Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '12

 
Kategori
Kitap
 

Şiir nasıl okunur?

Şiir nasıl okunur?
 

İlhan Berk


“Demek o şiiri birkaç kez üst üste okudunuz. Bu durumda, o şiiri okumaya hemen hemen hazırsınız.”

Enis Batur bu iki tümcede şiir okuma dersi vermiyor. Kendisine sorsanız da aynısını söyleyecektir. Bir belirleme durumunu gösteriyor gibi.

Kim kime şiir okuma dersi verebilir ki?

İlahi Enis Batur!

“İlkyaz Terörü” adlı ilk şiir kitabımı kendi olanaklarımla yayımladığımda, beni tanıyan herkese ederli edersiz dağıtmıştım, taşranın kuralıdır bu, birçok kişi iyi kötü bir şeyler söylemişti.

Çok da tanımadığım, yeni tanıştığım birisine de vermiştim bu şiir kitabımı. Aradan altı ay gibi uzun bir zaman geçti, elbet kitap okumak için. Sorduğumda aldığım yanıt sorumun anlamsızlığını kamçıladı suratıma:

“Daha yarısını okuyabildim!”

Kitabım 64 sayfaydı. Yarısına yakını da çok kısa şiirlerdi!

Hani, Enis Batur’un söylediklerini bir yana bırakırsanız, düz okumayla 15-20 dakika ya sürerdi ya sürmez!

Altı ayda yarısına ancak gelebilen bu kişi, eğer bir şair, bir eleştirmen olsaydı, kendinizle gurur duymanız gerekebilirdi belki!

 
Toplam blog
: 433
: 2442
Kayıt tarihi
: 19.04.09
 
 

Merhaba. Kitap okumayı ve yazmayı seviyorum. Bir de gezmeyi ve fotoğraf çekmeyi. Gezmenin yalnızc..