle hayal edeceğim, bir de tabi buna inanacağım. Gerisi kendiliğinden olacak. Peki ben çalışkan değilsem, yetenekli değilsem, üstelik zeka seviyemde ortalamanın altındaysa bu nasıl mümkün olacak? Şu “tavuk suyuna çorba” hikayelerini hatırlıyor insan.

Kitapta önerilen durumlar, başka ön koşulların geçerli olması ve bazı koşulların sabit kalması koşuluyla, hedefine büyük bir inançla, pozitif enerjiyle ve olumlu düşünce ile yaklaşan pek çok insanın hayatına başarı getirmiştir kuşkusuz.

Kendimizi istediğimiz durumda ve istediğimiz rolü oynarken hayal etme mekanizması, sahiden çok iyi çalışır ve pek çok insan bunu deneyimlediğini bilmektedir.

Hedef koymak, bunları gerçekleştirmeye inanmak gerektiğini de pek çoğumuz biliriz.

Pozitif enerji yayanlara ve olumlu konuşan insanlara yöneliriz, onlarla daha çok birlikte olmak isteriz.

Kitap bunları bize bir kez daha açık ve seçik bir ifadeyle hatırlatıyor...

Pozitif olalım, pozitif kalalım.

Ne kadar çok okunursa o kadar çok pozitif sinyal yayacağım :))....

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Ben de cd.sini seyrettim.Etkilendim dediğiniz gibi.Mesela kilo vermek istiyorsam pc.min üzerine koşam zayıf bir insan resmi assam, hergün aynı şeyi düşünsem acaba zayıflar mıyım diye düşündüm. Gerçek şu ki sır insanın içinde saklı ve hayat hep pozitif bakılınca zaten herşey görmek istediğimiz gibi gözükür bize. İş ki bunu başarabilmekte.Son günlerde aklımda tek bir şey var neredeyse...Şimsilik ne olduğu ben de gizli kalsın eğer bu secret denen şeyi başarısam, yazarım size de.Sevgi ile kalın.

papatya altı yüz elli 
 08.09.2008 9:05
Cevap :
Herşey bakış açımıza bağlı, haberleri bekliyorum, sevgiler.  08.09.2008 10:25
 

arkadaşlar hepimiz biliriz ki hedefsiz bir hayat hiç demektir pozitif olmadan insanın iç dünyası hep girdaplar içinde olabileceğidir. kendinize ulaşabileceğiniz bir hedef seçin ve bunu hergün devamlı tekrar edin tabi bunun içinde elinizden gelen çalışmayıda yapın bakın kısa sürede nasıl hedefinize ulaşacaksınız tecrübe edilmiştir bu kitabı okumadım dvd seyrettim ve hayretler içinde kaldım unutuuğum hayallerim aklıma geldi birazda inanç dünyasınada değinmiş olsalarda daha süper olacaktı tavsiye ederim iyi okumalar

m.metin polat 
 26.09.2007 21:29
 

Merhabalar, bende bu kitabı okudum. Birkaç uzman eğitimcinin, öğretmenin verdikleri seminer olarak algıladım. Pozitif olmanın yararları, pozitif düşüncenin sonucu insanın kendine herzaman pozitif çekimlerde bulunacağını zaten biliyoruz.Ama birde şu durum var insanın içinde bulunduğu şartlar, ben ne kadar pozitif düşünmeye çalışsam içinde bulunduğum şartları değiştiremiyorum,Çünkü o şartların öyle olması gerekiyor, sakın buna kadercilik demeyin. Çünkü yaşadığım ortamda beni buna zorlayan yada uymam gereken şartları SIR da yazılanlarla bağdaştıramıyorum.Tabiiki hayata olumlu bakmak, daima pozitif düşünmek, insanı mutlu eder ama SIR daki gibi değil. tüm güzellikler sizin olsun.

nurten san 
 25.09.2007 9:59
 

Elinize sağlık... Nasıl düşünüyorsak öyle yaşıyoruz. Hayatımıza kattığımız güzellikler, tüm olumlu gelişmeler ve tabiki olumsuzluklar düşüncelerimizin ürünü. Bunu bilmeli ve öyle düşünmeliyiz. Ancak bunu gerçekleştirmek bilincimizin gelişmesiyle olacaktır. Duruşumuzu değiştireceğiz. Yüzümüzü olumlu duygu ve eylemlere döndüreceğiz. Bir ışık gibi parlamaya devam edin. Sevgiler.  

sinan biçer 
 23.09.2007 11:44
Cevap :
çok teşekkür....  23.09.2007 12:17
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 144
Toplam yorum
: 274
Toplam mesaj
: 22
Ort. okunma sayısı
: 1423
Kayıt tarihi
: 12.09.07
 
 

ODTÜ İşletme mezunuyum, felsefe bölümünde master eğitimi aldım, uzun yıllar bankacılık ve finansm..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster