Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ekim '06

 
Kategori
Müzik
 

Sezen Aksu besteleri uzaktan da sezebilir mi? 7

Sezen Aksu besteleri uzaktan da sezebilir mi?  7
 

Şimdi de sırada Mesam’ın kesinleşmiş kararı bulunuyor. Beşinci bölümde yayınladığım rapordaki ifadelerle son derece çelişen bir karar bence. Sizler nasıl değerlendireceksiniz bilmiyorum ama hocamızın kendi elinden çıkmış cevap metnini yayınlıyorum ki onun nasıl değerlendirdiğini bizzat kendisinden duyalım. Buyrun şimdi önce Mesam kararını okuyun:

(S:25/ 6274 No’lu ve 03.12.2003 Tarihli Mesam Kararı der ki)

Sayın Özerdem,

13.06.2003 tarihinde birliğimize yazılı olarak müracaat etmiş; müracaatınızda söz ve müziği tarafınıza ait ''El Gibi'' isimli eserin, sözü ve bestesi tarafınıza ait ''Geçer Mi Böyle Ömür'' isimli eserin müziğinden alındığını ifade ederek, Teknik Bilim Kurulu’nca incelenmesini talep etmiş bulunuyorsunuz.

Teknik Bilim Kurulu 17.11.2003 tarihli toplantıda eserle ilgili inceleme yapmıştır.

Taraflardan ''Eser Sahibi'' olduklarını gösterir en eski tarihli belge ve ses kayıtlarının istenmesi üzerine;

''Geçer Mi Böyle Ömür'' isimli esere ilişkin 03.07.1986 tarihli noter tasdikli belge ve ses kaydı sunulduğu tespit edilmiştir.

''El Gibi'' adlı eserle ilgili olarak 1988 yılında piyasaya sürülen ''Sezen Aksu 88'' adlı albüm sunulmuştur.

Taraflarca sunulan belge ve ses kayıtlarının incelenerek, her iki eser karşılaştırılmış; eserlerin ritmleri farklı olmasına karşın Şan A bölümlerinin birbirine benzediği fakat bu benzerliğin FSEK’ nun ''İktibas Serbestisi'' başlıklı 35. Maddesinin 2. Fıkrası kapsamında değerlendirilebileceği,

Sonuç olarak her iki eserin birbirinden bağımsız müzik eserleri olduğu ancak yeni tarihli(1988) olan ''el Gibi'' adlı eserin, eski tarihli (1986) olan ''Geçer Mi Böyle Ömür'' adlı eserin Şan A bölümünden esinlenilerek oluşturulmuş olabileceği, bu esinlenmenin de manevi haklarla (esinlenilen kaynağın belirtilmesi gerekliliği) ilgili olduğu kararına varılmıştır.’’

Bilgilerinize sunulur.

Saygılarımızla.

……………………………………………………………………………………………

Ve şimdi de hocamızın yanıtı:

12.01.2004

Selamlar Z… Hanım,

Geçen hafta mektubunuz aldım. Sizin bir aracı olarak yolladığınız, hakkımda verilen karardan çok üzüntü duydum.

Demek ki arkadaşların dediği gibi ''Boşuna uğraşma, Sezen her tarafta sözünü geçirir, boşuna çabalıyorsun'' dedikleri doğruymuş.

Yönetim ve diğer kurulların daha evvel parçanın ''A kısmı birebir aynı'' demesinden bir ay sonra Sezen hanım’ın da aynı şeyleri hissetmesini uygun bulmalarını esefle karşıladım. Demek ki insan bir parçanın 24 mezurunu binlerce kilometre ilerden aynen hissedebiliyor! Bravo doğrusu!

Yarın Sezen hanımın bir parçasını alıp, sözlerini değiştirip, kendi parçam diye hem kasete hem CD ye okuyup, bir de başkalarına satarsam ben de mi onun gibi hissetmiş olacağım?

…. Sabah akşam korsan satıcılarından ürün almayın diye bağıran sevgili müzik yapımcılarına, söz yazarlarına, şarkıcı ve bestecilere ve de Mesam’ın Yönetim Kurulu’nda olan … herkese selamlarımı sunuyorum.

Galiba soyguncu ve vurguncuları önce içimizden temizlememiz gerekiyor. Alakanıza tekrar teşekkürler.

Bir de … nın okuduğu … Bey’in ve de benim de aynı zamanda yazdığımız BENCE TALİH- BAHTIM KARA adlı parçanın da kararını verecektiniz.

Merakla bekliyorum.

Tek tesellim parçaları daha evvel benim yazdığım için benden bir ücret talep etmemeleri!

Tekrar iyi çalışmalar, mutlu yıllar ve de başarılarınızın devamını diliyorum.

REŞAT ÖZERDEM - FRANKFURT/ ALMANYA

İşte hikayemiz böyle.

Hocamız 8 Temmuz 2004 tarihinde, hissettiği kırgınlıktan ötürü Mesam üyeliğinden de istifa ederek, tarafsız olabileceğine inancını kaybettiği bir kurumun üyesi olmaktan da vazgeçer. Keşke farklı olabilseydi elbette. Keşke insanlar haksızlıklara hiç uğramasaydı ve KEŞKE BAZI HABERCİLER, SADECE KENDİ UĞRADIKLARI HAKSIZLIKLARI HABER YAPARKEN ARKADAŞ OLMA DETAYINI ATLAMA CESARETİNİ(!) GÖSTERMESEYDİ!!! Başkalarının uğradığı haksızlıklara da duyarlı olabilip, ELLERİNDEKİ KALEMİ VE MEDYA AVANTAJINI BU İNSANLAR İÇİN DE KULLANABİLSELERDİ!

Keşke, aaaahhhhhhhhh keşkeeeeeeee…

 
Toplam blog
: 117
: 2206
Kayıt tarihi
: 22.06.06
 
 

1969 İstanbul'unda açmışım gözlerimi bu dünyaya... Ege Üniversitesi Basın Yayın Yüksekokulu, şimd..