Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Kasım '12

 
Kategori
TV Programları
 

Seksenler mi yetmişler mi?

Seksenler dizisini bu gün yine ailecek izledik.

Önceleri bu diziyi biraz sıkıcı eski dizilerden zannediyordum. Fakat birgün birde baktım ki 30 yaşındaki oğlum zevkle izliyor. Onun öyle kolay kolay dizileri izlemediğini biliyorum. O gün ben de oturdum bir köşeye ve izlemeğe başladım. Ve artık eski bölümleri bile dönüp dönüp yeniden izliyoruz. Evet ailece izliyoruz. Biz böyle hiç bir diziyi bir arada izleyemeyiz. Çünkü hepimizin ilgi alanları farklıdır. .

Bu SEKSENLER de ne var anlayamadım. Bir dizi bu kadar mı samimi olur? Bu kadar mı sevimli olur? Bu kadarmı bizden ve gerçek elimizi uzatsak yakalayacağız sanki Oyuncuların samimiyeti ve mükemmel oyunculukları zaten fevkelaadenin fevkinde.

O insan ilişkileri nasılda olduğu gibi anlatılıyor. Bu dönemleri yaşamış biri olarak ve içim burkularak izliyorum. Gençlerin birbirleri ile iletişim kurmakda ne kadar zorlandıkları hatta kuramadıkları ve çektikleri acılar komikmiş gibi geliyor şimdi ama aslında çok acı . O günler de o kurulamayan iletişimsizlikler yüzünden ne hayatlar bambaşka şekiller aldı bir bilseniz. Söylenemeyen sözler yüzünden insanlar neler kaybetti. Bambaşka hayatlar kurdular kendilerine. Birde şimdiki gençler bakıyorum da ne kadar şanslı olduklarını düşünüyorum.

Ogünler de bir de sıkı yönetim vardı. Televizyon saat 23 de kapanırdı. 24. de sokak da olamazdınız .Bunu getidiği sorunlar, biraz biraz anlatılıyor. Tabii bazı olaylar çok hafif geçildi. Ama sıkı yönetimli hayat bu güne kadar hiç bir dizi de anlatılmadı. Bence anlatılmalı. O günler çekilen sıkıntılar, dizide olduğu gibi ailelerin etkilenişleri. Çocuklarımız o günleri de öğrenmeliler, nereden nereye geldiğimizi görmeleri açısından, çok önemli.

SEKSENLER İ ZEVKLE İZLEMEYE DEVAM EDECEĞİZ. ÇÜNKÜ TADI BAŞKA DİZİ DE YOK.

Kısaca, bu dizi devam etmeli, yakın tarihimizi aile içinden görüyoruz çünkü. Hem yaşadıklarımız hatırlayıp hüzünleniyoruz,hem de geldiğimiz bu günlere şükretmek istiyoruz.Ancak tabii ki bir çok problemler devam ediyor. Çağ atlamış olsak da.

Seksen ler mi yetmişler mi dememin sebebi, kıyafetler de ve davranışlar da biraz yetmişler de kalınmış gibi geliyor bana. Seksenler de bu kadar yeknesak hareketler den biraz kurtulmuştuk. Bir erkek bir kızı sinemaya davet etmek istiyorsa bunu araya bir kız arkadaş sokarak ya mektup yazardı ya da söylettirirdi. Kız da okuldan kaçarak gündüz vakti ancak görüşebilirdi. Kesinlikle ailenin ruhu duymamalıydı. Yoksa kız eve kapatılır belki de okuldan alınırdı. Üniversiteye giden kızlar biraz daha rahattılar. Guruplar halinde arkadaşlıkları devam ederdi.

 
Toplam blog
: 59
: 720
Kayıt tarihi
: 02.08.10
 
 

Mimar Sinan Üniversitesi, heykel bl. nü bitirdim. 5 kişisel sergi açtım. Bir çok karma sergilere ..