Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Kasım '09

 
Kategori
İnançlar
 

Şeytanın tuzağına düşmeyiniz !!

Şeytanın tuzağına düşmeyiniz !!
 

Şeytan, içimizdeki en büyük düşmanımızdır ve bizleri doğru yoldan şaşırtmak için yapmadığı şey yoktur. Bizi öyle bir şaşırtır ki, nasıl olduğunu bile anlamayız. Hatta şu an bile sizin bu yazıyı okumanıza engel olabilir:) ve siz dersiniz ki; okumama ne gerek var, ben hepsini biliyorum.. İşte sürekli bizleri kendimizi savunmaya zorlar.

Mesela der ki; Sen sert mizaçlısın, haksızlığa gelemezsin. Üstelik kavgayı da önce o başlattı, e.. tabii sen de susacak değilsin, hatta daha da fazlasını söyle ki ondan aşağı kalmayasın :) nasılsa o hak ediyor bildiğin tüm çirkin kelimeleri kullanabilirsin.. Aslında burada yapmamız gereken nefsimize hakim olmak. Haklı olduğumuzu bilsek dahi uymamak, alttan almak ve sabretmektir.

Bir başka örnek daha vermek istiyorum;

Bizler biliyoruz ki hepimiz namazdan sorumluyuz. Ve ahirette ilk önce namazdan hesap sorulacağız. Ama şeytan der ki; senin kalbin temiz ve sen kimseye kötülük yapmıyorsun namaz kılmasan da olur. Hem sen çok çalışıyorsun, yoruluyorsun namaz kılmaya vaktin mi var? Ya da bir tek sen misin , namaz kılmayan… Ayrıca, etrafta görüyorsun nice insanlar var, namaz kıldığı halde her türlü kötülüğü yapıyorlar.

Şu bir gerçek ki; namaz hepimizin görevi ve namazını kalpten inanarak kılan insan Allah’a kendini daha yakın hissediyor ve Allah’la arasında çok güçlü manevi bir bağ oluşuyor. Gerçekten inanarak namazını huşu içinde kılan bir insan asla kötülüklere yanaşmıyor, her türlü hareketini Allah’ın razı olacak şekilde yapıyor.

Gerçekten Ben, Ben Allah'ım, Ben'den başka ilah yoktur; şu halde Bana ibadet et ve Beni zikretmek için dosdoğru namaz kıl. (Taha Suresi, 14) buyrulmuştur.

Bir başka örnek de; şeytanın tuzağına düşen bir insan başına gelen her hangi bir musibette hemen isyan eder. Tüm dertlerin onu bulduğunu düşünür. Neden ben der.. Halbuki akıllı, iman sahibi bir insan, başına ne türlü musibet gelirse gelsin her şeyin Allah’ın dilemesiyle olduğunu bilir.. ve üzülmez. Öyle ki bazen hayır olan şer, şer gibi görünen de hayır olabilir. Onun hikmeti Allah’tadır, bizler bilemeyiz. Şeytana uyan insan hep haklıdır. Çünkü hatasını, eksiğini göremez.

Eksiklerini bilse dahi, bunları kabullenip doğruya yönelmez. Allah’ın ibadetlerini yerine getirmeyen, onun istediği gibi bir kul olmayan insan, benim kalbim temiz diyorsa, sadece şeytanın tuzağına düşmüş olur. İşte şeytan bunlar gibi bize daha neler söyler neler…..

‘’Kim Rahman olan Allah’ın zikrini görmezden gelirse, Biz bir şeytana onun üzerini kabukla bağlatırız artık bu, onun bir yakın dostudur. (Zuhruf Suresi 36)

Değerli Arkadaşlarım, şimdi sizlerle daha önce okuduğum bir yazıyı, aklımda kaldığı kadarıyla :) paylaşmak istiyorum.

Bir gün şeytan geceleri kalkıp Allah’a dua eden kişiye der ki;

- Her gece her gece kalkıp Allah’ı anıyor, dua ediyorsun. Peki seni buyur eden var mı? bak hem sana tek bir cevap bile gelmedi, daha ne kadar böyle devam edeceksin?

- Bunun üzerine adam, hüzünlü bir şekilde yastığa kafasını koyduğu gibi uyur. Ve bir rüya görür.

Rüyasında ona denir ki:

-Uyan ve kendine gel. Neden Allah’a dua etmeyi bıraktın?

-Adam; Ne yapayım buyur diye cevap gelmiyor ki der.

Ona denir ki: - Senin Allah demen, onun buyur etmesi sayesindedir. Senin yalvarışın, Allah’ın senin ruhuna haber uçurması sayesindedir. Senin çabaların, Allah’ın seni kendine yaklaştırması, ayaklarının bağlarını çözmesindendir.

- Senin korkun, sevgin, ümidin Allah’ın lütuf kemendidir. Senin her Yarabbi demenin altında, Allah’ın buyur demesi vardır.

- Gafilin, cahilin gönlü bu duadan uzaktır. Çünkü Yarabbi demeye izin yok ona. Ağzında da dilinde de kilit var onun. Zarar uğradığı zaman, Allah ona dert, ağrı, sızı, keder vermedi. Artık anla ki Allah’a dua etmeni, onu çağırmanı sağlayan dert dünya saltanatından daha iyidir. Ve dertliyken yapılan dua gönülden kopar gelir..

Şu bir gerçek ki şeytan biz yaşadığımız sürece içimizde, yakınımızda hep var olmaya devam edecek. Bizler hepimiz bir gün ölümü tadacağız. Ve… ahirette hesap gününde tek başına olacağız. Siz siz olun, sakın şeytanın sizi kandırmasına izin vermeyin. Umarım bu yazım herkese ışık olur. Ben de dahil :)

Yüreğinizdeki sevgi daim olsun efendim.

Sevgi ve ışıkla.

 
Toplam blog
: 287
: 13046
Kayıt tarihi
: 22.11.08
 
 

Öğretmenlik yapıyorum ve anneyim. Çocukları çok seviyorum. Yüreği sevgi dolu olan insanlara, sela..