Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Temmuz '07

 
Kategori
Haber
 

Şimdi açıklama bekliyorum...

Şimdi açıklama bekliyorum...
 

Şimdi kendi adıma Sayın Başbakan’dan bir açıklama bekliyorum.

Anayasa Mahkemesi, referanduma sunulan yasa değişikliği paketi hakkında ret kararı verdi. Bundan önceki kararları için, işin içine patlayıcı maddeler sokan Sayın Başbakan’dan bu kez bir açıklama bekliyorum.

Ben, kendi adıma bekliyorum.

Bundan önce aynı mahkemenin verdiği karar hakkında "Kurşun sıktılar" demişti, verdikleri karar için "Anladım ki hukukun matematiği yok" demişti…

Şimdine diyecek?

Anayasa Mahkemesi "kurşun" sıksaydı ya da "matematiksel" olmayan kararlar veren bir mahkeme olsaydı, bugün de bunu göstermez miydi? Ama bakın göreceksiniz, yarın meydanlarda bu karar için neler söyleyecekler.

Belki açıktan söylemeyecekler ama taban, el altından "Anayasa Mahkemesi korktu" diye laf yayacak…

Anayasa Mahkemesi'nin kararı gereğince Yüksek Seçim Kurulu, 21 Ekim 2007 Pazar günü "halk oylaması" yapılması için çalışmalarını başlattı bile…

Çıkan bu yasa, yani "Anayasa değişikliği" yasası, halk oylamasının yapılacağı tarihe kadar yeniden mercek altına alınacak. Eğrileri doğruları yine televizyonlarda bilenler, bilmeyenler ve bizim gibi aklı hiç ermeyenler tarafından kurcalanacak. Kimi tefine vuracak ses çıkartacak, kimi kasnağına vuracak ses çıkartacak ve işin ilginç yanı, herkes kendinin çıkarttığı sesin "nota"ya uygun olduğunu savunacak.

Ben de en kısa zamanda bu değişiklik paketinin yazılı metnini edineceğim (Resmi gazetede var) ve incelemeye başlayacağım.

Bakalım ben tefine mi vururum, kasnağına mı? Yoksa başka bir çalgı mı edinirim, şimdiden belli değil.

Ama belli olan bir şey var ki 23 Temmuz'dan sonraki süreçte muhtemelen bir cumhurbaşkanı seçilecek ve halkın cumhurbaşkanı seçmesi yedi yıl sonraya kalacak. Bu arada 1982 "Anayasası" ölür mü kalır mı, değişiklikler tekrar bir değişikliğe uğrar mı, orasını da gelecek günler gösterecek.

Ama benim gördüğüm bir gelecek var ki bu ülke ne yazık ki 200 km süratle bir yere doğru gidiyor.

Nereye mi? Ne bileyim ben, ben de siz de hepimiz içindeyiz. Görelim bakalım nereye gidiyor.

Sizler; "Amma karamsar adamsın, bunların hiçbiri olmayacak" diyebilirisiniz…

İyi ya, işte o zaman biz de "yanlış" düşünmüş olmaktan dolayı mutlu olur ve yanlış düşünenlerin nasıl mutlu olduklarını yaşar size anlatırız.

Ama ya doğru çıkarsa?

O zaman da siz bize anlatırsınız…

Fotoğraf: www.anayasa.gov.tr

 
Toplam blog
: 1104
: 918
Kayıt tarihi
: 28.01.07
 
 

Emekliyim ama “Tekaüt” değilim. 1961 yılından beri değişik “Anadolu” gazetelerinde yazdım. 1984-8..