Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Kasım '12

 
Kategori
Müzik
 

Sevgili Erkin Koray, seni sevgi ile selamlıyorum...

Sevgili Erkin Koray, seni sevgi ile selamlıyorum...
 

http://tr.wikipedia.org/wiki/Erkin_Koray

Günlerdir   sevgili Erkin Koray ile ilgili  medyada çıkan yazılar ve yorumları okudukça derin br hüzün kaplıyor içimi. Vay be diyorum insanlar ne kadar da acımasız oldu !

Hiç kimsenin aklına gelmiyor ki, bu adam ne yer ne içer ? 71 yaşında hala ayakta kalmaya çalışan bir kral o. Zamanında çok para kazanmış mıdır bilemiyorum ama hiç sanmıyorum zira onun popüler olduğu zamanlarda rok müziği yapan sanatçılar şimdinin pop müziği sanatçıları gibi uçuk paralar kazanmıyorlardı.  Eğer sosyal güvencesi de yoksa  bu  yaşta bir sanatçı ne kadar sahne alabilir, ne kadar para kazanabilir ki?

Bir zamanlar kapitalizm karşıtı  olan nice insanlar gördüm ki, hayatın gerçek yüzünü gördüklerinde bu düşüncelerinden vazgeçmek zorunda kalmışlardır. Sefil, muhtaç ve onurlu olmaya ne kadar dayanabilir bir insan? Aslında o hala çok onurlu bir insan  zira bazı sanatçılar gibi ne alkolik olmuş ne de kimseden bana yardım edin diyerk bir istekte bulunmuştur. Ne yapmıştır?  Bir banka reklamında yer almış ve para kazanmayı istemiştir. Reklamın içeriğine gelince ki benim de pek hoşuma gitmemiştir ama bu reklam metnini yazan sivri akıllı reklamcıların ve  adı geçen bankanın yaptığı bir ayıptır ki  onun gibi onurlu bir sanatçıyı zorda bırakacaklarını düşünmemişler veya belki de bilerek yapmışlardır.

Demem o ki; sevgili Erkin Koray hala onurludur ve hala gelmiş geçmiş en iyi rock sanatçısıdır.

Kendisini sevgiyle selamlıyorum...

 

Erkin Koray (d. 24 Haziran 1941; Kadıköy, İstanbul), Türk Rock

Anadolu rock ve hard rock türünde özgün eserler vermiş olmakla birlikte bir çok türküyü yeniden düzenlemiştir.

Özgün çalışmaları, doğu ve batı müziklerinde yaptığı çalışmalarla birçok müzisyeni etkilemiştir. Cemalim, Köprüden Geçti Gelin gibi çalışmaları ile Türk halk müziği, Nihansın Dideden, Kıskanırım gibi parçalar ile Türk sanat müziği eserlerini yorumlayarak Türk Rock müzik tarzının en önemli eserler vermiştir.

Şaşkın (Ala Ain Moulayiteen) (Dabke), Estarabim, Çöpçüler, Fesuphanallah gibi geniş kitlelerin beğenisini kazanan Arabesk-rock parçaların yanında, Mesafeler, Yağmur gibi psychedelic rock'a uzanan ve Krallar,"Akrebin Gözleri","Öfke" gibi metal müzik olarak nitelendirilebilen birçok önemli çalışmaya imza atmıştır. 1960´larin sonuna dogru, bağlamanın sesini müzik yapilan mekânlarda daha çok duyurmak ve rock müziğinde de kullanabilmek için elektro bağlamayı icat etti.

http://tr.wikipedia.org/wiki/Erkin_Koray

 

 
Toplam blog
: 351
: 3216
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Emekli olmaya çalışan bir sanatçı,yazmaktan büyük keyif alıyorum. Kocaeli Gölcük' de oturuyorum e..