Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mayıs '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Serbest yazarım ama asabiyim! (1. Bölüm)

Serbest yazarım ama asabiyim! (1. Bölüm)
 

Eriyen ben miyim?


İnternetten para kazanmak! Bannerlar, mail okumalar, sürekli bilgisayarda açık tutulması gereken barlar derken valla birkaç denememe rağmen şu verilen küçük limitleri dahi aşamamışımdır (…..$’ı geçsin ödeyeceğiz biz ya da YTL). Havadan gelecek her türlü gelire cebim cüzdanım kapalı nedense. Sanırım şans oyunlarındaki talihsizliğimi de buna bağlamam lâzım. Amortiyi kurtardım mı yeter ya da üç tuttu mu ok! Hani havadan iki taş bir altın düşse, o iki taşı kafama yerim de altın kimin başına düşer bilemem. Neyse, herkesin kısmeti kendine tâbii. Açıkçası “kazandım” diyenlerinde internetteki çaba ve sabırlarını ve takipçiliklerini sanırım takdir etmek gerekiyor eğer kazanıyorlarsa.

Bu kazançlardan biri de bildiğiniz gibi Google/ Adsence. Bir iki yıl önce internet sitem vardı (hâlâ var ismi değişti içinin de içeriklenmesi lazım benim yapmam lazım, biliyorum, yapacağımJ O sitede kullanmak üzere Adsence hesabı almış, ilgili banner ve html kodlarını iştahla muhtelif sayfalara yüklemiş ve tıkların oluşturacağı kumbara hesabımı takip etmekteydim. Ufak ufak birikecek ve göl olacaktı. Elbette köşeyi dönmeyecektim ancak site masraflarının en azından bir kısmını kurtarmasını umuyordum. Dedim ya nerede!

Velhâsıl site sekteye uğrayınca o hesaplardan da bir haber ben (unuttuğumu da söylemeliyim) öylece internette gezinirken, hatırladım, hatırlatıldı daha doğrusu. Yine çok önceleri kendime muhtelif blog sitelerinden hesap alıp yazı ve şiirlerimi yükleme niyetim hep oldu. Ancak özellikle internet ortamındaki başıboşluk, yazı ve şiirlerin çalınarak “takma adlı hırsızlarca” muhtelif isim ve kaynak belirtilmeden kullanılması ve bu olayın sıklıkla başıma gelmesi nedeni ile bir dönem üye oldum tüm sitelerden çıkma ve hazırlamaya çalıştığım tüm blogları da iptal kararı almıştım. Bugün ne değişti? Aslında hiçbir şey.

Aslında konu o kadar can yakıcı ki nasıl toparlayacağım bilemiyorum da. Çünkü, bir site başka bir siteye vesile oluyor yazarken. Benim bu yazımın çıkış noktası http://www.blogcu.com/ , blogcu.com’dan da Adsence hesabına gittim, ee buradan da nerelere sapacağım yazının gidişatı belirleyecek. Nasıl olsa okuyorsunuz diye telâşsız yazıyorum, sizce sorun yoksa bence de yok.

Blogcu sitesine ise Facebookdan gittim. Son dönem bildiğiniz gibi facebook içinde olup bitenlerden “yazayım bari” deyip yazdığım uygulama ve gelişmeler var (bkz. Facebook başkalaştırdı bizi-1/2). Blogcu sitesi de Facebooka uygulamasını koymuş. Yani kendinize bir blog alır, içine yazı ve şiirlerinizi ekler ve sayfanızı oluşturursanız, Facebookda tekrardan yazmanıza gerek kalmadan arkadaşlarınız blog sayfanıza Facebook üzerinden erişecekler ve siz de okunacaksınız. Sanıyorum blog.milliyet’in henüz Facebook için böyle bir uygulaması yok. Ne diyordum. Blog’umu aldım, şeklini şemalini belirledim, kategori başlıklarını açtım derken, ayarlar kısmında “Adsense” hesabının eklenebileceğine dair bölümü gördüm. Eee hatırladım tâbii. Benim zaten mevcut bir hesabım vardı (içi boş olsa da), hemen kullanıcı adı ve şifremi buldum, girdim, bilgileri güncelledim, tık tık tıkkkkkkkkkkkk! Sonra “dur!”. Sor bakalım okuyucu niye durdum? Ve anlattıktan sonra söyle bana haklı mıyım haksız mıyım?

devam edecek....................

 
Toplam blog
: 23
: 1956
Kayıt tarihi
: 10.06.06
 
 

1976 Nazilli doğumludur. İlk şiir kitabı "Farkındasız İntihar" 2009 yılında Kadın Yayınevi'nden y..