Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ağustos '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Serbest yazılar: 'hayallerimiz ve biz'

Hep bir radyoda DJ olmayı istemişimdir, ta ki mikrofon fobim olduğunu keşfedene kadar. Üniversitede dörtyüz kişilik anfide; hoca bir konu anlatır, sonrada yorumlarımızı almak üzere, yaka mikrofonunu bizim aramızda dolaştırırdı. Söyleyecek bir şeyleri olan bendenizin nutku; hoca mikrofonla bana yaklaştıkça iyice tutulur, kalbim içinde, yüz kişilik bir davul orkestrası ritim tutmuşçasına çarpardı. Sonrası malum, mikrofonu elime aldığımda zihnimdeki bütün zeka hücreleri ayrı bir köşeye kaçışır, ben uçsuz bucaksız bir çölün ortasında elimde mikrofonla dut ağacı gibi kalırdım.

Herkesin bir şekilde bir hayali olmuştur; kimisi elinde gitar sahnede görür kendini, kimisi pop stardır, kimisi tiyatro sahnesinde oyununu ayakta alkışlayanları selamlar, kimisi sırtında bir çanta ile dünyayı keşfeder, kimisi çok zengin olur hayallerinde, kimisi yelkenlisi ile engin denizlerde demir atar. Kimi gerçekleştirir bu hayallerini, kimi ise yanından bile geçemeden hayatına devam eder. Ya da; bazıları (mesela ben) başka bir boyuta taşıyıp hayallerini; yoluna devam eder.

Benim, dj olma hayallimin önüne geçen fobimi, böylesine acı(!) bir anıyla keşfetmem, içimdekileri, anlatmak istediklerimi kimsenin gözüne görünmeden, yazarak ifade etmeme vesile oldu. Bazen yazı yazarken içimde çok farklı bir sesin bana bir mikrofondan seslendiğini duyar gibi oluyorum. Çok garip bir his. Bir o kadar da keyifli…

Aslında, hayatımızın her noktasında tek bir noktaya saplanmadan yolumuza devam edebilmeliyiz. Yapamadığımız, kavuşamadığımız, çok istediğimiz halde yanından bile geçemediğimiz hayallerimizi yeniden şekillendirip, peşini bırakmadan kovalayabilmeliyiz. Hayalin ne olduğu hiç önemli değil. Yeter ki; kişiyi mutlu etsin. Bunu sözlere dökerken söylemek çok basit geliyor, ama hayatın pratik yönü, teorideki gibi kolay değil maalesef. Ancak; çevremizde hayallerini gerçekleştirebilen insanların olduğunu bilmek ve görmek insanı mutlu eden ve rahatlatan yegane şey aslında. Onlar yaptıysa siz neden yapamayasınız. Onlar başardıysa siz neden başaramayasınız…

 
Toplam blog
: 47
: 1945
Kayıt tarihi
: 04.08.07
 
 

Eskişehir'de yaşıyorum. Kısa hikayeler yazıyorum. Bir oğlum var.   ..