Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Serbest yazarım ama asabiyim! (2.Bölüm)

Serbest yazarım ama asabiyim! (2.Bölüm)
 

Durdum dedim ya. Ama nasıl bir duruş anlatamam. Yüzüm düştü, sinirlerim hemen harekete geçti, oof burada da mı deyip bir hayıflanmaya başladım ki sormayın. Şimdi benim anladığım (ki umarım yanılmıyorumdur) şu:

-blogcu.com size blog sayfa alanı verir (bunun için elbette ücret talep etmez, rahat rahat kullanabilirsiniz)

-blogcu.com bununla da kalmaz size der ki “eğer sayfan üzerinden para kazanmak istiyorsan, Google Adsense hesabınla bunu başarabilirsin” (ne güzel nihayet yazmak karşılığı para kazanabileceğim).

Buraya kadar her şey normal! Bir heves içine kadar girdiğiniz, hesabınızı güncellediğiniz Adsense hesabınızla ilgili olarak bir onay maili gelecektir ki blog sayfanıza ekleyebilesiniz. Mailinize girersiniz, mail gelmiştir, mailin içine girersiniz, onay linkini tıklarsınız ve işlem tamam/mı/dır hemen bakalım. Açılan sayfada neler var.

Google diyor ki; ortak web siteleri (yani blog.com) Adsense hesabınıza erişmek üzere izin ister (eyvallah zaten bu hesap blog sayfamda yayınlanacak ya tâbii ki izin benden). Ama diyor Google, erişim verip vermemek konusunda ÖZGÜR OLMAKLA birlikte (bak şimdi), bu erişimin ortak sitelerde reklâm göstermek, gelir oluşturmak veya rapor görüntülemek için gerekli olabileceğini unutmayın (hımmm! Yani bundan daha doğal ne olabilir ki! Dedim ya blog sayfamda yayınlanması için gerekli yani ortak sitelerden birinde ben kullanıcı olarak gelir oluşturacağım, rapor görüntüleyeceğim, vs). Eee, sonra diyor ki Google; “erişim kararı alırsanız hesabınızla ilgili raporlara vs. site erişebilir, ama kişisel bilgi ve hesabınızı göremez”. İyi tamam, ne var ki bunda? İki seçim hakkınız var.

Ya “evet erişsiniz” diyeceksiniz ya da “hayır erişemesin”. Evet demiştim, ama ta ki altta ki oranları görene kadar. İşte burada da ben koptum zaten. “blogcu.com tarafından sağlanan hizmetler için, web sitelerinden elde ettiği gelirin bir kısmını alırlar yani: içerik %10, arama %10, tavsiye %10. Peki hayır dersem “Adsense hesabınızı blogcu.com sitesinde yönetemeyeceksiniz”. Niye? Kazancımı paylaşmıyorum diye. Niye? Hani bu site ücretsizdi! Eee ben zaten ne kazanacağım ki bölüşeyim!

Şimdi siz buraya kadar ki kısımdan muhtemelen benim “paracı, cimri, pinti, paylaşmayı sevmeyen” biri olduğumu sandınız. Ama sizi yanıltacağım çünkü benim kızgınlığım zaten burada başlıyor. Tamam devam ediyorum dedim ya telâşsız yazıyorum, sinirli değilim:)

devam edecek.....
 
Toplam blog
: 23
: 1956
Kayıt tarihi
: 10.06.06
 
 

1976 Nazilli doğumludur. İlk şiir kitabı "Farkındasız İntihar" 2009 yılında Kadın Yayınevi'nden y..