Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Şubat '12

 
Kategori
Özel Günler
 

Selahattin Pınar

Selahattin Pınar
 

Selahattin Pınar


Klasik Türk Müziği bestecisi, udi ve tamburidir.

22 Ocak 1902, Denizli - 05.02.1960, İstanbul   
&

 

Udî Selâhaddin Bey -  tanburî Selâhaddin Pınar olmuştu.

Ben Selahattin Pınar’ı andığım zaman nedense hiç yalnız düşünemiyorum. Onun yanında hep Afife Jale oluyor. Afife Jale ilk Türk Kadın Tiyatrocumuz. O da cesur yüreklerden biri.

Afife Jale ile Selahattin Pınar’ın, çok büyük bir aşk yaşadıkları, yıllardır söylenir.

Onun, eserlerinde melankoli teması hakimdir.

‘Beni de alın koynunuza ey hatıralar.’

‘Bir bahar akşamı rastladım size.’

‘Nereden sevdim o zalim kadını’

‘Bakışı çağırır beni uzaktan

‘Kalbim yine üzgün seni andım da derinden.’

Bütün şarkılarında hüzün vardır Selahattin Pınar’ın… O sevdiği kadını unutamamış, onunla iken ve ayrı iken hep onu özlemiş, istemiş, acı çekmiş…

‘Anladım sevmeyeceksin beni ey nazlı çiçek’

Bu muhteşem eseri ayrılırken Afife Jale’ye söylediği bilinir.

Selahattin Pınar, Afife Jale’yi çok sevmiş. Afife Jale’de onu çok sevmiş ama onun bir sevdası da tiyatroymuş. Sahne almadığı zamanlarda, bunalıma girmiş. Şiddetli baş ağrıları çekmeye başlamış. Baş ağrılarını doktoru morfinle geçirmeye kalkınca, Afife Jale morfin bağımlısı olmuş.

Selahattin Pınar, eşine deli gibi aşıkmış. Onun her gün biraz daha batışını izlerken kahroluyormuş. Onun halini gören Afife Jale’ de çok üzülüyormuş. Sonunda ayrılalım sana da yazık oluyor demiş. Selahattin Pınar hiç istememesine rağmen ayrılmışlar. Üstad, Afife’yi hiç unutamamış. Bütün bestelerini ona yapıyormuş.

Afife Jale’nin ölümü onu tam olarak mahvetmiş.

Selahattin Pınar:

Denizli Millet Vekili Sadık Beyin oğlu.

Babası hiç istememiş ama o 12 yaşında ud çalmaya başlamış.

Bestekârlığa on sekiz yaşlarında iken başlamış.

Ünlü bestekârlardan dersler almış.

Darü-l Feyz-i yani Üsküdar Musiki Cemiyeti’nin kurucularından olmuş.

Çok şık giyinirmiş.

Zarif, efendi biriymiş.

Selahattin Pınar, mutlu bir hayat yaşamamış.

Hep çok üzülmüş, üzüldükçe besteler yapmış.

Onun acı içinde yaptığı besteler, yılları hızla devirmiş. Bizlere gelmiş, bizden sonrakilere de gidecektir.

Bütün besteleri birbirinden güzel olan büyük üstad’ın şarkılarında onun aşkını, umutsuzluğunu, hüznünü anlıyorsunuz.

Büyük bir üstad Selahattin Pınar. Ruhu şad olsun.

Nazan Şara Şatana

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....