Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ekim '20

 
Kategori
Müzik
 

Sıla'nın 13.yılı

Bu hafta Ekim ayının son gününde Sıla ve Aybüke Albere'nin yeni çalışmalarını derlediğim ve önümüzdeki günlerde yayınlanacak çalışmaları sizlerle paylaşıyorum.

 

Sıla, müzik kariyerine geçtiğimiz yıl 'Acı' ve 'Meşk' EP'leriyle devam etmişti. Oradan çıkan 'Sabır' ve 'Karanfil' şarkıları epeyce müzik listelerini meşgul etmiş, hatta son çalışması 'Karanfil' epey başı ağrımıştı o konulara hiç girmek istemiyorum. Derin bir sessizliğin ardından geçtiğimiz günlerde taze şarkısı bizlerle buluştu. Sözleri Sıla'ya, müziği Efe Bahadır'a, düzenlemesi Ozan Bayraşa'ya ait 'İnandım' ile 'Acı'yla başlayan macera 'İnandım'la sona eriyor. Nasıl mı? İlk çalışması 'Acı'nın basın bülteninde şöyle bir cümle geçiyordu; 'Her projemin adı bir cümleye dönüşecek'. İşte parçalar birleşti ve 'Acı, Meşk, Aslolan ve Heves' oldu.

 
 
'İnandım' Sıla için çok önemli bir şarkı. Çünkü bu yıl 13.sanat yılını kapsıyor. Yeni yılını yeni şarkısıyla bir kez daha sevenleriyle buluşuyor. 23 Ekim 2007 tarihi ilk albümü adıyla aynı adı taşıyordu. Hatta albümün önsözünde şöyle bir yazı içeriyor. "İçinde inandığın yola varacağına dair bir güç varsa, sakın vazgeçme. Çünkü bundan vazgeçmek kendinden vazgeçmektir." demiş. Yani bu tarih Sıla için manevi bir değer taşıyor. Hatırlarsanız Mabel Matiz'le düet yaptığı 'Muhbir'i 2017'de 10. yılına özel yayınlamıştı ve tüm yıl hep beraber 'Muhbir'i dinleyip konuşmuştuk. 
 
 
Yeni şarkısında buram buram bir Vaveyla esintisi alıyorsunuz. Sıkı bir Sıla dinleyicisiyseniz hemen anlayacaksınız. 2012 yılında yayınladığı 'Vaveyla' albümünde ağırlıklı olarak akustik formda şarkılar vardı, sanırım o dönemde yaptığı bir şarkı da olabilir, belki de sıfırdır bilemeyiz. Ama Sıla'nın kalemini burada konuşacak durumda değilim. 'İnandım' Sıla diskografisinde özel olarak kalacağı şarkılardan bir tanesi. Artık dolu dolu bir Sıla albümü dinleme zamanı geldi de geçiyor. 
 
 
'Korkmam Ben'
 
Aybüke Albere'yi tanıyan tanıyor zaten. 'Ne Diyorsan' şarkısı ile tanımış, geçen yılda röportaj yapmıştım. Ne istediğini bilen, doğru adımlarla yüreyeceğinin sinyallerini ufak ufak vermeye başlamıştı. Önceki çalışması 'Öpücem'in ardından yeni teklisi 'Korkmam Ben' ile mega hit olmaya aday. Sözü ve müziği Çağrı Telkıvıran'a, müzik ve düzenlemesi Adnan Telkıvıran imzası taşıyor. Daha önce yaptığı iki şarkı da belki stratejik hatalar ve eksikler olsa da 'Korkmam Ben'de parçalar aslında tamamlanıyor. Hem alt yapısı melodisi ve Aybüke'nin sade vokaliyle ben de buradayım'ı dedirttirmeye başladı mı ne? Farklı ve orta tempolarla hoşlananlarınız varsa bu şarkıya bakabilirler.
 
 
 
Yeni neler geliyor?
 
- Gülçin Ergül, yeni albümü 'Davet'i bugün yayınladı.
 
- İrem Derici, Kasım ayında Onurr imzalı yeni şarkısını yayınlayacak.
 
- Demet Akalın, Sıla imzalı 'Yan' isimli şarkısını Aralık ayında yayınlamaya hazırlanıyor.
 
- Berkay'ın yeni şarkısı 'Dert Faslı' 6 Kasım'da yayınlayacak.
 
- Hande Ünsal, Kasım ayının son haftalarında yeni teklisini yayınlayacak.
 
 
furkancanhazar@gmail.com
 
 
 
Toplam blog
: 140
: 151
Kayıt tarihi
: 20.08.16
 
 

Popular Culture ..