Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Haziran '20

 
Kategori
Komşuluk
 

SEVİLDİĞİNİZ KADAR İNSANSINIZ

            Salgın nedeniyle bu sene Rizeme olan hasretim biraz gecikti. Önce Ankara’ya uğrayıp iki gün torunlarımla hasret giderdim sonra ver elini Rize. Tarifiz bir heyecanla kilometreleri kat ettim, akşam saat dokuzda köyüme ulaştım. Evimin ışıkları yanıyordu. Arabamı park ettikten sonra evden gelen seslere açıkçası mana veremedik. Meğer geleceğimizi bilen bu güzel insanlar evi baştan aşağıya bize hazırlamak için hummalı bir şekilde çalışma yapmışlar.       Sanki kırk sene üzerine gelmiş gibi bir sevinç yumağı oluştu bir anda.

            Şunu öğrendim. Sevildiğiniz kadar insansınız. Ölçü budur. Sevildiğiniz kadar Müslümansınız, ölçü budur. Cenneti kazanmanın ölçüsü budur. Hiçbir beklentisi olmayan insanlar eğer sizi seviyor sizde onlara içten bir saygı duyuyorsanız insanlık ölçütleri, normları, esasları tamamdır. Eğer insanlar sizden kaçıyorlarsa insan değilsiniz ve cehennemlik siziniz. Ölçü budur.

            Gecenin bir vaktinde, Rize’de çay nedeniyle insanların çok yorgun oldukları bir saate insanlar sizi rahat ettirmek için elinden geleni yapıyorlarsa insansınız. Çok sevindim bu duruma. Komşularıma sonsuz teşekkürler ettik. İnsanlıklarının boyutu tarifsizdi.

            Allah böylesine güzelliklerini yakalayan insanların ayağına taş değdirmesin. Bu tür insanlar aramızda var oldukça insanlık yaşayacak, güzelliklere hep birlikte ulaşacağız, gelişeceğiz ve mutlu bir toplum olacağız.

            Dünyada cennet Rizeme kavuşmak tarifsiz bir duygu.

            Herkese kucak dolusu selam ve sevgilerimle…

Metin TOPÇU

 
Toplam blog
: 449
: 609
Kayıt tarihi
: 24.06.08
 
 

Rizede yayınlanan ilk renkli gazete ViraHaberin kurucusuyum 5 sene baş yazarlığını yaptım. İLESAM..