Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Diyetisyen Şengül Üre

http://blog.milliyet.com.tr/diyetinfo

05 Eylül '17

 
Kategori
Beslenme
Okunma Sayısı
52
 

Şeker ataklarıyla nasıl başederim

Düzensiz beslenme fost food,rafine ,karbonhidrat çok tüketilmesi stres posa lif acısından beslenme kahvaltısız beslenme aşırı kafein uygun durumları kan şekeri  atakları artar.

1-Kahvaltısız güne başlamayın.Uyku süresince bedenimiz (8-12 saat) her hangi bir gıda alımı söz konusu olmadan aç kalmaktadır.Dolayısıyla yakıt yani şeker düşmektedir .Yapılan kaliteli besinlerden zengin doyurucu bir kahvaltı şeker ataklarını düşürür iştah düzenler ve kilo yaratımını kolaylaştırır.

2-Her öğünümüz mutlaka ihtiyacınız ölçüsünde protein  tüketin.Proteinler vücudumuz için oldukça önemli içeriğe sahip temel besin öğeleridir. Sindirimi uzun süren proteinler midenin boşalma süresini uzattığı için tokluğu sağlar ve kan şekerini dengeler. Kahvaltıda yumurta ,peynir, süt ,yoğurt,ceviz,fındık,öğle ve akşam yemeklerinde et,tavuk balık ,kuru baklagil e mutlaka yer  vermeye çalışın.

3-Az ve sık besleninÖğün atlamadan kişisel özellikler dikkate alarak 2-3 ara ve3 ana öğün şeklinde beslenmeye çalışın.

4-Her öğünde doyarak sofradan kalkın.Yeterli dengeli doyarak çeşitli ve dengeli beslenme kan şekeri ve kilo yönetimini kolaylaştırır.

5-Her öğünde söğüş sebze veya bol salata tüketin.Kahvaltı ve öğlen ,akşam öğünlerinde ara öğünlerde mutlaka söğüş salatalık  domates biber vb veya bol renkli az yağ ve bol limon soslanmış salata tüketin

6-Su içmeye çalışın.İçtiğiniz su miktarını takip edin .En kolay idrarınızı takip ederek su yeterince içip içmediğinizi kontrol edebilirsiniz özellikle kahve ve alkol den sonra  mutlaka su içmeye gayret edin .

7-Ekmeğinizi ve  ve tahıl grubu besinlerinizi beslenme programından çıkarmayın.Üzerinde çok konuşulan spekülasyonlar yapılan ekmek ve ekmek grubuna dahil olan tahıl grubu gıdalar sağlıklı seçim ve doğru miktarda tüketildiğinde kan şekerini dengeler ve sağlığınızı korur.Tam buğday veya tam tahıl ekmekleri ekşi mayalı ekmekler içerdikleri bitkisel protein B grubu vitaminler ve kompleks karbonhidratlar ile kan şekeri kilo kontrolüne yardımcı olurlar .İhtiyacınız ölçüsünde miktar kontrolü sağlamanız hem kan şekerinizi hemde kilonuzu dengeleyecektir.

7-Doğru tercihler yapınSık sık pastane mamülleri tüketmek yerine evde yapılmış minik (tam buğday ve tahıldan yapılmış )sandviç kremalı aromalı ,şekerli içecekler yerine ayran tercihi bile kan şekerini kontrollüne kilo kontrolünü destekler .Ekmek yemek istemediğinizde tahıl çorbaları bulgur pilavı da  tercihleriniz arasında makul  miktarda yer alabilir.

8-Posasız olmaz.Posa yani lif içeriği yüksek sebzeler  meyveler rafine gıdalara göre kan şekerini çok iyi kontrol eder acıkma süresini kontrol eder midede hacim kaplar ve doygunluğu destekler .Öğünlerde tükettiğiniz salatalar kan şekerinizi aniden yükseltip düşmesine ve tokluk sürenizin uzamasına yardımcı olur. 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 50
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 80
Kayıt tarihi
: 22.05.08
 
 

1991 Hacettepe Beslenme ve Diyetetik Diyetinfo-Diyetisyen Şengül Üre. Sağlıklı beslenme ile zayıf..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster