Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Kasım '08

 
Kategori
Eğitim
 

Silginizin yarısını kardeşinizle paylaşmak istemez misiniz?

Silginizin yarısını kardeşinizle paylaşmak istemez misiniz?
 

Okuldayken her sınavdan önce şu sesleri duyardık "fazla kalemi olan var mı" yada "fazla silgisi olan var mı". Kalemlerimizi, silgilerimizi paylaşırdık arkadaşlarımızla. Hiç unutmuyorum ilk okuldayken Merve vardı arkadaşım bana fazla silgisi olmadığı için silgisini ortadan ikiye ayırıp yarısını da bana vermişti.

1 defter 1 kalem 1 silgi 1 de hikaye kitabına ihtiyacaımız var diyerek yola çıktık. Şuana kadar gelen yorumlar olsun yapılanlar olsun çok güzel gidiyor. Ne olacak bu kalemler, defterler diyeceksiniz. Açıklayayım. Bu kırtasiye malzemeleri ve hikaye kitapları şuan için üç okul dört okulumuza gerek. Ağrı, Erzurum ve Hakkari'de bulunan ilköğretim okulları için gerekli olan bu okul malzemelerini orada okuyan öğrenci kardeşlerimize yollayacağız. Bu okulların müdürleri ile görüştüğümde neye ihtiyacınız var dedim bana "kırtasiye malzemesi ve okuma kitaplarına" dedi. Türkçe dersleri için okuma kitapları. İlkokul ikinci sınıf öğrencisinden 8. sınıf öğrencisine kadar olan öğrencilerimiz okuyacak kitap arıyorlar. Çocukken size okunan masal kitapları vardır, sizin okuduğunuz klasikler vardır. Tozlu raflarda durmak yerine bu kardeşlerimize yollayalım ki onlar da okusunlar.

"HAYAT TÜRKÜSÜ"

TRT ekranlarında yyaınlanan bir dizi vardı; Hayat Türküsü diye. Hayat öğretmen öğrencileri için çabalıyordu ki okusunlar cahil kalmasınlar diye. O dizinin bir bölümünü hiç unutmuyorum. 12-13 yaşlarında bir kız. Okumayı çok seviyor ama ilkokuldan sonra okuyamamış. Bulduğu her şeyi okumaya çalışıyor.Koyunları otlatmaya giderken yerde bulduğu gazete parçasını saklayıp ailesinden gizli gizli okuyur. O kadar çok okuyor ki her satırını her kelimesini ezberliyor artık. Elinde okuyacak kitabı olsa neler neler okuyacakta. Yok. Bu kardeşlerimizin de okuyacak hikaye kitaplarına ihtiyaçları var. Çocuklarınız büyümüştür ve onların zamanında okuduğu kitaplar vardır. Onları atmadıysanız ve bu kitaplar hala da sağlamsa bir koliye koyalım ve bu öğrenci kardeşlerimizin okuması için yollayalım.

"OKUMAK ONLARIN DA HAKKI DEDİK VE..."

Kampanyayı facebook üzerinden önce başlattık. Kampanya başlayalı 2 gün oldu ve üye sayısı yüzü geçti. Laf olsun diye üye olmayan arkadaşlar bunlar. Bir çoğu özel mesajlar yollayarak bulundukları şehirden nasıl bir şey yapacaklarını anlattılar. Hepsi birbirinden heyecanlı bu arkadaşlar ile "okumak onlarında hakkı" diyerek başladığımız bu yolda çok güzel gelişmeler var. Sonra bir arkadaşımız bizim bulunduğumuz şehirde de yardıma ihtiyacı olan öğrenciler var dedi. Bizde onları tespit edin onlara da kitap ve kırtasiye malzemesi yollayalım dedik. Anlayacağınız 3 il için başlayan kampanyamız diğer illere de dağılacak gibi. Bulunduğunuz şehirde böyle öğrencilerimiz varsa onlara yardım edelim diyorum.

Uzaklarda, bir kalemi dahi olmayan, yeni defteri olmadığı için defterlerini silip silip yazan, hikaye kitabı nedir belki bir arkadaşında gören okadar çok çocuk var ki. Bilmeyebilirsiniz, bende bilmiyordum. Şimdi onlara yardım edelim. Defterlerinde ki notları silmesinler. Bir gün lazım olur diye saklasınlar o yazdıkları notları. Günlük bile tutabilsinler değil mi?

"PARA YARDIMI İSTEMİYORUZ 1 KALEMİNİZİ DE KARDEŞLERİNİZE VERİN İSTİYORUZ"

Yardımlarımız para ile asla olmayacak. Bunu başta belirtmek istiyorum. Destek olurken kendiniz birşeyler alıp yollayın ki o heyecanı o mutluluğu siz de hissedin. Elinizde bulunan hikaye kitaplarını belki de kıyamadığınız klasikleriniz vardır.

Bugün ne geliyorsa başımıza eğitimsizlikten geliyor. Bunu defelarca diğer bloglarımda da yazdım biliyorsunuz. Aslına bakarsanız işlenen her suçta bizim de payımız var. Terörün olmaması için, evlat katili olmamaları için, sapık davranışların olmaması için, evlatların anne-babasını öldürmemesi için eğitim şart. Ben yardım etmezsem, Ayşe yardım etmezse kim yardım edecek. Bu eğitimsizliğin, cahilliğin önüne kim geçecek değil mi ama?

Kampanya başladığından bu yana bize destek olan Samsun'dan Emre arkadaşımıza, Kayseri'den Ülfet'e, Isparta'dan Nur Selin'e ve ismini daha yazamadığım bir çok arkadaşıma teşekkür ediyorum.


http://www.facebook.com/home.php?ref=home#/group.php?gid=36041134239&ref=ts "okumak onlarında hakkı" grubumuzun linki
 
Toplam blog
: 65
: 1227
Kayıt tarihi
: 06.09.06
 
 

Aslen Hataylıyım ama Eskişehir'de yaşıyorum. Daha doğrusu okul nedeniyle Eskişehir'deyim. Eskişehir'..