Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Aralık '08

 
Kategori
Antalya
 

Seksi Aralık Mavisi

Seksi Aralık Mavisi
 

Akdeniz’den şimdi geldim, yine maviye boyandım.

Her gün Akdeniz’e ulaşıyorum, yürüyerek on dakikamı alıyor. Sanki her gün bir farklı Akdeniz. Veya ben hergün farklı bir Akdeniz görmek istiyorum.

Yazın sıcağındaki nemle örtüşmüş Akdeniz’i sevmiyorum. Akdeniz, bunaltıcı yaz sıcağında terliyor, terini atmak için öğleden sonraları çırpınmaya başlıyor, dengesiz bir çırpınış bu, hani terden bunalmış kadın gibi, durulanmaya bir çaba var sanki.

Yaz gecesinde ay ve yıldızlarla sevişirken bile terliyor Akdeniz… sevişesi bile gelmiyor. Ama ya şimdi, Aralık ayında…öyle mi Akdeniz?

Aralık ayı bir başka seksi, bir bakşa mavi Akdeniz’de…Maviye boyamak istiyor, yaza inat. Sanılır ki; Akdeniz, bir tek yazın boyayabilir maviye insanı, aşkı, geceyi, gündüzü, sesleri, şiirleri…siz bir de Aralık’ta görün o maviyi.

Yaza inat bir mavi bu…seksi bir Aralık mavisi.

“Sessizdi yeryüzü
Yeryüzünde biricik Akdeniz vardı
Akdenizde
Yalnız ikimiz.

Beni seviyor musun dedim,
Yumdu gözlerini uzaklığa,
Tam sorulacak an, diye gülümsedi,
Tam sorulacak yer.”

Ve aniden bir uçak geçer üstünden, maviyi selamlar, göz kırpar Akdeniz’e, içten ama muzipçe gülümseyerek…

“Deli gibi bir gürültü, ansızın,
Yırtılırcasına yarılır sessizlik,
Düşünür Akdeniz.

İşte uçaklar geçer havalarından
Kalır mavilik üstünde apak izleri,
Akdeniz anlar ve sever.”

Aralık ayında bir deli seksilik sarar Akdeniz’i...Tahtalının dorukları ile öpüşür, şimdiye kadar sakladığı portakal,limon çiçeği kokularını bulaştırır Tahtalı’ya…günahına girer.

Bazen oynak, bazen okşanmış sakinlikte…hani tam da çarşaf serilmiş gibi.

Kimi zaman volkan, sanırsın ki az sonra lavlar püskürtecek. Kayalara çarparken inatlaşır yağmurla, seksi seksi vurur kayalara…

Mahrem yerleri tuz kokar, yosun kokar…dalgalarla sevişen kayalık olasınız gelir…

Gök mavisi ile buluşur, iyice eğilirler birbirlerine. Gök ve deniz aynı düzlemde buluşurlar, rüzgar ıslık çalar…


Beran Uzer
1 Aralık 2008

http://www.birmilyonkalem.com/

(Şiir bölümleri ; Fazıl Hüsnü Dağlarca / Akdeniz Şiirleri’nden)

 
Toplam blog
: 476
: 2331
Kayıt tarihi
: 10.07.08
 
 

Çok eskidendi ..