Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '19

 
Kategori
Sosyoloji
 

Sevgi ve Saygı Kayboldu!..

Bazı zamanlar otobüse biniyorum.
Önce oturan gençleri görüyorum. Hepsinin elinde telefonlar, oyun oynuyorlar. Kafalarını kaldırıp etrafa bakmıyorlar. Bunu bilerek yapıyor. Yerinden kalkmamak için

Daha sonra ayakta duran benim yaşımda ( 85) teyzeleri, amcaları onları da geçtim dedeleri bile görüyorum.

Ne kadar acı.. biz bu hale nasıl geldik? ..
Vallahi o yaşlar da hasta dahi olsak kalkar  yer verirdik.
Bir dakika dahi oturamayan bu durumlar da ki

O eski gençlik, nerede?
Kaybettirdiler, şimdiki gençlik utanmaz, saygısız

Bu yeni nesil gençliğe akıl sır erdiremiyorum.
Hepsi böyle demiyorum. Ama çoğunluk maalesef bunu gösteriyor.
Vicdandan uzak yaşadıklarını düşünüyorum.

Toplum olarak ahlak ve görgü kurallarını yitirdiğimiz bir dönemdeyiz.
Günümüz toplumunda özellikle büyüklere sevgi ve saygı azaldı.
Değerlerimizi kaybetmeye başlıyoruz.
Bugünlerde gençlik kontrolden çıkmış durumda.

Temele inecek olursak; çocuklarımızı sorunsuz yetiştirmeye çalışıyoruz değil mi?
Aslında unutuyoruz, sorumsuz yetiştiriyoruz.

Sevgi ve saygı  neydi?
Şimdiki gençliğin haberi bile yok..

Sevgi; insanı bir kimseye ya da şeye karşı yakın ilgi ve bağlılık göstermeye yönelten içsel duygu, sevme duygusudur.
Saygı ise değeri, üstünlüğü, yaşlılığı, yararlılığı, kutsallığı dolasıyla bir kimseye, birşeye karşı dikkatli, özenli, ölçülü davranmaya sebep olan sevgi duygusu.

Bunları  neden mi söylüyorum;
Saygı ailenin ve toplumun huzurunun devamını sağlar.
Saygı, sevgi, hoşgörü gibi ahlaki davranışlar içten ve yürekten yapılmalıdır.
Korku, endişe, menfaat düşüncesi gibi bir sebebe dayalı olmamalı.

Gençliğe sesleniyorum;
Gençler; Unutmayalım dostluklar, kardeşlikler saygıyla ve seygiyle beslenir... Bunları bilin istedim.

ozcanvural33@hotmail.com

 

 
Toplam blog
: 453
: 1059
Kayıt tarihi
: 24.07.06
 
 

1933 Kayseri'de doğdum. Kayseri Lisesi Ankara Veteriner Fakültesi, İstanbul Üniversitesi Diş Heki..