Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ocak '14

     
    Kategori
    Gezi - Tatil
     

    Seyahate çıkarken nelere dikkat edilmeli?

    Seyahate çıkarken nelere dikkat edilmeli?
     

    Yaklaşık 20 senedir işimden dolayı seyahat ediyorum. O yüzden ciddi bir seyahat tecrübem var. Bu 20 senenin ilk başlarında çok büyük tecrübesizliklerim oldu. Mesela ilk defa Barcelona'ya gittiğimde bazı katalonyalıların onlara ispanyol dememe alınacağını düşünmemiştim fakat öyleymiş. Hatta ciddi biçimde tepki gösterenler bile oldu. Diğer yaşadığım tecrübesizlikler ise parayla ilgili. Ne kadar parayla seyahate çıkarsam çıkayım hiçbir zaman param yetmedi ve öğrendim ki ne kadar para varsa o kadar harcama var. Mesela Milano'da pizza yemeye karar verdiğimde etrafımdaki insanlara sordum nerede pizza yenir diye, 4- 5 yer ismi verdiler daha sonra internetten fiyatlarını inceledim, mesela 10 Euro olan pizzanın aynısı 25 dolara yemeyi tercih ettim param olduğunda.

    Edindiğim diğer bir tecrübe ise gittiğiniz yerin kültürünü öğrenmeniz mesela biliyorsunuz Hindistan'da inek kutsal sayılıyor. İneği yanlışlıkla olsa da lümün sebep vermek en büyük günah. Eğer Hindistan'a gidip inek yemek isterseniz bıçaklanabilirsiniz.Şaka yapmıyorum bu olaylar yaşanmış.

    Yine Japonya ve uzakdoğu ülkelerinin de kendilerine göre gelenekleri var ve inanılmaz bir saygı anlayışları var. Kesinlikle uzakdoğuya gitmeden bu ayrıntıları öğrenin.

    Son olarak paylaşacağım şey ise kesinlikle internetteki yorumlara itibar etmeniz, özellikle Tripadvisor gibi bir sitede bir mekan hakkında çok fazla olumsuz yorum varsa o mekan kötüdür. İki artı iki eşittir dört kadar katidir bu.

    Kendinize iyi bakın.

     
    Toplam blog
    : 1
    : 126
    Kayıt tarihi
    : 07.01.14
     
     

    Ben 20 senelik turizmciyim aynı zamanda bir seyahat severim. Türkiye'nin 76 ilini gezdim, dünyada..