Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Kasım '14

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Sigaranın dumanını öteye üfle...

Sigaranın dumanını öteye üfle...
 

mümkünat görsek içer miyiz?


Rahmetli  dedöv (dedem) sarma sigara içerdi. Tütün bizde ekerdik ama O’nun tütünü özel gelirdi. Tütün tahtası, tahtanın üzerinde tütün destesini koyup kıydığı on’a yirmi gibi yükselti , keskin bir  bıçak ve deriden bir bıçak bileme aparatı yatağının altında hazır dururdu.

Tütünden yana derdimiz yoktu ama kağıt, sigara kağıdı (iki tarafında aslana benzer figür olan, incecik, beyaz bir kağıt) sınırlıydı. Dedöv tütünün eksilmesinden değil, kağıdın eksilmesinden huylanıyordu. Çocuktuk, heves işte.. Tütüne de, kağıdı da aşıran bizdik.!

Lise yılları..Parkta, denize karşı oturmuş tüttürüyoruz. Beden öğretmenimiz ve birkaç  arkadaşı  yolun karşı kaldırımından geliyorlar.Epey uzaktalar, son nefeslerini alıp ellerindeki sigarayı sakladılar.Ben, son hamlede saklamaya çalışırken bedencinin bakışlarına yakalandım. Geçip, gittiler...

Ertesi gün. “Sinop Lisesiiiii...İstiklal Marşı için rahat, hazır ol.!” Tören bitti. Bizim Bedenci  (adını valla unuttum, yoksa yazmaz mıyım?), bayrak direğinin yanında, şahin bakışları ile beni gördü.Eli ile “ buraya gel” anlamında işaret yaptı. Çağırdı, mecbur çıktık. “Susun,! Dinleyin!” diye kükredi. Öğretmen, öğrenci herkesin gözü üzerimde.. “ Bu arkadaşınız, benim karşımda sigara içti.!” dedi. Farkındayım, gözleri ile idarecilerimizi aradı. Bir müdahale gelmeyince kıçıma bir tepik attı, yolladı...

Esas hikaye bundan sonra..Delikanlıyız ya, üstelik saklamaya çalıştığımız bir sigara yüzünden okulun karşısında azarlanmak ağrıma gitti. Teşkilatı kurduk, Bedenci ile önce olayın nasıl cereyan ettiğini konuşacağız, baktık olmuyor döveceğiz... Sigara içtim mi? Evet içtim. Peki ii..Ben içerken, sen neredeydin, ben neredeydim? Ben karşında mı içtim? Arada var 50 metre. Niye, meseleyi abartıp, şişirip beni onca milletin karşısında mahcup ediyorsun? Cevap ver?

Akşam oldu, okul paydos. Biz gitmedik.Beden odasının önünde Bedencinin çıkmasını bekliyoruz. Camın arkasında bir gölge var. Üç dakka, beş dakka, yarım saat..Müstahdem abimiz geldi, “ Hadi kapatıyorum ..” Dur kapatma, bedenci var içeride...  Beden odasının kapısını yedek anahtarla açtı, daldık. Ulen içeride kimsecikler yok.! Bizim Bedenci camdan tüymüş!!

Ne zaman ‘sigara’ mevzusu olsa , aklıma gelir  “İyi ki kaçmış “ diye gülerim..

Sayın Cumhurbaşkanımızın, bir kafeteryada sigara içildiğini görünce durup “Terbiyesiz herif, Cumhurbaşkanı söylüyor hala içmeye devam ediyor!” demesi, “Kobani’yi aldılar-verdiler” meselesinden çok  sosyal medyada yer aldı.

Sayın Cumhurbaşkanının sigaraya karşı verdiği mücadeleyi takdir ediyorum.  Ama, http://www.youtube.com/watch?v=pCZPc8PI7MA ‘daki görüntülerde sigara içenlerden biri koruma müdürü, diğeri yeğeni imiş (!)  izleyince, yine güldüm tabi.. 

 
Toplam blog
: 272
: 734
Kayıt tarihi
: 13.10.07
 
 

1959 Sinop Bektaşağa Köyü doğumluyum. Yaşamda, anlaşılacak bir şeyi olanlara ve bunu öğreti yapan..