Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Şubat '10

 
Kategori
Anılar
 

Ses yarışmasına katıldım...

Ses yarışmasına katıldım...
 

Jüri üyeleri bana hayran...


Bugün içimden bir ses:-Hava çok güzel... Haydi İzmire git diyordu...

Ayrıca, gitmişken, bir taşla üç -dört kuş vurmaktı amacım...

Birinci hedef: İTO Resim Galerisinden ve Sabancı Kültür Merkezinden Ebru sergimiz için gün almak...

İkinci hedef: TRT deki dostlarımla, Ebru Sanat Evimizin turizm belgeselini hazırlama projesi...

Üçüncü olarak da Kemeraltına geçip ebru ve hobi malzelerimizi temin etmekti.

İzmir, bugün yaz havası yaşıyordu...Birçok insanın tişörtle gezdiğine tanık oldum.

İnanılmaz derecede güzel bir hava ve her semti cıvıl cıvıl bir İzmir...

Yakında İlyas Bayram Beyi de haberdar edeceğim...-Şöyle güzel bir İzmir MB toplantısı yapalım -diyeceğim.

Bu gelişim sınırlı zamanda olması nedeniyle kimseyi haberdar edememiştim..

İzmir çiçek açmıştı...İnsanlar martı gibiydiler...Yürüyüşlerinde bile bir nazenin eda vardı.

Bu şehrin denizi kız; kızı deniz kokuyor...Hocam Merhum, Cahit Külebi , İzmirin her yerinde yaşıyordu ...

Gezerken dilime birden üstadın, Zerdali Ağacı şiiri dolanıverdi...

ZERDALİ AĞACI...

Havalar güzel gidiyor
Sen de çiçek açtın erkenden
Küçük zerdali ağacım,
Aklın ermeden.

Bak kurt gibi kalın yapılı
Görmüş geçirmiş ağaçlara
Küçük zerdali ağacım,
Pişman olursun sonra.

Şimdi okşar da hafif hafif
Bir gün yerden yere çalar rüzgâr
Küçük zerdali ağacım,
Bakma güzel gitsin havalar.

Sallansın dalların çocuklar gibi
Bakma güneş ısıtsın varsın
Küçük zerdali ağacım,
Sonra donarsın.

Zemheride bahar mı olur
Akşamları seyret anlarsın
Sakın erkenden çiçek açma
Küçük zerdali ağacım.

..........

TRT binasına girerken gözüme bir afiş ilişmişti...Afişte : -Amatör Ses Yarışması - yazıyordu.

Turizm Belgesli hazırlayan arkadaşlarımla görüşme yaparken, benim de bu ses yarışmasına katılmamı önerdiler.

Şaka ile karışık başvurmak istediğimde, -Sizi hemen stüdyoya alalım - demezler mi ?..

O gün toplam 18 kişi katılmış;sonuncu bendeniz...Herkes sırasını savmış; gitmiş...

Kolumdan tutup stüdyoya davet edildiğimde, bacaklarımın titrediğini hissediyordum.

Zira hiç hazırlığım yoktu;elimde nota bile yoktu...

Karşımda Ankara ve İzmir sanatçıları...Ünlü bir sunucu...Haydaaa...

-Kim itti beni buraya leyn.. dememe kalmadan, -Haydi bize ne söyleyeceksin hocam ?..- demezler mi ?..

Hemen aklıma, -Nihansın dideden ey mesti nazım - şarkısı geliverdi...başladım söylemeye...

Birinci dörtlük bitmişti ki...

-Teşekkür ederiz hocam... Dediler...Belli ki hüzünlü sesim onları oldukça duygulandırmıştı.

Ve böyle güzel ve neşeli bir İzmir gününde daha çok efkarlanmak istemiyorlardı.

Ben de anlayışla karşıladım bu durumu ve TRT den şen kahkahalarla vedalaşarak ayrıldım...

İTO ya geldiğimde , dilimde halen , -Nihansın dideden ey mest-i nazım- şarkısını söylüyordum.

Şarkının devamını ise, her nedense... -Nerede bu bekçi Kazım? -diyerek sürdürüyordum.

TRT bana uğurlu gelmişti. Yakında yarışmayı kazandığımı da iletebilirlerdi. Gerisi benim bileceğim bir şey...

Kahramanlardaki, TRT prodüktörleri olan dostlarımla belgesel çekimimiz için Aliağa Ebru sanat Evimizde buluşmak üzere randevulaşmıştık.

Şarkı yarışmasına katılmak için Denizliden gelen ve bizim MB den arkadaşımız, Dr. Murat Hacıoğlunun arkadaşlarıyla da tanışmış olduk...Bu arada Murat Beyin İstanbula tayin edilmiş olduğunu da öğrendim.

Ayrıca İTO Sanat Galerisi sorumlusu , sevgili Serap Hanımefendinin nazik ve saygılı yaklaşımıyla, Ebru Sergisi yapacağımız günleri de belirledik.

Kemeraltına giderken, eski bir öğretmen-avukat olan Hasan Yalçın isimli arkadaşımı ziyaret etmek için Cumhuriyet İş Hanına girdiğimde, ofis kapısıda: -Vefat nedeniyle kapalıdır- yazısıyla şok oldum...

Hasan Bey, henüz 54 yaşında kanser illetinden yaşamını kaybetmiş. Allah rahmet eylesin...Yaşam ne kadar kısa...

Üzüntü ve şaşkınlık arasında Kemeraltı çarşısına girdiğimde, insanların yaşamın her türlü çilelerine rağmen şen-şakrak koşuşturmalar içinde olduklarına tanık olup biraz moral bulmuştum.

Sanat malzemelerini temin ettiğim güleryüzlü tüccar arkadaşımla vedalaşıp yeni projeler gerçekleştirmek üzere, Aliağanın yolunu tutmuştum.

Dilimde :-Nihansın dideden ey mest-i nazım-...

 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..