Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Eylül '06

 
Kategori
İnternet
 

Seks ve pornografi cazibesini kaybediyor

Seks ve pornografi cazibesini kaybediyor
 

Internet’in en popüler arama konusu olan seks ve pornografi, iş dünyası ve elektronik ticaret’e yönelik aramalar tarafından geçilmiş durumda.

Queensland Teknik Universitesi Profesörlerinden Amanda Spinks’in yaptığı açıklamaya göre 90’ların ortasında seksle ilgili aramalar toplam aramaların %17’sini oluştururken şu anda hiçte seksi olmayan bir yüzdeye 3.8’e düşmüş durumda.

Spinks’in belirttiğine göre ayrıca özellikle alım ve satıma ilişkin iş dünyası ve elektronik ticaret’e ilişkin aramalar internet aramalarının %30’unu oluşturmuş durumda.

Bu araştırmayı Pennsylvania State Universitesi ile birlikte Alta Vista, AlltheWeb.com, Ask.com, Excite ve Dogpile sitelerinde Amerika ve Avrupa’dan yapılan 30 milyon aramayı inceleyerek çıkarmışlar. Burada belirtmem gereken alltheweb ve dogpile’ın meta search siteleri olduğu yani bu siteler google dahil birden fazla arama motorunda aynı anda arama yaptığı için özellikle Amerika ve Avrupa’da oldukça fazla tercih edilen sitelerdir. Yani yukarıdaki listede google’ın olmamasına bakmayın.

İş dünyası ve elektronik ticareti, seyahat, gezilecek yerler, bilgisayar ve internet, sağlık, eğitim ve eğlence almaktaymış.

Neden seks ve pornografi konusunda aramalar azaldı sorusuna Spinks’in verdiği yanıt şöyle: "Öncelikle insanlar artık gitmek istedikleri siteleri sık kullandıklarım(bookmark-favourites) bölümüne atıp hızlıca erişiyorlar. Yani seks ve pornografi siteleri sık kullanılanlara atılmış durumdalar. Öte yandan çok fazla bilgi ihtiyacı bu konudaki aramaların yapılmasına vakit bırakmıyor."

Ayrıca 90’larda internet kullanıcılarının çoğunluğu genç erkekler iken bugün artık kadınların internet kullanımı erkeklerle eşit durumda. Öte yandan 90’larda genç olanlar artık yaşlılar. Yaşlanınca ilgi alanlarıda doğal olarak değişiyor anladığım kadarı ile.

Ayrıca internetteki bilgilerin inanılmaz boyutlara gelmesi kullanım eğilimlerini en çok belirleyen hususlardan birisi.

90’larda çok fazla iş dünyasına yönelik yeterince içerik mevcut değildi. Bugün her şeyi bulmak mümkün. Eskiden keyif anlamındaki içerik daha doyurucu iken bugün anlamlı ve ihtiyaca yönelik içerik artmış durumda. Hatta internet iş yapma tarzlarını bile değiştirdiği için yaşam tarzında da belirleyici oluyor.

Yine yapılan bu araştırmada her aramada ortalama 2-3 kelime ve bir kişinin her defasında 2-3 arama yaptığı bulunmuş. Ayrıca arama için ayrılan zaman bir dakikadan daha az olarak saptanmış.

 
Toplam blog
: 578
: 5372
Kayıt tarihi
: 23.06.06
 
 

Superonline danışmanlık, İktisat Bankası' nda ilk palm bankacılığı uygulaması, 5 yıl Garanti E-Ticar..