Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ocak '10

 
Kategori
Güncel
 

Sigaramın Dumanı Yoktur Hacaloğlunun İmanı

Sigaramın Dumanı Yoktur Hacaloğlunun İmanı
 

Maksat, duman çıkartmaksa buyrun!


Sigaramın dumanı, yoktur Hacaloğlu’ nun insafı. Sayın Algan Hacaloğlu uzun zamandır ortalıkta görünmüyordu ve bizde merak ediyorduk ki absurt bir öneri ile ortaya çıktı. Birde, öneri parti meclisinde benimsendi diye. Ama arkasından sayın kılıçtaroğlu (namı değer Gandi) (Ben ise, Ecevit karizması görüyorum kendisinde. Herhalde sempatimden geliyor.) Parti tasarısı olmadığını ve hatta karşı olunduğunu beyan etti. Hemen anladınız değilmi; Hacaloğlu’ nun sigara yasağının beş yıl ertelenmesi için öneri getirmek isteğinde olduğunu. Öncelikle ben, 50 yıllık hayatımda bütün oyumu CHP ye, ya da o doğrultuda ki politikalara kullandım. Ama bu benim CHP nin yanlışlarını görmezden gelme sorumsuzluğumu gerektirmez. Bu önerinin gerekçesi, neymiş efendim! Esnaf kan ağlıyormuş. Yıllardır kahvehanelerde okey taşı dizerim. Sigara yasağından sonra, bir müşteri bile kahvehaneye gelmekten vazgeçmedi. Bilakis, içen kişiler bile ortamın temiz olmasından son derece memnun ve bazen üşendiklerinden dışarıya çıkmıyor ve hem sağlıklarından hem de keselerinden kar ediyorlar.

Ayrıca, içenler bölümü bile yapılsa, kahvehanede, lokantada veya içkili mekanlarda oturan bir arkadaş gurubundan biri sıgara içiyor üçü içmiyor ise bunları nasıl oturtacaksın? Kim baskınsa onun isteği mi olacak. Bu kadar absurt bir önerinin CHP den gelmesi beni hem şaşırttı hem de üzdü. Çünkü sağlığın ertelemesi olur mu? Bu nedenle pasif içici olupta kanser gibi sağlığı bozulanların sorumluluğunu alabilecek mi Hacaloğlu. Ayrıca, bu nedenle hasta olanların devlete maliyeti kaç para? Bu maliyetin benim senin cebinden çıkan vergilerle ödendiği ve benim hakkım dan alındığının farkındalar mı acaba?

Bu ülkede, kriz nedeni ile milyonlarca insan işsiz kalmış, çalışanların da yüzde elliden fazlasının asgari ücrete talim ettiği, insanların % 60 ının yoksulluk sınırının altında, % 20 sinin ise açlık sınırında yaşadığı, iktidarın, kendilerine her köşede bir zengin yaratmak istediği, ve böyle bir ortamda CHP nin bu ülkeye nefes aldıracak hiç mi sosyal demokrat projesi yok ki, kalkmış sigara yasağı ertelensin diyor. Yuh, sizin sosyal demokratlığınıza. Halk sizden, şu kaos ortamından çıkaracak projeler bekliyor. Sonra, bu öneriyi Uluslararası sermayeden aferin almak için mi getirmek istiyorsunuz?

Lütfen gerçekçi olun. Bu tür popilist politikalar halka umut olması gereken Sosyal Demokrat Partiyi iktidara getirmez. Halk sizden, yoksulluğu yenecek ekonomik, çocuklarının dağlarda ölmesini bitirecek demokratik barış getirecek projeler ve bunun politik argümanlarını bekliyor. Kaybolan UMUT larının yeniden yeşertilmesini bekliyor. Haksız mıyım isyanımda?

Delikanlı…

 
Toplam blog
: 50
: 1009
Kayıt tarihi
: 03.04.08
 
 

Ben Delikanlı Aksaray ili Balcı Kasabasında hayli zaman önce doğup, ilk ve dahi orta okulu burada, ..