Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ocak '09

 
Kategori
Dünya
 

Silahlarımız pas tutmasın

Silahlarımız pas tutmasın
 

ABD Başkanı Truman, Hiroşima'ya atom bombası atıldıktan sonra, "Mademki bu bombaya sahibiz, bunu kullanmalıydık." açıklamasını yapmıştı. İsrailliler de “madem ki elimizde en iyi silahlar en iyi cephane var bunları kullanmalıyız” diye düşünüyor olmalı bu katliamı başlatırken. Malum o silahlar ellerinde dursa pas tutardı değil mi? Arada bir kullanmak lazım. Yazık olur yoksa.

Bu bir savaş değil bir katliam. Savaş olması için bir güç dengesinin olması gerekir. Ama bu güç dengesini burada göremiyorum. Bir taraf sadece saldırırken diğer tarafta sadece kan kokusu var. Katliamın nedeni ne peki? İnanç. İnsanları inançları yüzünden yargılayamazsınız. Yargılanmamalıdır da. Zamanında Hitler’in kendilerine yaptıklarını bugün İsrail Müslümanlara, Filistinlilere yapıyor.

“BUNUN ADI KATLİAM”

Toprak savaşını anlıyorum da bu savaşı anlamıyorum. Irk, din, dil savaşın nedeni olmamalıdır. Bu gücü size kim veriyor da böyle davranabiliyorsunuz onu da anlamış değilim. Bir avuç insan neler yapıyor? Tüm bunlar olurken devlet büyükleri neden sessiz? Eğer bu dinler savaşıysa Hıristiyanların susmasını anlarımda Müslüman ülkelerin sessizliğini kaldıramam. Mısır’ın kapıları açmamasını anlayamam. Bugün altına akçeye para veren zengin Arapların zamanında silah almamasını, ordusunu hazırlamamasını anlamak istemiyorum. Hatta anlayamıyorum da. Bu konuda sadece Türkiye bir şeyler yapmaya çalışıyor. Yardım yollayan ülkeler arasında Yunanistan’da varken Rusya kınama mesajı bile yayınlamıyor. Bu tutumu ile vahşete göz yumduğunu da göstermiş oluyor diyebilirim.

Giden yardımlar için Mısır kapısının açılmamasının yanı sıra Türkiye’den giden üç ambulans da vuruluyor. Sadece ambulanslar mı hastaneler, okullar, doktorlar, siviller… Hani Hamastı hedefiniz. Hamas bahane.

Tüm bunlar olurken Avrupa birliğinden de Nato2dan da Birleşmiş milletlerden de İnsan haklarından da ses çıkmıyor. İşte insan hakkının aranacağı bir yer Filistin. Neden susuyorsunuz? Bu katliam işinize mi geliyor?

Gazze görüntülerine bakıyorum şimdi. Kopmuş bacaklar, cansız yatan bedenler, ağlayan anne-babalar, kan gölüne dönmüş bir Gazze. Şimdi Gazze’de çiçeklerin değil, kan kokusu var.

 
Toplam blog
: 65
: 1227
Kayıt tarihi
: 06.09.06
 
 

Aslen Hataylıyım ama Eskişehir'de yaşıyorum. Daha doğrusu okul nedeniyle Eskişehir'deyim. Eskişehir'..