Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mart '13

 
Kategori
Futbol
 

Seni alkışlarken

Hangi tarihti hatırlamıyorum Dünya Kupası maçları sinema filmi olarak çekilmişti ve izlemeye gitmiştik ailece. Kaç aile futbol maçı seyretmek için ailece sinemaya giderdi o tarihlerde bimiyorum. Yeşilçam'da zengin kız fakir şarkıcı veya şoför aşkları modaydı. Bazen de fakir olan kız tarafı oluyordu. Bayanlar matinesi vardı Çarşamba günleri annelerin kaçırmadığı. Bizim günlerimiz Cumartesiydi.

Aslında futbol maçları izleme maceramız daha öncesinden başlamıştı. Babamla amatör bir takımın maçlarını izlemeye gidiyorduk. Cengiz abi'nin o takımda oynadığını beş altı yıl sonra bir tesadüfle öğrenmiştim. Lojmanın küçücük odasında radyoyu kulağıma dayayıp maç dinlediğim geceler daha sonraki yıllardı.

Televizyonlu yıllarda maç özetleri izleme, spor yorumlarını dinleme daha yakın tarihler tabi radyolu yıllarla kıyaslandığında. En unutulmazı Dünya Kupası maçlarıydı hani şu dünya üçüncüsü olduğumuz yıl. Tabi Galatasaray'ın süper kupayı aldığı yıl apayrı bir olaydı. Ayırımsız bütün maçlarını izledik ailece. Hele annem. Bu akşam maç var mı sorusuyla başlayan konuşma hangi takımla maç var, saat kaçta... diye devam eder ve tamam yatsıdan sonraymış çocuklara da dua ederim ayaklarına kuvvet diye sonra maç izlerim sözleriyle tamamlanırdı. Gerçekten de maç izlemek için salonda baş köşeye oturur ve ancak beş dakika dayanabilirdi izlemeye. Kalbim duracak diyerek hemen yan odaya geçmesi ve arada bir gol olursa bana haber verin demesi apayrı bir hoşluktu.

Kızımla bir sohbet saatinde konu nasıl oldu nerden geldi bilemiyorum maç sohbetlerine başlamış bulduk kendimizi. Anne kız baş başa kaldıklarında sohbet konuları arasında futboldan söz etmek var mı bilmiyorum. Kızımın "kimler geldi kimler geçti bu takımdan" sözüyle başlayan konuşmasında adını büyük harflerle takımın geçmiş tarihine yazdıran tüm sporcuları anmış olduk. Anlaşılan o ki spor sohbetlerimiz devam edecek yine. İlk dördü görmek isteyeceğiz. Başarırlarsa- ki gönlümüzden geçen o daha sonrasını...

Bu gece Fenerbahçe maçı var. Doğrusu Galatasarayla oynadığı maçların dışında hiçbir maçını izlemedim şimdiye kadar. Hani şu ezeli rekabet var derler ya gerçekten varmış bu kadar yansıdığına göre tavırlarımıza. Futbol fanatiği de değilim derim kendime aslında değilim de ama öyle işte. Bu gece Fenerbahçe maçını izleyeceğiz. Önceki yıllarda dışarda yaptıkları maçlarda desteklerdim gönülsüz bir şekilde. Galiba ilk defa samimiyetle kazanmalarını istiyorum. O kadar az ki sevinçlerimiz başarıya ve sevinmeye ihtiyacımız var.  ..  

 
Toplam blog
: 171
: 147
Kayıt tarihi
: 23.07.12
 
 

Emekli eğitimciyim. Yirmi iki yıl ilköğretim okulu öğretmenliği, on altı yıl müdür yardımcılığı v..